• 80. rocznica powołania Batalionów Chłopskich
          • 80. rocznica powołania Batalionów Chłopskich

            W dniach 7 – 8 października w Warszawie odbyły się uroczystości upamiętniające 80. rocznicę powołania Batalionów Chłopskich. Organizatorami wydarzenia był Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz Ogólnopolski Związek Żołnierzy Batalionów Chłopskich.

            W uroczystości uczestniczyła delegacja uczniów z kl. 8  pod opieką pani Hanny Ratańskiej-Szot oraz pani Moniki Zimny.

            Okrągła rocznica stała się okazją do oddania hołdu i uczczenia pamięci żołnierzy z ruchu ludowego, który w czasie drugiej wojny światowej był jednym z filarów Polskiego Państwa Podziemnego. Formacja była drugą, po Armii Krajowej siłą militarną w okupowanej Polsce – liczyła ok. 170 tys. członków, wyłącznie z terenów wiejskich.

            Główne obchody odbyły się w czwartek, 8 października, na warszawskim Czerniakowie przed pomnikiem Żołnierzy Batalionów Chłopskich i Ludowego Związku Kobiet.

            W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele polskich władz i instytucji państwowych, w tym Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Gosiewska, Szef Urzędu do Spraw Kombatantów Jan Józef Kasprzyk i Wiceprezes Instytutu Pamięci Narodowej dr Mateusz Szpytma, żołnierze Wojska Polskiego, członkowie rodzin żołnierzy Batalionów Chłopskich, a także kombatanci i mieszkańcy Warszawy.

            Podczas uroczystości głos zabrali: Szef UdSKiOR Jan Józef Kasprzyk oraz Prezes Ogólnopolskiego Związku Żołnierzy Batalionów Chłopskich płk Zbigniew Zaborowski. List od Marszałek Sejmu RP Elżbiety Witek odczytała Wicemarszałek Sejmu Małgorzata Gosiewska.

            Szef Urzędu Jan Józef Kasprzyk podczas uroczystości przypomniał wielkie zasługi Batalionów Chłopskich:

             To druga, po Armii Krajowej, największa siła zbrojna broniąca w czasie okupacji niemieckiej, ale także sowieckiej, polskich obywateli przed losem jaki najeźdźcy chcieli im zgotować. Po raz kolejny w historii polski włościanin okazał ogromne przywiązanie do świętego hasła wypisanego na sztandarach Insurekcji Kościuszkowskiej: Żywią i Bronią. Żywią w czasie pokoju, a bronią w czasie wojennym – powiedział Jan Józef Kasprzyk.

            Natomiast Marszałek Sejmu w liście skierowanym do uczestników uroczystości podkreśliła wagę polskiej wsi w pielęgnowaniu postaw patriotycznych:

             Szczególna postawa mieszkańców polskiej wsi często w historii broniła Polaków przed wykorzenieniem, oderwaniem od ojczystych tradycji. Wierność wartościom niejednokrotnie wymagała walki lub zorganizowanego oporu. Rolnicy wielokrotnie z odwagą i determinacją stawali do boju o wolność, nieustępliwie trwając przy wierze ojców, przy narodowej tożsamości – zaznaczyła Elżbieta Witek.

            Obchody zakończył Apel Pamięci oraz ceremonia złożenia wieńców i wiązanek kwiatów.

             

            Dzień wcześniej na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach przedstawiciele Ogólnopolskiego Związku Żołnierzy Batalionów Chłopskich oraz Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych złożyli kwiaty przed pomnikiem „Ku chwale Batalionów Chłopskich”, a następnie na grobie gen. dyw. Franciszka Kamińskiego – komendanta głównego BCh, szefa I Oddziału Sztabu Komendy Głównej Armii Krajowej, działacza ruchu ludowego (kwatera: A 3 TUJE, rząd: 3, grób: 12).

            Dzięki takim uroczystościom przywracamy pamięć o polskiej wsi, jej bohaterach oraz zasługach w budowaniu wolnej i niepodległej Rzeczypospolitej Polskiej.

