• Dzień Pustej Klasy
          • Dzień Pustej Klasy

                 13 czerwca 2022 roku uczniowie naszej szkoły przyłączyli się do międzynarodowej akcji – Dzień Pustej Klasy. Dzień Pustej Klasy to globalny ruch mający na celu inspirowanie i celebrowanie zabaw i nauki na świeżym powietrzu w domu i szkole. Zazwyczaj obchodzony jest w trzeci piątek czerwca.
            Nazwa święta, zainaugurowanego w 2012 roku przez grupę londyńskich nauczycieli, doskonale oddaje jego jasny i klarowny cel: sprawić, aby klasy były puste. Zachęcić nauczycieli, by tego dnia choć jedną lekcję spędzili ze swoimi uczniami poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową – prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie.
                  13.06 grupa przedszkolna 0B wybrała się na wycieczkę, której celem było przybliżenie dzieciom warunków życia na wsi, zdrowego trybu życia oraz umożliwienie kontaktu z ekosystemem pola i łąki oraz zwierzętami. Poznanie zasad funkcjonowania lasu. Wykonanie lasu w słoiku.
                   Do zorganizowania pełnego emocji Dnia Pustej Klasy nie trzeba mieć szczegółowego scenariusza. Może to być wydarzenie zupełnie spontaniczne, nastawione na dobrą zabawę i wspólne celebrowania letniego dnia wśród natury. Ilu nauczycieli i uczniów, tyle pomysłów!

            Zachęcam do udziału za rok!
            Agata Cygan 

            https://dzienpustejklasy.pl/materialy/

        • SZKOLNY KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA - klas 1-3
          • SZKOLNY KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA - klas 1-3

                 Miło mi poinformować o wynikach II edycji Szkolnego Konkursu Pięknego Czytania zorganizowanego przez szkolą bibliotekę. Od pierwszych dni czerwca  odbywały się klasowe eliminacje. Wszystkie dzieci mogły zaprezentować swe umiejętności głośnego czytania, a te które zrobiły to najlepiej  reprezentowały klasę w finale.  

                 Z bohaterami książki Macieja Wojtyszko "mieszkańcami naszej okolicy"  - Brombą i jej przyjaciółmi- dzieci zapoznawały się na cotygodniowych spotkaniach; tytułową Brombą- specjalistką w ważeniu i mierzeniu, listonoszem Pciuchem przenoszącym się w czasie, Fumem psotnikiem  oraz Glisandem  zamieszkującym w muzyce. Na deser pozostawiliśmy Gżdacza-  jego przygody gdy przybył do naszego Wszechświata i  poszukiwania pożywienia -TIRITONGI.  Jak może wyglądać i smakować owa potrawa? Pomysły  były najprzeróżniejsze - największą popularnością cieszyły się naleśniki z nutellą. Na zakończenie "brombowych" spotkań każdy mógł skosztować tiritongi made in biblioteka - ciasteczek owsianych na słono-słodko.

                 Finał  konkursu odbył się 10 czerwca. Do czytelniczej rywalizacji przystąpiło 32 uczestników, którzy odnieśli zwycięstwo we wcześniejszych eliminacjach klasowych. Uczniowie prezentowali ten sam  fragment tekstu z książki "Bromba i inni" Macieja Wojtyszko- pt. "Gżdacz". Ocenie podlegały: płynność i bezbłędność czytania, wyrazistość i dykcja, interpretacja tekstu, ogólne wrażenie artystyczne.

                 W każdej kategorii wiekowej Komisja wyłoniła jedną osobę- nadając certyfikat Mistrza Pięknego Czytania. Taki certyfikat otrzymują:

            w klasach 1 - Nina Chrzan  z kl.1b

            w klasach 2 - Julia Grudziąż  z kl. 2a

            w klasach 3 - Wiktoria Radomska  z kl. 3c

            Nagrody i pamiątkowe dyplomy zostaną wręczone w dniu zakończenia roku szkolnego.

            Zwycięzcom gratuluję a wszystkim uczestnikom serdecznie dziękuję za udział.

