• 2021/2022



        •  

        • kwiecień


        • 12.04.2022

          CZEKOLADOWE KSIĄŻKI

          Delektujemy się nią od ponad 200 lat, a dziś, 12 kwietnia obchodzi swoje święto. Pierwsza czekolada w tabliczkach powstała w 1839 r. w Niemczech. Oprócz tego, że jest pyszna, czekolada spożywana w umiarkowanych ilość może również mieć pozytywny wpływ na zdrowie. 

          Dla młodszych i starszych wielbicieli tego słodkiego przysmaku porcja "czekoladowych" książek z naszej biblioteki. A jest ich całkiem sporo: 

           

          • "Charlie i fabryka czekolady" Roalda Dahla, 
          • "Czekoladowy królik" Ann Rocard, 
          • "Czekolada z chili" Joanny Jagiełło, 
          • "A niech to czykolada!" Pawła Beręsewicza, 
          • "Zapach czekolady" - wiersz Danuty Wawiłow
          • "Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach".

           

          Życzymy smakowitej lektury i zapraszamy do czekoladowych zabaw!

           


           

           

        • marzec

        • luty

        • 21 II Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

        • (International Mother Language Day) to święto, którego celem jest ochrona różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego. Również nasza  szkoła  włączyła się  w obchody  tego święta. Na lekcjach języka polskiego uczniowie poznawali historię naszego języka od czasów średniowiecza do współczesności oraz dowiedzieli się, że nasz język – choć niełatwy – to potrafi być naprawdę piękny. Nie zabrakło także konkursów  i zabaw językowych. Czytali „łamańce językowe”, odgadywali znaczenia popularnych związków frazeologicznych, rozwiązywali quiz językowy. Nauczyciele języka polskiego starali się przekazać uczniom swoje przeświadczenie o wyjątkowym bogactwie języka polskiego i konieczności dbania o to, jak mówimy i jak piszemy.

          Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego A jeżeli komuś wydaje się, że zna dobrze swój język ojczysty, niech poćwiczy przed lustrem lub z kolegami ten oto wierszyk Małgorzaty Strzałkowskiej:

           MOWA POLSKA

          Od stuleci polska mowa

          ma w zapasie różne słowa –

          kto się ćwiczy w ich wymowie,

          ten bez trudu je wypowie!

          Nie wierzycie? Sprawdźcie sami,

          powtarzając razem z nami:

          Skrajem parku rudy stworek

          targa z górki spory worek,

          w worku miarkę, tarkę, rogi,

          bierki, serki i pierogi.

          Nad rzeczułką nietoperze

          taszczą paczkę poprzez perze,

          w paczce kaszkę, ważkę, szelki,

          muszkę, puszkę i muszelki

          oraz miarkę, tarkę, rogi,

          bierki, serki i pierogi.

          Brzęczą pszczółki nad rzeczułką:

          – Tu się trzeba puknąć w czółko!

          Na cóż kaszka, ważka, szelki,

          muszka, puszka i muszelki?

          Po co miarka, tarka, rogi,

          bierki, serki i pierogi?

          Wszystko po to, aby z gracją

          cieszyć się artykulacją,

          bo kto ćwiczy się w wymowie,

          znajdzie radość w każdym słowie!

          Nie wierzycie? Sprawdźcie sami,

          powtarzając razem z nami!

          Połamania języka!

           

          Historia Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego

          Data Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego lub też Dnia Dziedzictwa Językowego przypada 21 lutego, święto ustanowione zostało przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Data obchodów nawiązuje do tragicznych wydarzeń z 1952 roku, kiedy to pięciu studentów uniwersytetu w Dhace (Bangladesz) zginęło podczas demonstracji. Jej celem była walka o nadanie językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Ostatecznie cel ten osiągnięty został w 1956 roku, a zabici studenci zostali uhonorowani przez swoich rodaków. Historia rzadko zna przypadki, w których ludzie poświęcali życie za swój język ojczysty. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to święto narodowe w Bangladeszu, w tym dniu mieszkańcy składają kwiaty pod Pomnikiem Męczenników i jego replikami.