            --

            Bataliony Chłopskie (BCh) powstały w sierpniu 1940 r. (pierwotnie jako Straż Chłopska, „Chłostra”) na skutek sporów politycznych w łonie Związku Walki Zbrojnej. Stanowiła siły zbrojne Stronnictwa Ludowego, ale w jej składzie znaleźli się także członkowie Związku Młodzieży Wiejskiej Rzeczypospolitej. Organem nadzorującym było Centralne Kierownictwo Ruchu Ludowego, którego reprezentantem był Józef Niećko, ale główną postacią Batalionów Chłopskich był w praktyce ich Komendant Główny przez cały okres, Franciszek Kamiński.

             

            W momencie największego rozwoju BCh liczyły ok. 170 tys. członków, wyłącznie z terenów wiejskich – Bataliony nie operowały w miastach. Szacuje się, że w trakcie otwartych walk, działań dywersyjnych i w wyniku aresztowań poległo ok. 7 tys. żołnierzy BCh. Do najgłośniejszych osiągnięć formacji należało dostarczenie materiałów wywiadowczych o próbach z niemieckimi rakietami V-1 i V-2, choć na co dzień oddziały głównie przejawiały aktywność przy niszczeniu trakcji kolejowej i łączności, odbijaniu więźniów z aresztów gestapo i obronie mieszkańców wsi przed pacyfikacjami. Politycznie organizacja była najbliższa Armii Krajowej, zajmując stanowisko antykomunistyczne i antynacjonalistyczne. Mimo niechęci do pełnego scalenia z AK (choć formalnie zostało ono dokonane między 30 marca a 30 maja 1943 r.) wspólnie podejmowane akcje nie należały do rzadkości.

             

            https://www.kombatanci.gov.pl/pl/aktualno%C5%9Bci/2267-uroczysto%C5%9Bci-upami%C4%99tniaj%C4%85ce-80-rocznic%C4%99-powo%C5%82ania-batalion%C3%B3w-ch%C5%82opskich.html 

             

             

             

          • Certyfikat z WYRÓŻNIENIEM - Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

            Podsumowanie dwuletniego projektu dedykowanego uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

             

            Decyzją Rady Pedagogicznej we wrześniu 2018 r. SP 109 przystąpiła do dwuletniego projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją pod honorowym patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty organizowanego przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

            Celem głównym projektu „Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją” już od 10 lat jest zwiększenie szans edukacyjnych i życiowych uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania przez udzielanie im specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

            - popularyzowanie wiedzy na temat dysleksji oraz sposobów udzielania pomocy uczniom ze specyficznymi trudnościami w nauce i ich rodzicom,

            - określenie aktualnego stanu opieki nad uczniami z dysleksją rozwojową w szkołach województwa mazowieckiego,

            - promowanie modelu szkoły przyjaznej uczniom z dysleksją rozwojową.

             

            Dnia 6 października z rąk Pani Zofii Komorowskiej metodyka pomocy psychologiczno-pedagogicznej i koordynatora projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją, przedstawicielki szkoły Sylwia Łasek-Marmur i Dagmara Chojnacka odebrały Certyfikat z Wyróżnieniem za działania podjęte przez szkołę na rzecz uczniów z dysleksją.

             

            Zadania zrealizowane w SP 109 w latach 2018/2019 i 2019/2020:

            • Prowadzenie badań przesiewowych Skalą Ryzyka dysleksji prof. M. Bogdanowicz wśród wszystkich uczniów w oddziałach przedszkolnych i w klasach pierwszych.
            • Poszukiwanie funduszy w celu doposażenia sali terapeutycznej w specjalistyczny sprzęt  oraz meble w celu podnoszenia jakości pracy terapeutycznej z uczniami dyslektycznymi.
            • Prowadzenie  projektu WIE – Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych według  autorskiego projektu zaopiniowanego przez WCIES – Program profilaktyczno-stymulujący motorykę małą i dużą z elementami integracji sensorycznej SI w oddziałach przedszkolnych.

             

            RELACJA W WARSZTATÓW

             

            SENSORYCZNY TOR PRZESZKÓD - PODSUMOWANIE PROJEKTU WIE

             

            • Zorganizowanie IV i V edycji szkolnych obchodów Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.

