• ROZDZIAŁ V

        • aktualizacja 14 12 2022  22:52 

          ROZDZIAŁ V

           

          ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW

          UCZĘSZCZANIE DO SZKOŁY

           

          § 29 Obowiązek szkolny, roczne przygotowanie przedszkolne.

          1. Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.1)

          Dzieci, które ukończyły 6 lat mają obowiązek odbyć roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub w innej formie wychowania przedszkolnego;

          2)Na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) do klasy pierwszej może być przyjęte także dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat jeżeli w roku poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole korzystało z wychowania przedszkolnego lub posiada opinię poradni psychologiczno– pedagogicznej
          w sprawie możliwości rozpoczęcia nauki w szkole;

           

          2. Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje dyrektor szkoły po stwierdzeniu, że spełnione są opisane powyżej kryteria.

          3. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

          4. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego, w stosunku do dziecka mieszkającego
          w obwodzie szkoły, podejmuje na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej.

           

          5. Dyrektor szkoły sprawuje kontrolę spełniania obowiązku szkolnego oraz rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły.

          6. Nie spełnianie obowiązku szkolnego oraz rocznego przygotowania przedszkolnego podlega egzekucji w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

           

           

          § 30 Rekrutacja.

           

          1. Dzieci do oddziału przedszkolnego oraz klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmuje się na pisemny wniosek/zgłoszenie rodziców, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, zastrzeżeniem ust.6. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest z wykorzystaniem systemu elektronicznego.

          2. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Organizację, zadania i uprawnienia komisji określa dyrektor szkoły zgodnie
          z obowiązującymi przepisami prawa.

          3. Liczbę miejsc w oddziałach ustala dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym, uwzględniając obowiązujące przepisy prawa.

          4. Do klasy pierwszej na podstawie pisemnego zgłoszenia rodziców przyjmowane są z mocy prawa dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły, ustalonym przez organ prowadzący szkołę

          oraz dzieci, które w poprzednim roku realizowały obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w naszej szkole. Zgłoszenie zawiera:

          a) imię (imiona), nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL kandydata, a przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata;

          b) imiona i nazwiska rodziców kandydata;

          c) adres zamieszkania kandydata;

          d) adres(y) zamieszkania rodziców kandydata;

          e) adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata – i ile je posiadają.

          W celu potwierdzenia danych kandydata wyznaczony członek komisji rekrutacyjnej, o której mowa w ust. 2 ma prawo wglądu do odpowiednich dokumentów potwierdzających wymienione dane.

          5. Jeżeli w szkole są wolne miejsca, na pisemny wniosek rodziców, do klasy pierwszej mogą być przyjęte dzieci spoza obwodu szkoły, przy czym zasady, kryteria i harmonogram, rekrutacji określany jest zgodnie z odrębnymi przepisami.

           

          6.. O przyjęciu dziecka do szkoły lub oddziału przedszkolnego w trakcie roku szkolnego

          decyduje dyrektor, dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmowane są do szkoły
          z urzędu.

          7.  Jeżeli przyjęcie ucznia, o którym mowa w ust. 12 wymaga przeprowadzenia zmian

          organizacyjnych szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może

          przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.

          § 31 Prawa ucznia

          1. Każdy uczeń w szkole korzysta ze wszystkich uprawnień określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego i statutu szkoły, a w szczególności uczeń posiada:

          1) prawo do bezpłatnej nauki w zakresie obowiązkowych zajęć edukacyjnych;

          2) prawo do poradnictwa zawodowego i wyboru dalszej ścieżki kształcenia;

          3) prawo do pomocy społecznej i medycznej gwarantowanej przez szkołę i inne instytucje współpracujące ze szkołą;

          4) prawo do korzystania z doraźnej i planowanej pomocy pedagogicznej, psychologicznej i innej specjalistycznej gwarantowanej przez szkołę;

          5) prawo do zapoznawania się z programem nauczania poszczególnych przedmiotów, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami na poszczególne oceny;

           6) prawo do zapoznawania się ze sposobami i zasadami sprawdzania osiągnięć edukacyjnych,            o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej                       z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych i oceny zachowania;

          7) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;

