UWAGA! STATUT jest w aktualizacji w związku z wprowadzonymi nowymi przepisami prawa.
SPIS TREŚCI
aktualizacja 14 12 2022 22:52
STATUT
Statut przyjęty uchwałą nr 10/2022/23 Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 109
im. Batalionów Chłopskich w Warszawie z dnia 01 września 2022 roku nowelizacja przyjęta uchwałą nr 12/2022/23 Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie z dnia 12 grudnia 2022 r.obowiązuje od dnia 13 grudnia 2022 r.
ROZDZIAŁ I
§ 1 Informacje o szkole
§ 3 Imię szkoły
§ 2 Ustalona nazwa jest używana przez szkołę w brzmieniu
§ 4 Ceremoniał szkolny
§ 5 Organ prowadzący szkołę
§ 6 Realizacja przez szkołę celów statutowych
ROZDZIAŁ II
§ 7 Cele i zadania szkoły
§ 8 Cele działalności szkoły
§ 9 Zadania szkoły
§ 10 Szkoła odpowiada za bezpieczeństwo uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
ROZDZIAŁ IIA
CELE I ZADANIA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH ORGANIZOWANYCH PRZY SZKOLE, SPOSÓB ICH WYKONYWANIA
§ 9a Tworzenie oddziałów przedszkolnych
§ 9b Cele i zadania realizowane w oddziałach przedszkolnych
§ 9c Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej
§ 9d Organizacja indywidualnego rocznego obowiązkowego wychowania przedszkolnego
§ 9e Organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi
§ 9f Wychowanek ma w szczególności prawo
ROZDZIAŁ IIB
ORGANIZACJA WYCHOWANIA I OPIEKI W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCHBEZPIECZEŃSTWO WYCHOWANKÓW
§ 10a Organizacja opieki i wychowania w oddziałach przedszkolnych
§ 10b Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z oddziałów przedszkolnych
§ 10c Formy współdziałania z rodzicami, częstotliwość organizowania spotkań z rodzicami
ROZDZIAŁ III
§ 11 Organy szkoły
§ 12 Dyrektor szkoły
§ 13 Zakres kompetencji wicedyrektora
§ 14 Rada Pedagogiczna
§ 15 Samorząd Uczniowski
§ 16 Rada Rodziców
§ 17 Zasady współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi
ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA SZKOŁY
§ 18 Struktura organizacyjna szkoły
§ 18a Oddziały przedszkolne
§ 19 Szczegółowa organizacja nauczania
§ 20 Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły, których wymiar określają ramowe plany nauczania
§ 21 Zajęcia edukacyjne są prowadzone w systemie klasowo – lekcyjnym
§ 22 Szkoła zapewnia w miarę swoich możliwości oraz we współpracy z Radą Rodziców, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Caritasem oraz innymi organizacjami i instytucjami pomoc materialną dla uczniów
§ 23 Szkoła w miarę możliwości kadrowych i posiadanych środków udziela uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych odrębnymi przepisami
§ 23a Pomoc psychologiczno – pedagogiczna
§ 24 Szkoła współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc dzieciom i rodzicom
§ 25 Współpraca szkoły z rodzicami
§ 25 a Organizacja współdziałania ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami w zakresie działalności innowacyjnej
§ 25 b Organizacja współdziałania szkoły ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami w zakresie działalności innowacyjnej
§ 26 Świetlica szkolna
§ 27 Stołówka szkolna
§ 28 Organizacja biblioteki szkolnej oraz warunki i zakres współpracy biblioteki szkolnej z uczniami.
§28a Organizacja wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego
§28b Organizacja i realizacja działań w zakresie wolontariatu
§ 29 Zasady zawieszania zajęć i wprowadzania trybu zdalnego
ROZDZIAŁ V
ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓWUCZĘSZCZANIE DO SZKOŁY
§ 29 Obowiązek szkolny, roczne przygotowanie przedszkolne
§ 30 Rekrutacja
§ 31 Prawa ucznia
§ 32 Obowiązki ucznia
§ 33 Rodzaje nagród i warunki ich przyznawania uczniom oraz tryb wnoszenia zastrzeżeń do przyznanej nagrody
ROZDZIAŁ VI
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY
§ 34 Nauczyciele i inni pracownicy szkoły
ROZDZIAŁ VII
WEWNĄTRZSZKOLNE OCENIANIE
§ 35 Funkcje wewnątrzszkolnego oceniania
§ 36 Ocena wiedzy i umiejętności ucznia
§ 37 Zastrzeżenia do trybu ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych. Warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej oraz zgłaszania zastrzeżenia w przypadku naruszenia przepisów prawa przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej
§ 38 Dostosowanie wymagań edukacyjnych
§ 39 Zadania i obowiązki nauczycieli związane ze sprawdzaniem i ocenianiem osiągnięć edukacyjnych uczniów
§ 40 Informowanie uczniów i ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych, ocenach cząstkowych i ocenach klasyfikacyjnych
§ 41 Zasady oceniania wiedzy i umiejętności uczniów w kl. I- III
§ 42 Kryteria oceny zachowania w kl. I -III
§ 43 Zasady oceniania wiedzy i umiejętności uczniów w klasach IV-VIII
§ 44 Ocena zachowania
§ 45 Normy dotyczące klasowych prac pisemnych
§ 46 Przekazywanie informacji o ocenach
§ 47 Zastrzeżenia do trybu ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania
§ 48 Kryteria oceny zachowania w klasach IV – VIII
§ 49 Egzamin poprawkowy
§ 51 Odwołania od ocen z egzaminów klasyfikacyjnych
§ 52 Promowanie uczniów
ROZDZIAŁ VIII
DO POBRANIA