             

            RELACJA Z OBCHODÓW EUROPEJSKIEGO TYGODNIA ŚWIADOMOŚCI DYSLEKSJI

             

            • Przeprowadzenie III i IV edycji szkolnego konkursu Mistrz Ortografii – dedykowanego uczniom dyslektycznym.

             

            LAUREACI KONKURSU

             

            • Zorganizowanie warszawskiego konkursu plastycznego dla uczniów uczęszczających na terapię pedagogiczną lub terapię SI – „W Warszawskich Szkołach Leniwe są Tylko Ósemki”.

             

            PRACE KONKURSOWE LAUREATÓW

             

             

            • Monitorowanie i organizowanie szkoleń dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją.
            • Organizowanie szkolnych etapów będących eliminacjami do warszawskich konkursów oraz udział w międzyszkolnych konkursach na terenie WCIES:  

            ·         „Technika czytania bez zgadywania” dla klas II,

            ·         VII Warszawski Konkurs Ortograficzny dla klas III-IV

            ·         VII Warszawski Konkurs Ortograficzny dla klas V-VI

            ·         I Warszawski Konkurs Logopedyczny

            ·         konkurs recytatorki "Nasza Ojczyzna w wierszach i piosenkach"

             

            RELACJA Z KONKURSÓW

             

            Realizując założone działania SP 109 spełniła regulaminowe wymagania projektu i otrzymała Certyfikat z Wyróżnieniem, który przyznawany jest szkołom spełniającym warunki zawarte w Regulaminie oraz podejmujących spektakularne działania na rzecz uczniów z ryzykiem dysleksji i dysleksją rozwojową, których wyjątkowość ocenia Komisja składająca się z koordynatorów projektu oraz przedstawicieli Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

             

             

             

            Zapraszamy do obejrzenia obszernej relacji podsumowującej realizację projektu przez ostanie 10 lat.

            https://www.wcies.edu.pl/media/system/pdf/spud/SPUZD%20-%20prezentacja.pdf

             

             

            Szkolne koordynatorki projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją

            Sylwia Łasek-Marmur – terapeuta pedagogiczny

            Dagmara Chojnacka – terapeuta SI, logopeda

             

             

             

             

             

        • 8 października 2020 r.- 80. rocznica utworzenia Batalionów Chłopskich
          • 8 października 2020 r.- 80. rocznica utworzenia Batalionów Chłopskich

            8 października 1940 r. Centralne Kierownictwo Konspiracyjnego Ruchu Ludowego "Roch" zaakceptowało propozycję przekształcenia działającej na wsi Straży Chłopskiej w organizację zbrojną o nazwie "Bataliony Chłopskie". Na cywilnego zwierzchnika BCh powołano Józefa Niećkę, zaś na Komendanta Głównego nowej formacji - por. Franciszka Kamińskiego. Dzień 8 października obchodzony jest przez b. żołnierzy Batalionów Chłopskich oraz członkinie Ludowego Związku Kobiet jako święto Żołnierzy BCh.

            Październikowa decyzja kierownictwa Polskiego Ruchu Ludowego miała wielkie znaczenie nie tylko dla bieżącej walki z hitlerowskim najazdem, ale także społeczno-polityczne, wskazując, że polska wieś razem z całym narodem stanęła do walki o wolność i niepodległość Ojczyzny.

            Żołnierzy - ochotników do Batalionów dostarczały przedwojenne organizacje m.in. Związek Młodzieży Wiejskiej "Wici", Związek Młodzieży "Siew". Ale nie tylko - np. dowódca jednej z jednostek BCh w sandomierskiem, obecnie prezes ZG ZKRPiBWP, płk inż. Henryk Strzelecki, związany był ze Związkiem Przysposobienia Wojskowego "Strzelec".

            Bataliony Chłopskie należały do najszybciej rozwijającej się i najaktywniejszej organizacji zbrojnej lat okupacji. W końcowym okresie II wojny światowej liczyły około 160 tys. żołnierzy oraz 20 tys. ochotniczek w Ludowym Związku Kobiet. Stoczyły setki bitew i potyczek z wojskami niemieckimi, inspirując m.in. powstanie zamojskie, w obronie wysiedlonej i mordowanej ludności polskiej.