           8) prawo wglądu do sprawdzonych i ocenionych pisemnych prac kontrolnych oraz do innej dokumentacji dotyczącej oceniania ucznia na zasadach określonych w szkole;

           9) prawo do uzyskiwania informacji od nauczycieli, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów wiadomości i umiejętności, obejmujących więcej niż trzy jednostki lekcyjne, z zachowaniem zasady, że w ciągu jednego dnia może się odbyć jeden taki sprawdzian, a w ciągu tygodnia nie więcej niż 3, przy czym ostatnia zasada nie obowiązuje w przypadku zmiany terminu na prośbę uczniów danego oddziału;

           10) prawo do uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce - uczestniczenie w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, specjalistycznych lub konsultacjach z nauczycielami przedmiotów; 11) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;

           12) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;

          13) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem; 14) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu;

          15) prawo do procesu kształcenia zorganizowanego zgodnie z zasadami higieny nauki i pracy umysłowej;

          16) prawo do pozostawiania w szkole podręczników i przyborów szkolnych oraz dostępu do nich zgodnie z regulaminem korzystania z szafek szkolnych - w przypadku uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej zgodnie z zasadami wykorzystywania miejsc do dyspozycji uczniów w salach lekcyjnych, które określają wychowawcy - w przypadku uczniów klas I-III szkoły podstawowej; 17) prawo do opieki wychowawczej i zapewnienia warunków bezpieczeństwa w czasie pobytu w szkole lub na zajęciach pozaszkolnych organizowanych przez szkołę;

           18) prawo do odpoczynku w czasie przerw świątecznych i ferii - prace domowe zadane bezpośrednio przed rozpoczęciem tych przerw w nauce można sprawdzić najwcześniej w 2. dniu zajęć edukacyjno-wychowawczych po zakończeniu przerwy;

           19) prawo do podmiotowego i życzliwego traktowania przez nauczycieli i specjalistów w procesie kształcenia, opieki i wychowania oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

           20) prawo do korzystania z pomieszczeń szkolnych, wyposażenia, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki i świetlicy podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji praw i obowiązków ucznia;

           21) prawo do uzyskiwania od nauczycieli informacji o przewidywanych śródrocznych i rocznych ocenach z zajęć edukacyjnych i zachowania, w terminie i formie określonych w statucie szkoły;

           22) prawo do możliwości uzupełnienia braków jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej, stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w kolejnym półroczu;

          23) prawo do dostosowania przez nauczycieli wymagań edukacyjnych na podstawie opinii poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, do jego indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych;

          24) prawo do zwolnienia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego na podstawie opinii lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia ćwiczeń wskazującej, jakich ćwiczeń fizycznych – czy też – jakiego rodzaju ćwiczeń – uczeń nie może wykonywać oraz przez jaki okres lub całkowitego zwolnienia z realizacji zajęć wychowania fizycznego na podstawie opinii lekarza o braku możliwości uczestniczenia ucznia         w zajęciach wychowania fizycznego, przez okres wskazany w tej opinii;

           25) prawo do zwolnienia z nauki drugiego języka obcego na podstawie opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej;

           26) prawo do rocznej oceny celującej z danych zajęć edukacyjnych jeżeli posiada tytuł laureata lub finalisty konkursów i olimpiad przedmiotowych wskazanych przez kuratora oświaty;

          27) prawo do przystąpienia do egzaminu zewnętrznego w dodatkowym terminie z przyczyn losowych;

          28) prawo do zwolnienia ze sprawdzianu lub odpowiedniej części tego egzaminu w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych;

           29) prawo do realizowania obowiązku nauki według indywidualnych programów nauczania ze względu na szczególne uzdolnienia w zakresie danych przedmiotów lub w formie indywidualnego toki nauki po uzyskaniu stosownej opinii poradni psychologiczno- pedagogicznej i rady pedagogicznej;

          30) prawo do spełniania obowiązku szkolnego poza szkołą;

           31) prawo do korzystania z bezpłatnego transportu i opieki lub zwrotu kosztów przejazdu                    w sytuacji, gdy odległość z domu do szkoły jest większa niż 3 kilometry w przypadku uczniów klas I – IV szkoły podstawowej lub 4 kilometry w przypadku klas V i VIII;

