- Terapeuta pedagogiczny
- Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
- Europejski Tydzień Swiadomości Dysleksji
- Ogólnopolski Konkurs Literacki DZIECI PISZĄ BAJKI Z BRATKIEM
- VII Warszawski Konkurs Ortograficzny dla klas III-IV
- VII Warszawski Konkurs Ortograficzny dla klas V-VI
- V Warszawski Konkurs TECHNIKI CZYTANIA dla klas II
- I Warszawski Konkurs Plastyczny W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI
- Metoda ORTOGRAFFITI
- Metoda ORTOGRAFFITI z Bratkiem dla klas I-III
- Metoda ORTOGRAFFITI dla klas IV-VI
- Metoda ORTOGRAFFITI Od dysgrafii do kaligrafii
Metoda ORTOGRAFFITI
W naszej szkole terapia pedagogiczna prowadzona jest w oparciu o metodę ORTOGRAFFITI.
Metoda ORTOGRAFFITI:
· ma podwaliny naukowe, ponieważ odwołuje się do spójnego zbioru reguł z zakresu psychologii, pedagogiki oraz terapii pedagogicznej,
· jest stosowana celowo i świadomie, jest wykorzystywana w pracy z uczniami posiadającymi trudności w uczeniu się czytania, pisania i liczenia, w celu przezwyciężenia tych trudności,
· ma charakter powtarzalny i systematyczny, składa się z szeregu usystematyzowanych, wzorcowych działań, które poprzez wielokrotne powtarzanie mają przynieść oczekiwany skutek,
· wskazuje sposób postępowania, którego celem jest osiągnięcie założonego celu, składa się z zestawu ćwiczeń i pomocy dla uczniów oraz obudowy dydaktycznej dla prowadzącego zajęcia,
· była konsultowana przez eksperta w dziedzinie dysleksji, prof. dr hab. Martę Bogdanowicz, wybitny autorytet w tej dziedzinie, inicjatorkę powstania i zarazem wiceprzewodniczącą Polskiego Towarzystwa Dysleksji PTD.
Metoda ORTOGRAFFITI w pełni umożliwia realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, które weszło w życie 1 września 2017 r.
Ze względu na powyższe wartości metoda ORTOGRAFFITI jest:
· zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do indywidualizacji pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania,
· zgodna z rozporządzeniem MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w pełni dostosowana do polskiego systemu edukacyjnego, odpowiada jego wymaganiom formalno-prawnym oraz praktycznym,
· rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji.
Co roku prawie 40 tysięcy uczniów uczy się czytać i pisać Metodą ORTOGRAFFITI, w tym już od czterech lat uczniowie naszej szkoły.
Dziesiątki tysięcy nauczycieli w Polsce wykorzystuje metodę w praktyce.
Zalety metody ORTOGRAFFITI:
SKUTECZNOŚĆ:
Skuteczność metody osiągana jest dzięki jej wielofunkcyjności, czyli połączeniu w spójną całość wielu różnych elementów. ORTOGRAFFITI to przede wszystkim metoda praktyczna. Można ją również zaliczyć do metod psychomotorycznych i psychodydaktycznych oraz wielozmysłowych.
Realizowana jest poprzez:
· systematyczne i wielokrotne powtarzanie danej czynności według określonego schematu,
· stosowanie ćwiczeń jednocześnie rozwijających funkcje wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe, dotykowo-kinestetyczne i motoryczne,
· angażowanie wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu w procesie uczenia.
UNIWERSALNOŚĆ:
Uniwersalność metody ORTOGRAFFITI, to możliwość jej zastosowania do wielu potrzeb:
· wszystkich dzieci z trudnościami,
· każdego nauczyciela, a więc specjalisty i niespecjalisty,
· każdych zajęć, a więc zarówno korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, ale również lekcyjnych,
· pracy zarówno w szkole, jak i w domu, na zajęciach grupowych i do pracy indywidualnej.
EFEKTYWNOŚĆ:
Efektywność metody ORTOGRAFFITI to rzeczywiste rezultaty metody, która:
· integruje w spójny system różne rodzaje aktywności,
· podnosi sprawność funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, motorycznych,
· wpływa na płynność czytania,
· znacznie poprawia poprawność graficzną i ortograficzną pisma,
· rozwija sprawność językową,
· podnosi motywację do nauki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępność metody ORTOGRAFFITI przejawia się w następujących aspektach:
· każdy może pracować z gotowymi zeszytami, które są powszechnie dostępne w księgarniach tradycyjnych i internetowych,
· każdy może skorzystać z kursów Akademii ORTOGRAFFITI i dodatkowych ćwiczeń dostępnych w Bibliotece ORTOGRAFFITI.
Koordynator projektu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Terapeuta pedagogiczny
Sylwia Łasek-Marmur
- Terapeuta pedagogiczny
- Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
- Europejski Tydzień Swiadomości Dysleksji
- Ogólnopolski Konkurs Literacki DZIECI PISZĄ BAJKI Z BRATKIEM
- VII Warszawski Konkurs Ortograficzny dla klas III-IV
- VII Warszawski Konkurs Ortograficzny dla klas V-VI
- V Warszawski Konkurs TECHNIKI CZYTANIA dla klas II
- I Warszawski Konkurs Plastyczny W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI
- Metoda ORTOGRAFFITI
- Metoda ORTOGRAFFITI z Bratkiem dla klas I-III
- Metoda ORTOGRAFFITI dla klas IV-VI
- Metoda ORTOGRAFFITI Od dysgrafii do kaligrafii