            Do najgłośniejszych osiągnięć organizacji należało dostarczenie materiałów wywiadowczych o próbach z niemieckimi rakietami V-1 i V-2, choć na co dzień oddziały głównie przejawiały aktywność przy niszczeniu trakcji kolejowej i łączności, odbijaniu więźniów z aresztów Gestapo i obronie mieszkańców wsi przed pacyfikacjami.

            To Bataliony Chłopskie udaremniły realizację niemieckich planów wysiedlenia i eksterminacji ludności polskiej na Zamojszczyźnie, które były częścią zbrodniczego Generalplan Ost. Bataliony Chłopskie podjęły wówczas walkę zbrojną z Niemcami, która przekształciła się w „Powstanie Zamojskie”.

             

            więcej informacji w zakładce >>> O SZKOLE >>PATRON 

            Z okazji jubileuszu pamiątkowa publikacja w wersji pdf przekazana szkole przez Prezesa Zarządu Ogólnopolskiego Związku Żołnierzy Batalionów Chłopskich, Płk. dr. Inż. Zbigniewa Zaborowskiego.

            Chłopska armia.pdf

        • AKCJA POMOCY dla małej Antosi
          • AKCJA POMOCY dla małej Antosi

            Od kilku miesięcy prowadzona jest  zbiórka pieniędzy na najdroższy lek świata, na terapię genową, której jedno podanie to kwota 9 500 000 zł. Kwota ta niestety przerasta możliwości rodziców Antosi. Lek Zolgensma natomiast zatrzymuje chorobę, która u Antosi postępuje bardzo szybko, zbyt szybko. W momencie podania leku, choroba zatrzymuje się i nie postępuje. Można  podać ten lek maksymalnie do 2 roku życia, ale to górna granica, drugim ograniczeniem jest  też maksymalna waga 17 kg. Nie można tej wagi przekroczyć.   Do tej pory udało się uzbierać  ok 3 mln. zł  ale... to wciąż mało i zbyt długo to trwa.

            Dlatego w naszej szkole SP 109-tej , ruszyła akcja zbierania  plastikowych  nakrętek, bo ważny jest każdy grosz dla  małej Tosi. Nakrętki można wrzucać do żółtego pojemnika umieszczonego przy głównym wejściu do budynku szkoły.

             

             W imieniu Antosi

            DZIĘKUJEMY

             koordynatorzy akcji :Dorota Walasek, ks. Łukasz

            oraz społeczność szkolna

        • Informacja o zbiórkach harcerskich
          • Informacja o zbiórkach harcerskich

            Czuj! Czuwaj!

            Czy jesteście gotowi na kolejne przygody na łonie natury? Czy szukacie przyjaciół, na których można polegać? Czy chcecie poznać harcerskie wartości? Jeśli tak – koniecznie odwiedźcie nas na naszych zbiórkach, które odbywają się w każdy:

            1. CZWARTEK w godzinach od 17:00 do 18:30 ZUCHY – 147 WGZ „Wędrujące Obłoczki”(klasy I-III)
            2. PIĄTEK w godzinach od  17:30 do 19:00  HARCERZE – 147 WDH „Błękitni” (klasy IV-VI)
            3. PIĄTEK w godzinach od 19:00 do 20:00 HARCERZE STARSI – 147 WDSH „Błękitni” (klasy VII – VIII) 
            4. Jedynym warunkiem uczestnictwa jest:
            • oświadczenie COVID-19
            • dobry humor 

             

            Czekamy na Was!

            dh. Bartek, dh. Emilia

        • II edycja Konkursu Literacko - Plastycznego
          • II edycja Konkursu Literacko - Plastycznego

            Zachęcam uczniów klas 3-8 do wzięcia udziału w konkursie literacko - plastycznym "Słowem i obrazem malowane".

             Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy plastyczno - literackiej na temat "Najpiękniejsze polskie przysłowia słowami i obrazami malowane". 