          To właśnie Bengalczycy Rafiqul Islam i Abdus Salam mieszkający w Vancouver w Kanadzie napisali list do sekretarza ONZ Kofiego Annana, prosząc go o podjęcie kroków na rzecz uratowania języków świata przed wyginięciem. Ich prośba była początkiem powstania Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego.

           

          Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego

          Podstawowym założeniem Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego jest ochrona różnorodności językowej, ponieważ coraz więcej języków zanika. Od 1950 roku około 250 z 6 tysięcy języków świata zostało zapomnianych. Głównymi przyczynami są migracje społeczne, wymieranie narodów czy nadużywanie wyrazów obcojęzycznych. Szacuje się, że na całym świecie 40 procent populacji nie ma dostępu do edukacji w swoim rodzimym języku. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego jest też narzędziem do budowania wzajemnej tolerancji i zrozumienia między ludźmi.

          21 lutego w ramach obchodów święta na całym świecie odbywają się najróżniejsze konferencje, wykłady, kampanie społeczne czy konkursy. Wiele dedykowanych wydarzeń organizowanych jest przez szkoły, uniwersytety, biblioteki, księgarnie czy domy kultury. Każdego roku obowiązuje inne motto i temat przewodni, np.:- W galaktyce języków każde słowo jest gwiazdą- Braille i języki migowe- Języki i cyberprzestrzeń- Książki do nauki języka ojczystego- Ku zrównoważonej przyszłości poprzez wielojęzyczną edukację- Międzynarodowy Rok Języków Tubylczych.

          W Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ogłaszane są także nagrody dla osób, które w wyjątkowy sposób zasłużyły się w pracy nad ochroną zagrożonych języków. Jedną z nich jest Nagroda Linguapax, przyznawana od 2002 roku. Wśród trzech pierwszych laureatów znalazł się Polak Jerzy Smolicz.

           

          Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w Polsce

          Polacy chętnie angażują się w obchody święta z kilku powodów. Przede wszystkim mamy piękny, zróżnicowany język, który wyróżnia się na tle innych. O jego potędze świadczy fakt, że nawet sami Polacy mają trudności z opanowaniem niektórych jego zagadnień. W 1996 roku UNESCO opracowała Atlas Języków Zagrożonych, w którym znalazło się aż dziewięć języków z naszego kraju. Są to m. in. kaszubski, dolnosaksoński, białoruski, poleski, romski, rusiński, słowiński, jidysz, wilamowski. Cały czas trwa walka o zachowanie ostatniego z nich, którym posługuje się już nieliczna grupa starszych mieszkańców Wilamowic koło Bielska-Białej.

          To święto obchodzone jest na całym świecie już po raz 22. Ma przypomnieć wszystkim, jak ważna jest troska o język ojczysty, budowanie świadomości językowej oraz dbałość o czystość słowa.

          .Temat Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego 2022, „Wykorzystywanie technologii do wielojęzycznego uczenia się: wyzwania i możliwości” (Using technology for multilingual learning: Challenges and opportunities) odnosi się do roli technologii w rozwoju edukacji wielojęzycznej i wspieraniu rozwoju oraz powszechnego dostępu do wysokiej jakości nauczania i uczenia się dla wszystkich - informuje Polski Komitet ds. UNESCO.

          Technologia ma potencjał, aby sprostać niektórym z największych dzisiaj wyzwań w dziedzinie edukacji. Może przyspieszyć wysiłki na rzecz zapewnienia wszystkim równych możliwości uczenia się przez całe życie, jeśli będzie wykorzystywana zgodnie z podstawowymi zasadami inkluzywności i sprawiedliwości - wyjaśnia Komitet.

           

          ..