            Elżbieta Łaszkiewicz

                     

            KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA           LAUREACI KLASOWI

            Klasa

             

                      3a     Jan Chojnacki, Łukasz Leszczyński, Jakub Woźniak

             

                      3b      Zosia Talma,  Julia Zaborowska

             

                      3c     Wiktoria Radomska, Miłosz Jary, Franciszek Gajewski

             

                      3d      Aniela Kukowka, Emilia Błaszkowska, Wojciech Moser

             

                      2a      Julia Grudziąż , Hania Górecka

             

                      2b      Basia Smorągiewicz, Ania Kowalkowska, Jan Jaruszek, Hania  Gronowska

             

                      2c      Julka Jankowska, Zuzia Strelczuk, Artur Chojdak

             

                      2d       Amelia Kąkol, Franciszek Gontarczuk, Milena Piróg

             

                      1a       Ania Biela, Eryk Swadkowski, Adam Filipczuk

             

                      1b       Nina Chrzan, Leon Kosowski, Szymon Kiełczewski

             

                      1c      Szymon Buk, Wojciech Michna, Kalina Dereń

             

                      1d     Natalia Karolkiewicz, Maja Strelczuk, Zofia Jankowska

             

             

        • 17.05.2022
          • 17.05.2022

            Dnia 17.06.2022 r.-  Dzień Dyrektorski- dzień wolny od zajęć dydaktyczno -wychowawczych dla klas 1-8.

            -świetlica szkolna pełni dyżur od godziny 7.00 – do 17.30

            -oddziały przedszkolne pracują w godzinach 7.00 do 17.30.

            -dzieci tego dnia mają zapewnione wyżywienie.

        • Wspólne Warszawskie Lato  – oferta wakacyjna dla dzieci z Ukrainy przebywających w Warszawie/ Спільне Варшавське літо  - відпочинкова пропозиція для дітей з України, які перебувають у Варшаві
          • Wspólne Warszawskie Lato – oferta wakacyjna dla dzieci z Ukrainy przebywających w Warszawie/ Спільне Варшавське літо - відпочинкова пропозиція для дітей з України, які перебувають у Варшаві

            Спільне Варшавське літо

            - відпочинкова пропозиція для дітей з України, які перебувають у Варшаві

            Від 31 травня 2022 року розпочинається реєстрація на участь в акції «Спільне Варшавське літо», організовану містом Варшава та Дитячим фондом ООН - ЮНІСЕФ. «Спільне варшавське літо» – це діяльність, яка доповнює пропозицію Варшавської акції «Літо у місті» 2022. Проект фінансується ЮНІСЕФ і призначений для дітей-біженців, які приїхали до Польщі після 24 лютого 2022 року і зараз проживають у Варшаві.

            Як зареєструвати дитину?

            Набір розпочнеться 31 травня 2022 року о 8:00 і триватиме до 8 червня 2022 року, відбуватиметься у вибраних школах у визначений час (список шкіл та години їх роботи будуть доступні на сайті Управління освіти).

            Що потрібно зробити?

             
            • Будь ласка, відвідайте веб-сайт https://warszawa-latowmiescie.pzo.edu.pl/ , де на вкладці «Діти з України» подано інформацію про Акцію та необхідні документи, перекладені українською мовою.
            • У вкладці «Довідник щодо пропозиції відпочинку» подано прелік шкіл, в яких організована Акція для дітей з України.
            • До вибраної батьками школи необхідно подати заповнену Картку учасника, зразок якої ТУТ. На один тиждень необхідно подати одну Картку учасника.
            • Якщо ви не маєте можливості роздрукувати Картку учасника, ви можете отримати її у школі, яка організовує Акцію.
            • Паперову версію Картки учасника необхідно заповнити польською мовою, зразок картки, перекладений українською, можна знайти ТУТ, перекладена Картка також буде доступна в школі.
            • Якщо ваша дитина приїхала до Польщі після 24 лютого 2022 року, участь вашої дитини в Акції буде безкоштовною (фінансується ЮНІСЕФ). Ви повинні заповнити Підтвердження, на підставі якого ваша дитина буде звільнена від оплати (Підтвердження включено в текст Картки, воно також перекладено українською мовою).
            • Порядок подачі заяв визначає, чи буде дитина зарахована до участі в Акції.
            • Після 20 червня 2022 року розпочинається другий етап реєстрації на вільні місця.

            Додаткову інформацію можуть надати Координатори Акції «Літо в місті 2022» в окремих районах міста.

             

            Бажаємо всім українським дітям гарного відпочинку у Варшаві!