            Praca powinna zilustrować wybrane polskie przysłowie w formie plastycznej oraz w formie pracy literackiej. Do pracy plastycznej uczeń pisze wiersz lub opowiadanie, którego mottem będzie jedno z popularnych polskich przysłów. 

            Zainteresowane osoby Konkursem proszę o dostarczenie prac nauczycielowi języka polskiego do p. Katarzyny Janickiej do 30 listopada 2020 r. do sali nr M202.

            REGULAMIN konkurs_II_edycja_konkursu_II.pdf

            Serdecznie zapraszam.

            Katarzyna Janicka

        • ZAPROSZENIE na Konferencję pt. „Wychowanie do wartości–wsparcie rodziny i szkoły”
          • ZAPROSZENIE na Konferencję pt. „Wychowanie do wartości–wsparcie rodziny i szkoły”

            Kuratorium Oświaty w Warszawie organizuje konferencję pt.„Wychowanie do wartości–wsparcie rodziny i szkoły”

            mającą na celu pokazanie różnych dróg oddziaływania na młodego człowieka wprocesie jego wychowania

            i przygotowywania do dpowiedzialnego życia. Kierujemy ją do dyrektorów szkół, rodziców, wychowawców, nauczycieli i pedagogów województwa mazowieckiego wodpowiedzi na potrzebę ciągłego doskonalenia kompetencji wskazanych

            wyżej środowisk wobec rosnących wyzwań w ich pracy wychowawczej, zwłaszcza w budowaniu świata wartości

            młodego pokolenia. Wydarzenie nawiązuje do konferencji zdnia 4 lutego br.pt.„Rolarodziców i szkoły w wychowaniu ku wartościom” organizowanego przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Odbędziesięw trybie on-line dnia 9 października br., początek o godz.10.00.  Serdecznie zapraszam Państwa do udziału.

            Konferencja będzie dostępna podadresem:   https://youtu.be/YWshqMaYmyk

            W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z p. Tomaszem Głowackim pod numerem tel.225512400 wew. 4113;

            e-mail: tomasz.glowacki@kuratorium.waw.pl lub Sekretariatem Wydziału Kształcenia Ogólnego, tel.22 5512422.

            Program konferencji znajduje się w załączeniu.

            Program_konferencji.docx​​​​​​​

            Z wyrazami szacunku

            MAZOWIECKI WICEKURATOROŚWIATY

            /-/Dorota Skrzypek

        • SAMORZAD SZKOLNY - zaprasza - 30 IX środa
          • SAMORZAD SZKOLNY - zaprasza - 30 IX środa

            Dzień Chłopaka tradycyjnie obchodzony jest w drugiej połowie września. Choć święto to w naszym kraju nie jest tak znane, jak Dzień Kobiet, to z roku na rok zyskuje na popularności.  

            Informacji na temat tego, kiedy Dzień Chłopaka w 2020 roku szuka wiele osób. Warto tutaj wspomnieć, że panowie swoje święto obchodzą dwa razy do roku - na przełomie zimy i wiosny, kiedy to przypada Dzień Mężczyzny oraz na jesieni, kiedy jest Dzień Chłopaka. Data tego święta jest stała i przypada dokładnie na 30 września. W 2020 roku będzie to środa.

             Dzień Chłopaka nie jest obchodzony jedynie w Polsce. Dzień ten, chociaż w innym terminie, świętowany jest przez panów także za granicą. Poniżej daty obchodów Dnia Chłopaka w poszczególnych krajach: 
            Malta - 7 lutego,
            Wielka Brytania, Irlandia - 5 kwietnia,
            Japonia - 5 maja,
            Brazylia - 15 lipca,
            Norwegia - 7 października,
            Indie, Meksyk - 19 listopada,
            Kanada - 25 listopada. 
             

            Dzień Mężczyzn w Polsce 2020 obchodzony jest dwa dni po Dniu Kobiet, czyli 10 marca. W tym roku święto panów wypada we wtorek. Termin ten nie został jednak wybrany przypadkowo. W tym dniu w polskim Kościele katolickim obchodzone jest nieoficjalne wspomnienie 40 Świętych Męczenników z Sebasty. 