          Animowana historia języka polskiego „Błyskawiczne dzieje polszczyzny” powstała w ramach kampanii społecznej „Ojczysty znam, lubię, szanuję” programu Mam Gen Wolności. Każdy odcinek animacji w nietuzinkowy i innowacyjny sposób ilustruje kolejne okresy rozwoju naszego języka. Zachęcamy do obejrzenia wszystkich odcinków umieszczonych na platformie YouTube:

           Odcinek 1 – Polszczyzna jako język słowiański

          https://www.youtube.com/watch?v=RxPKer-tmfA

          Odcinek 2 – Powstanie języka polskiegohttps://www.youtube.com/watch?v=UZW4GgzQ1c4

          Odcinek 3 – Rozwój polszczyzny w średniowieczuhttps://www.youtube.com/watch?v=C_mCux85_38

          Odcinek 4 – Najstarsze zabytki piśmiennictwa

          https://www.youtube.com/watch?v=fSbzsA7kDiU

          Odcinek 5 – Renesans i polszczyzna

          https://www.youtube.com/watch?v=pULsS1pPDlg

          Odcinek 6 – Polszczyzna barokowa

          https://www.youtube.com/watch?v=kA0wXEp-EKI

          12 stycznia 2012 r. gościem Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego był prof. zw. dr hab. Jan Miodek. W sali Rady Wydziału wygłosił wykład zatytułowany „Polszczyzna najmłodszych pokoleń”.

          https://www.youtube.com/watch?v=lLKIXsd6kh8

           Zródła:

          http://zanotowane.pl/34/1267/m,strzalkowska,gimnastyka,dla,jezyka,i,polaka,i.php

          https://napolskimbeznudy.blogspot.com/2019/02/kilka-pomysow-zwiazanych-z-obchodami.html

           

        • 17 II - Międzynarodowy Dzień Kota

        •  

          17 lutego na całym świecie obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kota. Tradycja podkreślania znaczenia kotów w naszym życiu przyszła do nas z Włoch ponad 30 lat temu. Wiele domowych mruczków, gdyby tylko mogło, powiedziałoby pewnie, że podobne święto obchodzi codziennie. Inne koty wciąż czekają na swój ciepły kąt. Światowy Dzień Kota to święto każdego z nich.

          Kiedy jest Dzień Kota? Gdyby zapytać o to same czworonogi, odpowiedzi mogłyby znacząco się różnić. Dla naszych domowych futrzaków byłoby to oczywiste, że święto takie powinno być wpisane w kalendarz przez 365 dni roku (a w latach przestępnych jeszcze o jeden dzień więcej). W końcu każdego dnia, na każde nieśmiałe miauknięcie, biegniemy do kuchni, aby napełnić kocią miseczkę jedzeniem najlepszej jakości, a mięsa, które dajemy swoim kotom, nierzadko odmawiamy sobie samym, bo za drogie i zbyt luksusowe. Takie są kocie realia.

          Czytaj więcej na:https://www.ekokalendarz.pl/kategoria/swieta/dzien-kota/

          ZOBACZ: https://www.youtube.com/results?search_query=miau+rossini

        • Przedszkolaki -Lekcja biblioteczna i Tetrzyk Kamishibai

        • Pierwsza wizyta w bibliotece to zawsze ważna sprawa. Szczególnie dla małych czytelników, którzy wkraczają w magiczny świat książki. I taka właśnie chwila nastąpiła dzisiaj w życiu przedszkolaków. Dzielna grupa maluchów, odwiedziła dzisiaj Szkolną Bibliotekę. Zobaczyły jakiego rodzaju niezwykłe książki można znaleźć na bibliotecznych półkach. Sprawdziły czy najgrubsza książka jest tak ciężka, na jaką wygląda oraz jak duże różnice są między największą a najmniejszą książką. Poznały także Teatrzyk  Kamishibai, który jest najlepszym sposobem na promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Zajęcia z wykorzystaniem kamishibai to atrakcyjna metoda dzięki której kształtujemy kulturę czytelniczą. To także zabawa, edukacja i twórcze działania. 

