• slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

    PRZYJAZNE UCZNIOM. SZKOŁA OTWARTA NA SPOŁECZNOŚĆ LOKALNĄ.

    ŚRODOWISKO

  • slide

    LUBI SZKOŁĘ, JEST PROSPOŁECZNY,POTRAFI DOKONAĆ SAMOOCENY, UMIE ANALIZOWAĆ OBRAZ POZNANEGO ŚWIATA.

    UCZEŃ

  • slide

    KREATYWNY, SZANUJE, KOCHA I WYMAGA, MA WYSOKIE KWALIFIKACJE.

    NAUCZYCIEL

herb orzel bialy 2012   SZKOŁA PODSTAWOWA NR 109 IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH 

             03-991 Warszawa       ul. Przygodna 2   tel. sekretariat   22  277 11 23              sp109 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. edu.um.warszawa.pl

28 I 2018 r. - 8 II 2019 r.

zima-w-miescie-679x350

OGŁOSZENIA
ŚWIETLICA

tn logodobre  traslochi-balduchelli-fermo-003

22  277 11 32 klasy 1

 22   277 11 59 klasy 3-8

 PLAN ZĄJĘĆ POZALEKCYJNYCH

BIBLIOTEKA

biblioteka

DORADZTWO ZAWODOWE
doradztwo
 
LINKI

tn sbew mentn mko

logo wawerskie centrummiejskiinfrodztn eduwawer

STRONY DLA DZIECI

ZAJĘCIA   ARTYSTYCZNE 

dla kl. IV-VI

piątki  11.50-12.35

opiekun: Dorota GRABOWSKA-SKUZA

Otylia PIEROŻEK

                        NASZE PRACE                              tn SAM 6205  tn SAM 6210 tn SAM 6211                  tn SAM 6207

tn Zdjęcie0752 2

 

NA NASTĘPNE ZAJĘCIA  

 linia 4

drawingPlastyka w wychowaniu dzieci odgrywa ogromną rolę. Umożliwia im ujawnienie własnych myśli i uczuć oraz obrazu świata widzianego z ich perspektywy. Jest dla nich twórczą, dynamiczną aktywnością. Kontakt ze sztuką - zarówno z pozycji odbiorcy, jak i twórcy - rozwija u dzieci ekspresję i umiejętności artystyczne oraz zdolność do działania i osiągania celu; wyrabia też poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość, pomaga również dzieciom w odkrywaniu swojego „ja”.

Wszystko, co jest dla dzieci nowe i ciekawe, oddziałuje na ich zmysły, kształtuje percepcję i wyobraźnię, wywołuje także przeżycia będące źródłem radości i dobrego samopoczucia. To z kolei skłania je do podejmowania własnych prób i działań w otaczającej rzeczywistości, do wyrażania siebie - do ekspresji artystycznej.  

Cele ogólne:
• Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych,
• Pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem.

Cele szczegółowe:
• Rozwijanie zmysłu estetyki i potrzeby tworzenia.
• Rozwijanie kreatywności, zdolności wyobrażania, wymyślania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego.
• Rozwijanie możliwości innowacyjnych poprzez wynajdywanie różnych rozwiązań dotyczących tego samego tematu
• Zapoznanie z różnymi technikami i obserwowanie uzyskanych efektów
• Posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami, jako środkiem wyrazu
• Zapoznanie z kształtem, kolorem i bryłą poprzez twórcze zabawy
• Rozwijanie wyobraźni pobudzonej pozytywnymi emocjami
• Promowanie prac i ich autorów poprzez uczestnictwo w konkursach plastycznych

Techniki plastyczne:
• Rysunek (ołówkiem, kredką, pastelą, węglem, tuszem, kredą, sangwiną)
• Malarstwo (akwarela, gwasz, akryle, farby do malowania na szkle)
• Filcowanie na mokro
• Decoupage
• Pachwork
• Wiklina papierowa
• Mozaika
• Witraż
• Collage
• Frotage
• Monotypia
• Odbijanie
• Rzeźba (masa solna)
• Papier mache
• Projektowanie artystyczne np. "drzewko szczęścia" (fragment programu Koła Plastycznego).


 

 

 

 

 

REKRUTACJA 2019/2020

szkola

2018/2019
PODRĘCZNIKI
TERMINARZ

     googlek

JADŁOSPIS
                           obiad 2
DZWONKI

 

new-gif-image-6

 

 1

8.00-

8.45

 

 

 

 2

8.55-

9.40

 

 

 

 3

9.50-

10.35

 

 

 

 4

10.45-

11.30

 

 

 

 5

11.55-

12.40

 

 

 

 6

13.05-

13.50

 

 

 

 7

14.10-

14.55

 

 

 

 8

15.05-

15.50

 

 

 

 9

15.55-

16.40

 

 

 

Ostatnio dodane artykuły
Tworzenie stron www
Webmaster Joomla!