           32) prawo do tego, aby rodzice zapewnili mu warunki umożliwiające przygotowanie się do zajęć szkolnych;

          33) prawo do przedstawiania wychowawcy oddziału, dyrektorowi szkoły, pedagogowi                             i psychologowi szkolnemu oraz innym nauczycielom swoich problemów oraz uzyskania od nich pomocy, odpowiedzi, wyjaśnień;

           34) prawo do przejawiania własnej aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności przy wykorzystaniu wszystkich możliwości szkoły;

           35) prawo do jawnego wyrażania opinii i uzyskania wyjaśnień dotyczących życia szkoły; nie może to jednak uwłaczać niczyjej godności osobistej

           

           

               2. Uczniowie mogą występować w przypadku naruszenia ich praw do Szkolnego 

                  Rzecznika Praw Ucznia.   

           

          1. Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia powołuje dyrektor szkoły na wniosek samorządu uczniowskiego na zasadach i w trybie określonym regulaminem:

          a)    kadencja trwa 2 lata i kończy się z chwilą powołania  następcy,

          b)    funkcję można sprawować wielokrotnie,

          c)    odwołania dokonuje dyrektor szkoły na wniosek Samorządu Uczniowskiego lub

                 samego Rzecznika.

          1. Do zadań Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia należy w szczególności:
          1. znajomość Statutu Szkoły, regulaminu Samorządu Uczniowskiego oraz konwencji Praw Dziecka,
          2. informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzenia,
          3. podejmowanie mediacji pomiędzy członkami społeczności szkolnej w razie naruszenia podstawowych praw ucznia,
          4. udzielanie pomocy uczniom zgodnie z ustalonym trybem postępowania,
          5. kontrola realizacji i rozwiązywania spraw spornych.
          1. Rzecznik w sprawowaniu swej funkcji jest niezależny, ma prawo do:
          1. swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów i trybu postępowania,
          2. wnioskowania do organu uchwalającego Statut Szkoły o wprowadzenie zmiany lub wprowadzenie zapisu chroniącego prawa ucznia,
          3. zapoznania się z opinią stron konfliktu,
          4. odstąpienia od podjęcia interwencji.

           

           

          3.  Tryb postępowania w kwestiach spornych:

                  1)  Uczeń-uczeń

          1. zapoznanie się z opinią stron konfliktu,
          2. podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy,
          3. skierowanie sprawy do pedagoga lub psychologa szkolnego w razie kłopotów
            z rozstrzygnięciem sporu,
          4. ostateczną decyzję o sposobie rozwiązania konfliktu podejmuje Dyrektor.

                   2)  Uczeń-nauczyciel

          1. zapoznanie się z opinią stron konfliktu,
          2. podjęcie mediacji ze stronami,
          3. zasięgnięcie opinii pedagoga szkolnego i Rady Pedagogicznej,
          4. wystąpienie do Dyrektora Szkoły o podjęcie decyzji w sprawie, w przypadku trudności
            z rozstrzygnięciem sporu.

                 3) Rzecznik informuje każdorazowo zainteresowane strony o podjętych przez siebie

                     działaniach, zmierzających do rozwiązania konfliktu.               

                

           

          § 32 Obowiązki ucznia

           

          Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie, a zwłaszcza:

           1) przestrzegać porządku prawnego, postanowień statutu Szkoły oraz obowiązujących w Szkole regulaminów;

          2) uczęszczać na zajęcia edukacyjne, należycie się do nich przygotowywać oraz aktywnie w nich uczestniczyć, a także nie zakłócać ich przebiegu przez niewłaściwe zachowanie;

          3) przedstawić w terminie czternastu dni, po powrocie na zajęcia, pisemne usprawiedliwienie nieobecności na zajęciach edukacyjnych, w formie: a) zaświadczenia lekarskiego, b) oświadczenia rodziców o uzasadnionej przyczynie nieobecności;

          4) godnie reprezentować Szkołę;

          5) odnosić się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników Szkoły oraz pozostałych uczniów;

          6) dbać o ład, porządek oraz mienie szkolne, własne i innych;

          7) pilnować własne mienie, przedmioty wartościowe i pieniądze przynoszone do Szkoły;

          8) wyłączać telefon komórkowy i inne urządzenia elektroniczne na czas zajęć edukacyjnych;

           9) chronić własne życie i zdrowie, przestrzegać zasad higieny;

          10) starać się o uzyskanie jak najwyższej oceny własnego zachowania.