            Wiele osób zapewne słyszało także o Dniu Mężczyzny w kwietniu. 4 kwietnia to kolejna proponowana data święta panów. Termin ten, w przeciwieństwie do 10 marca, nie jest związany z Kościołem Katolickim. W tym miesiącu w okresie PRL w niektórych szkołach z tej okazji urządzane były imprezy.

            Tradycja obchodzenia Dnia Mężczyzny została zapoczątkowana 19 listopada 1999 roku w Trynidadzie i Tobagu przy wsparciu m.in. ONZ. Międzynarodowy Dzień Mężczyzn na świecie obchodzony jest oficjalnie 19 listopada przez państwa, które przyjęły zaproszenie do obchodów. 


            Dzień Mężczyzny i Dzień Chłopaka to święta przypadające w różnych terminach. Choć daty Dnia Mężczyzn i Dnia Chłopaka nie pokrywają się, to wiele osób myli te święta. Wpływ na to ma fakt, iż pierwsze z nich nie jest tak rozpowszechnione, jak drugie, jednak cały czas zyskuje na popularności. 


            Jaka jest zatem różnica między Dniem Mężczyzny a Dniem Chłopaka? Zazwyczaj Dzień Mężczyzn celebrujemy z dorosłymi panami, a Dzień Chłopaka obchodzą nastolatkowie. Jednak coraz częściej zdarza się, że i starsi panowie świętują swój dzień we wrześniu. 
             


             https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Dzien-Chlopaka-2020-kiedy-jest-w-Polsce-i-na-swiecie-i-jaka-jest-historia-tego-swieta-DATA

        • 29 IX - OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA
          • 29 IX - OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

            To święto, którego najważniejszymi beneficjentami są dzieci. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.

             Celem akcji jest rozbudzenie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Jest to również doskonała okazja do wspólnego spędzenia czasu z rodziną. Pamiętajmy również, że czytanie rozbudza wyobraźnię i ciekawość świata. Wspólne głośne czytanie może być też świetnym sposobem na rozwiązywanie problemów wieku młodzieńczego. W dzisiejszych czasach możemy znaleźć książki, które opowiadają o przeróżnych problemach dzieci. Jest to doskonała okazja do wyciągania wniosków wynikających z przygód bohaterów literackich.

            ZACHĘCAM  WSZYSTKICH UCZNIÓW DO  UDZIAŁU W OGÓLNOPOLSKIM  DNIU GŁOŚNEGO CZYTANIA

            Wybierz książkę >>>zaproś siostrę, brata lub rodziców  >> zasiądź do wspólnego czytania !!!

             Jeżeli nie wiesz CO CZYTAĆ ?  Tu znajdziesz podpowiedź  >>>>https://calapolskaczytadzieciom.pl/co-czytac/

            Według Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom

        • Konkurs Finansoaktywni do 7 października!
          • Konkurs Finansoaktywni do 7 października!

            Misja tegorocznej edycji brzmi "Planujemy budżet". Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu przez max. 3-osobowe zespoły uczniów projektu inwestycji realizowanej z budżetu obywatelskiego wraz z kampanią promocyjną przeprowadzoną w szkole lub lokalnie. Ważne, by ów projekt dotyczył miejsca zamieszkania. Decydowanie o wydatkach w swojej własnej miejscowości z pewnością będzie dla uczniów wspaniałym wyzwaniem.

            Szczegółowe informacje dotyczące konkursu, a także regulamin dostępne są na stronie  http://www.finansoaktywni.pl

            Zapraszam Uczniów do kontaktu i konkursu.                                                                                               

            Czekam na zgłoszenia uczniów i wszystkim uczestnikom konkursu życzę powodzenia!

