• slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

    PRZYJAZNE UCZNIOM. SZKOŁA OTWARTA NA SPOŁECZNOŚĆ LOKALNĄ.

    ŚRODOWISKO

  • slide

    LUBI SZKOŁĘ, JEST PROSPOŁECZNY,POTRAFI DOKONAĆ SAMOOCENY, UMIE ANALIZOWAĆ OBRAZ POZNANEGO ŚWIATA.

    UCZEŃ

  • slide

    KREATYWNY, SZANUJE, KOCHA I WYMAGA, MA WYSOKIE KWALIFIKACJE.

    NAUCZYCIEL

herb orzel bialy 2012   SZKOŁA PODSTAWOWA NR 109 IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH 

             03-991 Warszawa       ul. Przygodna 2   tel. sekretariat   22  277 11 23              sp109 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. edu.um.warszawa.pl

28 I 2018 r. - 8 II 2019 r.

zima-w-miescie-679x350

OGŁOSZENIA
ŚWIETLICA

tn logodobre  traslochi-balduchelli-fermo-003

22  277 11 32 klasy 1

 22   277 11 59 klasy 3-8

 PLAN ZĄJĘĆ POZALEKCYJNYCH

BIBLIOTEKA

biblioteka

DORADZTWO ZAWODOWE
doradztwo
 
LINKI

tn sbew mentn mko

logo wawerskie centrummiejskiinfrodztn eduwawer

STRONY DLA DZIECI

INFORMACJA DLA RODZICÓW UCZNIÓW

Dlaczego warto czytać?

Prezentacja DLACZEGO WARTO CZYTAĆ !

  Jest nam bardzo miło poinformować, że nasza szkolnna biblioteka otrzymała dotację celową w kwocie 15 tys. złotych na zakup nowości wydawniczych w ramach wieloletniego programu „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” – Priorytet 3.

 Program ma na celu wspieranie w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

W tym roku szkolnym w ofercie biblioteki już się znalazły atrakcyjne i różnorodne książki zakupione w ramach programu <LISTA> . Zostały one już opracowane - czekają na czytelników. ZAPRASZAMY! 

 

Biblioteka od wielu lat organizuje wiele akcji czytelniczych i kulturalnych promujących czytanie: należy ty wymienić - ogólnopolską akcję masowego czytania JAK NIE CZYTAM, JAK CZYTAM oraz WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE.

 

Rezultatem przedsięwzięć, jakie są podejmowane w naszej szkole w ramach wdrażanego projektu, jest rozbudzenie zainteresowania  czytaniem, które powinno im towarzyszyć także w dorosłym życiu.

Informując o tym, chcielibyśmy zachęcić Państwa do podjęcia indywidualnych, codziennych działań prowadzących do uświadomienia dzieciom i młodzieży przyjemności płynącej z czytania. Żyjemy obecnie w świecie zdominowanym przez media, stąd też długotrwała tradycja powszechnego czytania i czerpania z książek pożytków oraz radości została zepchnięta na margines. W dobie komputeryzacji życia i rozwoju cywilizacji telewizja i Internet stały się zarówno dla dzieci, jak i młodzieży wartością nadrzędną. Pochłaniają one mnóstwo wolnego czasu i grożą uzależnieniem. Rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w kształtowaniu nawyku czytania. To właśnie w domu rodzinnym ma miejsce pierwszy kontakt dziecka z książką. 
Państwo, jako Rodzice, są osobami, z którymi dzieci identyfikują się najbardziej i ich zachowania są naturalnym odzwierciedleniem Państwa zachowań. 
Z tego względu rola Rodziców w rozwijaniu zainteresowań czytelniczych młodego człowieka jest nieoceniona. Wyrobienie nawyku regularnego czytania i sprawienie, aby książki były dla człowieka nieodzownym elementem życia, może się udać tylko dzięki zgodnej współpracy domu rodzinnego i szkoły. Wszyscy pragniemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi. Nie ulega wątpliwości, że codzienne czytanie:

• ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole; 
• uczy myślenia, poprawia koncentrację; 
• poszerza wiedzę ogólną; 
• zapewnia emocjonalny rozwój człowieka; 
• rozwija język, pamięć i wyobraźnię; 
• zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów; 
• chroni przed zagrożeniami ze strony masowej kultury;
• uczy wartości moralnych, pomaga w wychowaniu; 
• wzmacnia poczucie własnej wartości; 
• kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie.

Kłopoty z nauką pojawiają się  gdy uczeń nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Stąd też wielkim zadaniem szkoły i domu jest wytworzenie silnej motywacji do czytania, sprawienie, aby czytanie było zajęciem atrakcyjnym, aby książka zaspokajała różnorodne pragnienia i potrzeby człowieka - emocjonalne i intelektualne. Istnieje wiele przyczyn tego, że dzieci i  młodzież nie chcą czytać książek, a jedną z najważniejszych jest brak nawyku czytania. 

Szanowni Państwo, pamiętajmy - nie rodzimy się z potrzebą czytania, tę potrzebę nabywamy z biegiem lat. Dzieci, którym od najmłodszych lat czytano i w których zaszczepiono miłość do książek, na pewno sięgają po nie w kolejnych etapach życia. Nawyk kontaktu z książką jest pewnego rodzaju posagiem intelektualnym, który decyduje nie tylko o wiedzy dziecka, ale również o jego cechach charakteru, preferowanych wartościach i przyjmowanych postawach. 
O tym musimy pamiętać zarówno my, nauczyciele, jak i Państwo - Rodzice.

 

Nauczyciele bibliotekarze 

 linia 4

 
2018/2019
PODRĘCZNIKI
TERMINARZ

     googlek

JADŁOSPIS
                           obiad 2
DZWONKI

 

new-gif-image-6

 

 1

8.00-

8.45

 

 

 

 2

8.55-

9.40

 

 

 

 3

9.50-

10.35

 

 

 

 4

10.45-

11.30

 

 

 

 5

11.55-

12.40

 

 

 

 6

13.05-

13.50

 

 

 

 7

14.10-

14.55

 

 

 

 8

15.05-

15.50

 

 

 

 9

15.55-

16.40

 

 

 

Ostatnio dodane artykuły
Tworzenie stron www
Webmaster Joomla!