          11) przestrzegać kontraktu klasowego oraz innych ustaleń dotyczących zasad współżycia w zespole;

          12) rzetelnie wypełniać zadania powierzone przez nauczycieli i wychowawców;

          13) realizować podjęte dobrowolnie zobowiązania;

          14) wykazywać aktywność w życiu szkoły i środowiska

          15) w terminie zwracać wypożyczone książki do biblioteki.

           16) Uczeń powinien wykazywać dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób poprzez:

          a) niestwarzanie swoim zachowaniem sytuacji zagrażających bezpieczeństwu własnemu i innych;

          b) reagowanie na krzywdę innych i wszelkie przejawy zła;

           c) nieuleganie nałogom;

          d) dbałość o higienę osobistą - uczeń powinien wyglądać estetycznie;

           e) nie stosowania makijażu, malowania paznokci u rąk i u stóp,

           f)nie  farbowania włosów, fryzury powinny być klasyczne,

           g) niedopuszczalne jest przychodzenie do szkoły w niestosownym ubraniu (tj. wyzywającym, prześwitującym, z emblematami lub napisami obrażającymi uczucia innych osób),

          h) zmienianie obuwia;

          i) noszenie właściwego stroju szkolnego: galowego, codziennego i gimnastycznego;

           j) odpowiednie zachowanie na przerwach (unikanie hałaśliwych i niebezpiecznych zabaw).

          2. W szkole obowiązuje zakaz posiadania i spożywania przez uczniów i pracowników szkoły alkoholu, narkotyków i innych używek oraz palenia papierosów, w tym używania e-papierosów.

          3. W szkole nie wolno mieć przedmiotów, narzędzi i substancji zagrażających zdrowiu i życiu innych.

            4. Podczas zajęć sportowych obowiązuje strój sportowy. Strój sortowy składa się z:

          1. czarnej koszulki z logo szkoły,
          2. sportowych spodenek,
          3. sportowych butów z jasnymi podeszwami lub nie pozostawiających śladów.

          5. Strój szkolny

          1. Szkoła zobowiązuje uczniów do noszenia:

           a) stroju galowego - w dni szczególnie uroczyste, w tym rozpoczęcie i zakończenie roku szkolnego, ślubowanie uczniów klas I, dni, w których w szkole są obchodzone święta państwowe, szkolne, egzaminy i inne,

           b) stroju gimnastycznego – na zajęcia wychowania fizycznego, zawody sportowe,

          2. Strój galowy powinien spełniać następujące warunki:

          1) dla dziewcząt obowiązujący w dniach uroczystości szkolnych (uroczyste apele, imprezy szkolne, egzaminy itp.): biała bluzka, ciemna spódnica nie krótsza niż do kolan lub eleganckie spodnie w kolorach: czarnym, granatowym, grafitowym, żakiet lub garsonka w kolorach: grafitowym, granatowym, czarnym; buty dostosowane do reszty stroju;

           2) dla chłopców obowiązujący w dniach uroczystości szkolnych (uroczyste apele, imprezy  szkolne, egzaminy itp.): biała koszula, ciemne spodnie kroju klasycznego, ciemny garnitur, buty dostosowane do reszty stroju (w stonowanych kolorach);

          3. Strój szkolny należy nosić z godnością i szacunkiem dla imienia i tradycji

           

           

           

          § 33 Rodzaje nagród i warunki ich przyznawania uczniom oraz tryb wnoszenia zastrzeżeń do przyznanej nagrody.

           

          1.  Szkoła informuje rodziców (opiekunów prawnych) ucznia o przyznanej mu nagrodzie.

          2. Uczeń może otrzymać nagrodę od:: dyrektora szkoły, rady pedagogicznej, wychowawcy klasy,

          3.  Uczeń szkoły może otrzymać nagrodę lub wyróżnienie za:

          1. rzetelną naukę i pracę na rzecz szkoły,
          2. wzorową postawę,
          3. wybitne osiągnięcia,
          4. dzielność i odwagę.