            Koordynator programu "Finansoaktywni"

            Monika Zimny

            Tel.: 22 277 11 57

            E-mail: informatyka28@o2.pl

            http://www.finansoaktywni.pl

             

          • Punkt Informacji Kariery (PIK)

            • PROJEKT Sięgnij po więcej ! - rozwój doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych m.st. Warszawy

            Plakat SPW.pdf 

            Regulamin projektu.pdf     

            Gdzie i w jakich godzinach realizowany jest projekt 2020 2021.pdf

              

               Uczniowie, którzy chcą w PIK skorzystać z pogłębionej diagnozy zobowiązani są do pobrania ze strony internetowej lub doradcy zawodowego i wypełnienia "Formularza rekrutacyjnego dla ucznia wraz z oświadczeniem RODO"

             Zachęcam do umawiania się na indywidualnie spotkania przez dziennik Librus lub telefonicznie /22/ 277 11 57 

            poniedziałek - 10.45-16.00

            wtorek - 08.00-14.00

            środa - 08.00 -11.30

            czwartek - 08.00 -15.00

            piątek - 09.00 -15.00

                                                                                    

            Do pobrania  Formularz rekrutacyjny ucznia wraz z oświadczeniem RODO.docx     

             

            Serdecznie zapraszam

            Koordynator projektu w Szkole Podstawowej nr 109 - doradca zawodowy - Monika Zimny     

                                                                         

            Projekt współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Oś priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.3 Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.3 Doradztwo edukacyjno-zawodowe, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

            Opis projektu: 

            Całkowita wartość projektu:                              4 462 172,50  zł       

            Dofinansowanie ze środków europejskich:       3 916 972,50 zł  

            Okres trwania projektu:                                     1XII 2019 - 31 VI 2021   

            Miasto st. Warszawa  we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim  podejmuje kolejne wspólne działania na rzecz rozwoju doradztwa zawodowego i poprawę jakości usług w zakresie doradztwa.  

            Celem głównym projektu jest zapewnienie uczniom szkół  podstawowych możliwości korzystania z doradztwa indywidualnego na terenie szkoły. W 110 szkołach  podstawowych zaplanowano  systemowe wzmocnienie doradztwa edukacyjno-zawodowego poprzez  utworzenie Punktów Informacji i Kariery (PIK)

            . Szkoły zostaną  wyposażone  w sprzęt komputerowy,  pomoce i materiały dydaktyczne oraz fachową literaturę. Uczniowie biorący udział w projekcie będą mogli uczestniczyć w warsztatach zawodoznawczych w Centrum Kształcenia Zawodowego nr 1 w Warszawie.

             W  celu lepszego dostosowania oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy nawiązana została współpraca z przedsiębiorcami, a także otoczeniem społeczno-gospodarczym. 40 nauczycieli uzyska kwalifikacje w zakresie doradztwa zawodowego. Platforma edukacyjna www.brp.edu.pl będzie dostosowana do potrzeb uczniów szkół  podstawowych, rodziców i nauczycieli.

             

            - 110  szkół i placówek objętych wsparciem  poprzez utworzenie Punktów Informacji i Kariery;

            - 40  nauczycieli szkół realizujących zadania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego  ukończy studia podyplomowe;

            - 800  uczniów weźmie udział w warsztatach zawodoznawczych w Centrum Kształcenia Zawodowego nr 1  w Warszawie

             

        • Naszym Nauczycielom – projekt grantowy dla wawerskich uczniów
          • Naszym Nauczycielom – projekt grantowy dla wawerskich uczniów

            Nauka nie musi być nudna, a praktyczna wiedza pomoże naszym dzieciom zdobywać świat. Urząd dzielnicy Wawer ogłasza konkurs grantowy dla uczniów na organizację Dnia Nauczyciela w swojej szkole. Na realizację swojego pomysłu mogą otrzymać nawet 2000 zł.

            W tym roku postanowiliśmy włączyć uczniów w organizację dnia nauczyciela, a jednocześnie potraktować to jako element innowacyjnej edukacji, która jest jednym z priorytetów dzielnicy. – mówi Norbert Szczepański, burmistrz dzielnicy Wawer.

            Dla dzieci i młodzieży z Wawra ogłosiliśmy projekt „Naszym nauczycielom” w formie mini grantu. Dowolna ilość grup projektowych z każdej  wawerskiej szkoły publicznej może wspólnie z nauczycielem – opiekunem projektu – złożyć wniosek o otrzymanie finansowania organizacji dnia dla wszystkich nauczycieli ze szkoły (do 29 września 2020 r.). Komisja wybierze najlepszy projekt z każdej szkoły,
            a jego autorzy otrzymają dofinansowanie do 2000 zł na organizację dnia dla swoich nauczycieli.

