• Metoda ORTOGRAFFITI



        • W naszej szkole terapia pedagogiczna prowadzona jest w oparciu o metodę ORTOGRAFFITI.


          Metoda ORTOGRAFFITI:

          ·         ma podwaliny naukowe, ponieważ odwołuje się do spójnego zbioru reguł z zakresu psychologii, pedagogiki oraz terapii pedagogicznej,

          ·         jest stosowana celowo i świadomie, jest wykorzystywana w pracy z uczniami posiadającymi trudności w uczeniu się czytania, pisania i liczenia, w celu przezwyciężenia tych trudności,

          ·         ma charakter powtarzalny i systematyczny, składa się z szeregu usystematyzowanych, wzorcowych działań, które poprzez wielokrotne powtarzanie mają przynieść oczekiwany skutek,

          ·         wskazuje sposób postępowania, którego celem jest osiągnięcie założonego celu, składa się z zestawu ćwiczeń i pomocy dla uczniów oraz obudowy dydaktycznej dla prowadzącego zajęcia,

          ·         była konsultowana przez eksperta w dziedzinie dysleksji, prof. dr hab. Martę Bogdanowicz, wybitny autorytet w tej dziedzinie, inicjatorkę powstania i zarazem wiceprzewodniczącą Polskiego Towarzystwa Dysleksji PTD.

           

          Metoda ORTOGRAFFITI w pełni umożliwia realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, które weszło w życie 1 września 2017 r.


          Ze względu na powyższe wartości metoda ORTOGRAFFITI jest:

          ·         zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do indywidualizacji pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania,

          ·         zgodna z rozporządzeniem MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w pełni dostosowana do polskiego systemu edukacyjnego, odpowiada jego wymaganiom formalno-prawnym oraz praktycznym,

          ·         rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji.

           

          Co roku prawie 40 tysięcy uczniów uczy się czytać i pisać Metodą ORTOGRAFFITI, w tym już od czterech lat uczniowie naszej szkoły.

          Dziesiątki tysięcy nauczycieli w Polsce wykorzystuje metodę w praktyce.

           

          Zalety metody ORTOGRAFFITI:


          SKUTECZNOŚĆ:

          Skuteczność metody osiągana jest dzięki jej wielofunkcyjności, czyli połączeniu w spójną całość wielu różnych elementów. ORTOGRAFFITI to przede wszystkim metoda praktyczna. Można ją również zaliczyć do metod psychomotorycznych i psychodydaktycznych oraz wielozmysłowych.

          Realizowana jest poprzez:

          ·         systematyczne i wielokrotne powtarzanie danej czynności według określonego schematu,

          ·         stosowanie ćwiczeń jednocześnie rozwijających funkcje wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe, dotykowo-kinestetyczne i motoryczne,

          ·         angażowanie wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu w procesie uczenia.

          UNIWERSALNOŚĆ:

          Uniwersalność metody ORTOGRAFFITI, to możliwość jej zastosowania do wielu potrzeb:

          ·         wszystkich dzieci z trudnościami,

          ·         każdego nauczyciela, a więc specjalisty i niespecjalisty,

          ·         każdych zajęć, a więc zarówno korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, ale również lekcyjnych,

          ·         pracy zarówno w szkole, jak i w domu, na zajęciach grupowych i do pracy indywidualnej.


          EFEKTYWNOŚĆ:

          Efektywność metody ORTOGRAFFITI to rzeczywiste rezultaty metody, która:

          ·         integruje w spójny system różne rodzaje aktywności,

          ·         podnosi sprawność funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, motorycznych,

          ·         wpływa na płynność czytania,

          ·         znacznie poprawia poprawność graficzną i ortograficzną pisma,

          ·         rozwija sprawność językową,

          ·         podnosi motywację do nauki.

          DOSTĘPNOŚĆ:

          Dostępność metody ORTOGRAFFITI przejawia się w następujących aspektach:

          ·         każdy może pracować z gotowymi zeszytami, które są powszechnie dostępne w księgarniach tradycyjnych i internetowych,

          ·         każdy może skorzystać z kursów Akademii ORTOGRAFFITI i dodatkowych ćwiczeń dostępnych w Bibliotece ORTOGRAFFITI.

           

          Koordynator projektu

          Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

          Terapeuta pedagogiczny

          Sylwia Łasek-Marmur

           

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • sp109@edu.um.warszawa.pl
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
    • Logowanie

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 369413
  • Galeria zdjęć

    • Mamy III miejsce w Polsce! Kolejny sukces Stasia Mączyńskiego!
    • FOTOGRAFIE SZKOŁY
  • Nagłówek