          4. Nagrody finansowane są z budżetu szkoły, przez Radę Rodziców lub inne organizacje.

          5. Ustala się następujące rodzaje nagród dla uczniów szkoły:

          a)  pochwała,

          b)  list gratulacyjny skierowany do rodziców ucznia,

          c)  dyplom,

          d)  nagroda rzeczowa,

          e)  Nagroda Dyrektora Szkoły,

          f)  Nagroda Patrona Szkoły.

          6. Warunki zdobywania i przyznawania wyżej wymienionych nagród i wyróżnień

              określają ich regulaminy.

          7. Pamiątkową nagrodą rzeczową, w dniu zakończenia roku szkolnego wyróżnia się uczniów:

          1. w klasach   IV – VIII
            • którzy otrzymują  świadectwa z wyróżnieniem – a więc  uzyskali w wyniku  
            • klasyfikacji rocznej z obowiązujących zajęć edukacyjnych średnią ocen  
            • powyżej 4,75 oraz najwyższe oceny  zachowania, 
          2. w klasach  II – III
          • których zachowanie określono jako wzorowe i wyróżniające, a w ciągu roku szkolnego opanowali wiadomości i umiejętności bardzo  dobrze lub doskonale; ich wiadomości
            i umiejętności pozwalają na głębsze i pełniejsze zrozumienie wiedzy podstawowej, często wykraczają poza wymagania i stanowią  rozwinięcie bądź uzupełnienie zainteresowań,
          1. formę wyróżnienia – po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej – ustala  dyrektor szkoły,

                w porozumieniu z Radą rodziców.

           

          8. Uczeń, który nie wywiązuje się z obowiązków szkolnych, narusza zasady i normy współżycia może być ukarany:

          1. upomnieniem,
          2. zakazem udziału w imprezach ,organizowanych z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego,
          3. przeniesieniem do równoległej klasy,
          4. naganą (wychowawcy klasy, dyrektora szkoły).

           

          9. Dyrektor może wystąpić do Mazowieckiego Kuratora Oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły podstawowej w przypadku rażącego naruszenia obowiązujących w szkole przepisów lub popełnienia przez ucznia czynu zabronionego w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego - jeżeli dalszy pobyt ucznia w Szkole stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa uczniów lub pracowników Szkoły albo ma demoralizujący wpływ na innych. Uczeń:

          1. umyślnie spowodował uszczerbek na zdrowiu kolegi,
          2. dopuszcza się kradzieży,
          3. wchodzi w kolizję z prawem,
          4. demoralizuje innych uczniów,
          5. permanentnie narusza postanowienia Statutu i regulaminów szkolnych.

          .

          10.  Szkoła ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów) o wymierzanej karze.

          11  Od kar można się  odwołać do dyrektora szkoły lub rady pedagogicznej w terminie trzech dni:

          1. odwołanie musi mieć formę pisemną z podaniem okoliczności uzasadniających odwołanie,
          2. odwołanie składają  rodzice (prawni opiekunowie).

          12. W przypadku, gdy nieletni wykazuje przejawy demoralizacji lub dopuścił się czynu karalnego na terenie szkoły lub w związku z realizacją obowiązku szkolnego, dyrektor tej szkoły może, za zgodą rodziców oraz nieletniego, zastosować środki oddziaływania wychowawczego wskazane        w ustawie o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich.

           

          5. Do środków wychowawczych, o których mowa, w ust. 12 należą:

          1. pouczenie;
          2.  ostrzeżenie ustne;
          3. ostrzeżenia na piśmie;
          4. przeproszenie pokrzywdzonego;
          5. przywrócenie stanu poprzedniego;
          6. wykonanie określonych prac porządkowych na rzecz szkoły.

           

          6. Warunki i tryb zastosowania środków wychowawczych, o których mowa, w ust. 5, określają odrębne przepisy prawa.

           

          7. W razie braku zgody rodziców lub ucznia na zastosowanie dodatkowego środka wychowawczego, o którym mowa w ust. 5 – szkoła informuje o przejawach demoralizacji lub czynie karalnym na terenie szkoły lub w związku z realizacją obowiązku szkolnego sąd rodzinny lub policję.

           

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
        03-991 Warszawa
        03-991 Warszawa
        Poland
  • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 1535
  • Galeria zdjęć

      brak danych