          Kamishibai to teatrzyk obrazkowy ukryty w "drewnianej skrzynce". Z zewnątrz jest niepozorna. Zamknięta przypomina trochę walizkę. Lecz wkrótce po otworzeniu jej tajemniczych drzwiczek cała gromadka dzieci zamiera jak zahipnotyzowana. Kamishibai służy do prezentowania widzom ilustracji, które tworzą fabułę. Zbiór obrazków (umożliwiających przedstawienie całej opowieści), ułożonych jeden po drugim, umieszczany jest w butai - drewnianej skrzynce. Na odwrocie każdej ilustracji znajduje się fragment tekstu czytanego głośno przez narratora siedzącego przy teatrzyku. Tekst do obrazka pokazywanego w danym momencie, jest wydrukowany z tyłu obrazka go poprzedzającego, i jest widoczny jedynie dla czytającego. Dzieci natomiast oglądają piękne ilustracje zmieniające się jak slajdy. Ich prezentowaniu towarzyszy wyjątkowy nastrój, stworzony za sprawą teatrzyku kamishibai. Dzieciom bardzo się podobał teatrzyk!

        • styczeń

        • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

          Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. 

        • grudzień

        • Trasa Świętego Mikołaja

        • ZAPROSZENIE DO MIKOŁAJKOWEJ    E-ZABAWY 

          https://santatracker.google.com/intl/pl/

          Obchodzone 6 grudnia - Mikołajki, czyli kościelne wspomnienie Świetego Mikołaja, skromnego biskupa Miry, żyjącego na przełomie III i IV wieku. Po ponad 1,5 tys. św. Mikołaj przeistoczył się w świadomości ludzi w uśmiechniętego pana w czerwonym kubraku. Jak na przestrzeni dziejów zmieniał się wizerunek tej postaci?

          Trasa Świętego Mikołaja  - Obrazek 1

          Święty Mikołaj, jakiego kojarzymy dziś w większości ze świętami, to przyjazny, uśmiechnięty staruszek z bujną brodą i pokaźnym brzuchem. Odziany w czerwony strój, wyrusza zaprzężonymi w renifery saniami, by rozdawać dzieciom całego świata prezenty. Jakże daleko temu wizerunkowi do pierwowzoru – „oryginałem” był biskup Mikołaj z Miry, miasta, którego ruiny znajdują się obecnie na terenie Turcji. '

          Święty Mikołaj przez wieki

          Mikołaj miał m.in. dokonywać cudów, znany był także z pomocy osobom w potrzebie. Znane nam obecnie Mikołajki nieprzypadkowo odbywają się 6 grudnia – jest to dzień śmierci biskupa Miry, który zmarł prawdopodobnie w okolicach połowy IV w. n.e. Mikołaj jest świętym katolickim i prawosławnym.

          Legenda o trzech córkach

          Z Mikołajem z Miry wiąże się m.in. legenda o trzech córkach. Według owej opowieści sąsiad przyszłego świętego był człowiekiem bardzo majętnym, lecz jednocześnie chciwym i odnoszącym się ze wzgardą wobec religijności Mikołaja. Bóg ukarał go za to utratą bogactw, co odbiło się także na jego rodzinie – bez posagu nikt nie chciał ożenić się z jego trzema córkami, wobec czego mężczyzna rozważał nawet sprzedanie ich do domu publicznego. Mikołaj jednak postanowił pomóc: pod osłoną nocy, wrzucał przez okno sąsiada sakwy z pieniędzmi, które można było oddać jako posag. Gdy w ten sposób dwukrotnie uratował już dziewczęta przed nieciekawym losem, dawny bogacz odkrył, że to właśnie Mikołaj stoi za tajemniczą pomocą. Zawstydzony swą dawną postawą, nawrócił się i zaczął żyć pobożnie.

          Ocalenie trzech żołnierzy

          Inna legenda dotyczy ocalenia trzech żołnierzy rzymskich, niesłusznie skazanych na śmierć. Wedle tradycji to właśnie św. Mikołaj z Miry miał być tym, który powstrzymał miecz katowski i dowiódł niewinności wojskowych.

          Św. Mikołaj mieszka w Laponii?