            Forma wniosku jest dostosowana do wieku, poprosiliśmy również dyrektorów szkół o wsparcie dzieci
            w przedsięwzięciu. Złożenie wniosku o grant to świetne doświadczenie dla dzieci i bardzo praktyczna nauka na przyszłość, a właśnie na takiej najbardziej nam zależy. –
            podkreśla burmistrz Wawra.

            Formularz zgłoszeniowy dostępny w szkołach oraz na stronie internetowej www.wawer.warszawa.pl.

        • Mazowieckie Talenty
          • Mazowieckie Talenty

            Zarządzeniem Mazowieckiego Kuratora Oświaty nr 47 z dnia 9 września 2020 r. został zatwierdzony i wprowadzony do stosowania Regulamin konkursów przedmiotowych dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego w roku szkolnym 2020/2021.

            Istotne zmiany w bieżącym roku szkolnym:

            • Harmonogramy konkursów przedmiotowych wymagają przeprowadzanie w jednym dniu dwóch konkursów, w różnych godzinach.
            • Na etapie rejonowym konkursy przedmiotowe będą przeprowadzane w szkołach macierzystych uczniów – uczestników etapu rejonowego. Prace będą sprawdzane przez Rejonowe Komisje Konkursowe we właściwych Wydziałach MSCDN.
        • EGZAMIN  ÓSMOKLASISTY  2019/2020
          • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019/2020

             Jesteśmy jedną z najlepszych szkół w naszej dzielnicy!

            Nasi uczniowie klas ósmych po raz kolejny bardzo dobrze napisali egzaminy ósmoklasisty, które odbyły się w czerwcu 2020 roku. Tradycyjnie już uzyskali ilość punktów znacznie przekraczającą średnie dla kraju, województwa i Warszawy

            Wyniki z języka polskiego i matematyki odpowiadają 8. poziomowi (bardzo wysoki) w dziewięciostopniowej skali staninowej, służącej do porównywania wyników egzaminu na przestrzeni lat.  To świetny wynik! Taki sam rezultat z języka polskiego osiągnęli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 204 (ul. Bajkowa).

            Bardzo dużym sukcesem jest wynik z matematyki – 63% uzyskanych średnio punktów przez uczniów naszej szkoły trudno nawet porównać do rezultatu ogólnopolskiego (46%). Wynik ten także odpowiada 8. poziomowi (bardzo wysoki) w dziewięciostopniowej skali staninowej i jest czwartym wynikiem w dzielnicy Wawer.

            Doskonale wypadł również rezultat z języka angielskiego (79%) – ósmoklasiści uzyskali wynik z 9. (najwyższego) stopnia skali. Tak wysoki wynik uzyskało tylko 4% szkół w Polsce. To drugie miejsce w dzielnicy, po Szkole Podstawowej nr 218, ul. Kajki.

            I jeszcze porównanie wyników naszych uczniów z wynikami szkół w dzielnicy Wawer, całej Warszawie, Polsce:

            przedmiot  

            język polski 

                    wynik szkoły(w %) 69( trzecie miejsce  w dzielnicy, ex aequo ze Szkołą Podstawową nr 204, ul. Bajkowa)

            dzielnica Wawer(w %)68

            Warszawa(w %) 68

            Polska(w %) 59

            matematyka

                       wynik szkoły(w %)63(czwarte miejsce  w dzielnicy)

            dzielnica Wawer(w %) 61

            Warszawa(w %) 61

            Polska(w %) 46

            język angielski

                        wynik szkoły(w %)79 (drugie miejsce w dzielnicy, ex aequo ze Szkołą Podstawową nr 128, ul. Kadetów)

            dzielnica Wawer(w %) 74

            Warszawa(w %) 74

            Polska(w %) 54

             

            opracowanie:Beata Wojdat

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
        03-991 Warszawa
        03-991 Warszawa
        Poland
  • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 442990
  • Galeria zdjęć

      brak danych