          Część z nas pamięta, że św. Mikołaj mieszka na biegunie północnym, część uważa, że w Laponii. Za tę drugą wersję odpowiedzialny jest Markus Rautio, fiński dziennikarz, który w 1927 r. w programie radiowym dla dzieci ogłosił, że kwatera Joulupukkiego (fińskiego odpowiednika Mikołaja) znajduje się właśnie w Laponii na górze Korvatunturi (dosł. Góra-ucho). Dzięki mieszkaniu na tym wzniesieniu Mikołaj miał słyszeć o wszystkich uczynkach dzieci. Co interesujące, Joulupukki znaczy tyle co „kozioł bożonarodzeniowy”. Korvatunturi z kolei jest obecnie punktem na granicy Finlandii i Rosji. W 1940 r. po wojnie zimowej, kiedy granica ulegała zmianie trzeba było Mikołaja „ewakuować” do Rovaniemi, gdzie obecnie mieści się jego wioska – lokalna atrakcja turystyczna.

           

          zródło: https://historia.wprost.pl/ciekawostki-historyczne/10562803/swiety-mikolaj-przez-wieki-od-biskupa-miry-do-grubego-brodacza-z-reklam.html?pr=10278137&pri=11#11

           

        • Kampania „Mała książka – wielki człowiek”

        • Kampania „Mała książka – wielki człowiek”

           

           

          Dziś uczniowie klas pierwszych otrzymali książkę w ramach kampanii Instytutu Książki  „Mała książka – wielki człowiek”, której celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci w różnych grupach wiekowych. Jednym z jej elementów są działania na rzecz najmłodszych uczniów, którzy dopiero rozpoczynają naukę w szkole podstawowej. Warto ich zachęcić do częstego sięgania po książki i regularnego czytania, zarówno samodzielnego, jak i z udziałem najbliższych – rodziców, dziadków, opiekunów i nauczycieli. Aby zrealizować ten istotny cel, Instytut Książki podaruje każdemu uczniowi klasy pierwszej specjalną Wyprawkę Czytelniczą.

          Od października do grudnia br. bezpłatne pakiety Wyprawek Czytelniczych będą trafiały do szkół.

          W skład każdej Wyprawki wchodzi:

          „Pierwsze abecadło” – antologia tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych, m.in. M. Musierowicz, A. Onichimowskiej, R. Kosika, A. Fredry, J. Twardowskiego, D. Terakowskiej, w opracowaniu graficznym wybitnej ilustratorki – Iwony Chmielewskiej;

          „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem” – broszura, która jest poradnikiem dla rodziców i opiekunów, podpowiadającym, jak wspierać dziecko w nauce czytania, a także zbiorem pomysłów na zabawy dla dzieci i aktywności związane z tekstami z książki;

          „Kreatywny alfabet” – plakat z literami do wycinania, wspomagający naukę czytania.

          Wszystkie materiały zostały skonsultowane z ekspertami w dziedzinie czytelnictwa dzieci i młodzieży.

          Szczegółowe informacje o kampanii „Mała książka – wielki człowiek” znajdą Państwo na stronach internetowych: www.wielki-czlowiek.pl oraz www.instytutksiazki.pl

          Projekt jest ogólnopolski i w całości finansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

          Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed dziećmi u progu szkolnej edukacji, jest nauka czytania. Dzięki Wyprawce czytelniczej może się ona stać prawdziwą przyjemnością, a otrzymane materiały pomogą rozbudzić dziecięcą wyobraźnię, wrażliwość na drugiego człowieka i nigdy niekończącą się pasję czytania, zdobywania wiedzy i stałego poszerzania horyzontów.

        • listopad

        • 25 XI ŚWIATOWY DZIEŃ MISIA

        • Wyniki świetlicowego konkursu „Szyjemy Misiaki – Pluszaki" - Obrazek 1W tym roku po raz pierwszy od wielu lat w bibliotece nie zagościły MISIE ... stało się to niestety przez pandemię CORONAVIRUsa , na szczęście tradycje podtzymała świetlica szkolna i wielu nauczycieli z klas młodszych i w wielu domach na stolikach, biurkach ... rozsiadły się misiaki. A w konkursie świetlicowym  zwycięzcami konkursu zostali:Małgorzata Kowalkowska, Anna Kowalkowska, Hanna Grocholska,Adam Chojdak, Szymon Pałczyński.Laureaci otrzymali nagrody specjalne tzn. pamiątkowy dyplom i nagrody rzeczowe.

           

           

        • 11 XI ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

        • Na kilka dni przed tak ważnym w życiu każdego Polaka w bibbliotece powstała mini instalacja oraz wystawa  książek związanych z niepodległością,

        • październik

        • Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

        • Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych to święto, które zostało ustanowione w 1999 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego. Najpierw był to jeden dzień, a od 2008 roku  cały miesiąc październik. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na ogromną rolę książki w nauce i rozwijaniu zainteresowań czytelniczych oraz rolę biblioteki w życiu szkoły.  Hasło Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych w 2021 roku brzmi „Baśnie i legendy z całego świata”.

          W NASZEJ SZKOLE Z OKAZJI ŚWIĘTA BIBLIOTEK ORGANIZUJEMY

          w nadchodzącym tygodniu 18 X-22X :

          Cykl lekcji bibliotecznych w klasach 1-3 zachęcających do czytania.

          Konkursy plastyczne 

          – dla uczniów z klasy I– VIII – konkurs na ilustrację do ulubionej baśni, bajki  lub legendy

          Konkurs_BAŚNIE_I_LEGENDY.docx

           

          SERDECZNIE ZAPRASZAM DO UDZIAŁU W KONKURSACH 

          Elzbieta Miłkowska-Łaszkiewicz

          Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych - Obrazek 1

          Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych - Obrazek 2

          SZKOŁA PODSTAWOWA NR 109

           im. Batalionów Chłopskich w Warszawie

           

           

          REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO
          ,,ILUSTRACJA DO ULUBIONEJ BAŚNI,
          BAJKI LUB LEGENDY”
          Z OKAZJI MIĘDZYNARODOWEGO MIESIĄCA BIBLIOTEK SZKOLNYCH



          1. Organizatorem konkursu jest biblioteka szkolna we współpracy z wychowawcami   klas I-VIII.


          2. Cele konkursu:
          - pobudzanie i rozwijanie aktywności i wyobraźni artystycznej dzieci,
          - zdobywanie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności twórczego myślenia,
          - propagowanie literatury i mobilizowanie do czytania,
          - popularyzacja działań plastycznych.
          3. Tematyka konkursu:
                      - Ilustracja do ulubionej baśni, bajki lub legendy
          4. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów klas I-VIII.
          5. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej w dowolnej technice, w formacie A4 lub A3 zgodnej z tematem konkursu.
          6. Czas trwania konkursu od 18 do 22 października 2021 r.
          7. Podpisane na odwrocie prace należy złożyć do biblioteki do 22 X 2021r.
          8. Oceny prac konkursowych dokona jury w składzie: dyrekcja szkoły, nauczyciel plastyki, nauczyciel bibliotekarz, wychowawcy.

          9. W pracach konkursowych ocenie będzie podlegać:
          - estetyka pracy,
          - zgodność pracy z tematyką konkursu,
          - pomysłowość wykonania,
          - samodzielność.
          - ogólny wyraz artystyczny.
          10. Najciekawsze prace zostaną nagrodzone nagrodami książkowymi oraz zostaną zaprezentowane na wystawie.

                            ZAPRASZAM DO UDZIAŁU W KONKURSIE!

          Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz

        • 8 X - Święto Żołnierzy Batalionów Chłopskich

        • 8 października przypada Święto Żołnierzy Batalionów Chłopskich. Jest obchodzone w rocznicę dnia, w którym w 1940 roku na komendanta nowo powstałej militarnej organizacji ruchu ludowego zaprzysiężony został Franciszek Kamiński, pseudonim „Zenon Trawiński”.

          W naszej szkolnej bibliotece tradycyjnie - została zaprezentowana literatura przemiotu. W programie KAHOUT pani Marta Płachecka przygotowała quiz -    uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę o patronie szkoły. 

        • wrzesień

        • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

          Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. 

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
        03-991 Warszawa
        03-991 Warszawa
        Poland
  • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 1923
  • Galeria zdjęć

      brak danych