            Спільне Варшавське літо

            - відпочинкова пропозиція для дітей з України, які перебувають у Варшаві

             

            Від 31 травня 2022 року розпочинається реєстрація на участь в акції «Спільне Варшавське літо», організовану містом Варшава та Дитячим фондом ООН - ЮНІСЕФ. «Спільне варшавське літо» – це діяльність, яка доповнює пропозицію Варшавської акції «Літо у місті» 2022. Проект фінансується ЮНІСЕФ і призначений для дітей-біженців, які приїхали до Польщі після 24 лютого 2022 року і зараз проживають у Варшаві.

            Як зареєструвати дитину?

            Набір розпочнеться 31 травня 2022 року о 8:00 і триватиме до 8 червня 2022 року, відбуватиметься у вибраних школах у визначений час (список шкіл та години їх роботи будуть доступні на сайті Управління освіти).

            Що потрібно зробити?

             
            • Будь ласка, відвідайте веб-сайт https://warszawa-latowmiescie.pzo.edu.pl/ , де на вкладці «Діти з України» подано інформацію про Акцію та необхідні документи, перекладені українською мовою.
            • У вкладці «Довідник щодо пропозиції відпочинку» подано прелік шкіл, в яких організована Акція для дітей з України.
            • До вибраної батьками школи необхідно подати заповнену Картку учасника, зразок якої ТУТ. На один тиждень необхідно подати одну Картку учасника.
            • Якщо ви не маєте можливості роздрукувати Картку учасника, ви можете отримати її у школі, яка організовує Акцію.
            • Паперову версію Картки учасника необхідно заповнити польською мовою, зразок картки, перекладений українською, можна знайти ТУТ, перекладена Картка також буде доступна в школі.
            • Якщо ваша дитина приїхала до Польщі після 24 лютого 2022 року, участь вашої дитини в Акції буде безкоштовною (фінансується ЮНІСЕФ). Ви повинні заповнити Підтвердження, на підставі якого ваша дитина буде звільнена від оплати (Підтвердження включено в текст Картки, воно також перекладено українською мовою).
            • Порядок подачі заяв визначає, чи буде дитина зарахована до участі в Акції.
            • Після 20 червня 2022 року розпочинається другий етап реєстрації на вільні місця.

             

            Додаткову інформацію можуть надати Координатори Акції «Літо в місті 2022» в окремих районах міста.

             

            Бажаємо всім українським дітям гарного відпочинку у Варшаві!

             

            Wspólne Warszawskie Lato

            – oferta wakacyjna dla dzieci z Ukrainy przebywających w Warszawie

             

            Od 31 maja 2022 r. ruszają zapisy do Akcji „Wspólne Warszawskie Lato” organizowanej przez Miasto Stołeczne Warszawa i Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci - UNICEF. „Wspólne Warszawskie Lato” jest działaniem uzupełniającym ofertę Warszawskiej Akcji „Lato w Mieście” 2022. Projekt finansowany jest przez UNICEF i przeznaczony dla dzieci uchodźców, przybyłych do Polski po 24 lutego 2022 r. i mieszkających obecnie na terenie Warszawy.

             

            Jak zapisać dziecko?

             

            Zapisy rozpoczynają się 31 maja 2022 r. od godziny 8:00 i potrwają do 8 czerwca 2022 r., będą się obywały w wybranych szkołach o określonych godzinach (lista szkół i ich godzin otwarcia będzie dostępna na stronie Biura Edukacji).

             

            Co należy zrobić?

             

            • Prosimy wejść na stronę https://warszawa-latowmiescie.pzo.edu.pl/, na której w zakładce „Dzieci z Ukrainy” podane są informacje o Akcji oraz wymagane dokumenty przetłumaczone na język ukraiński.
            • W zakładce „Informator o ofercie turnusów wakacyjnych” prosimy sprawdzić, w których szkołach organizowana jest Akcja dla dzieci z Ukrainy.
            • W wybranej przez rodziców szkole należy złożyć wypełnioną Kartę uczestnika, której wzór jest TUTAJ. Na jeden tydzień należy złożyć jedną kartę uczestnika.
            • Jeżeli nie możecie Państwo wydrukować karty uczestnika, otrzymacie ją w szkole organizującej Akcję.
            • Kartę uczestnika w wersji papierowej należy wypełnić w języku polskim, wzór karty przetłumaczony na język ukraiński znajdziecie Państwo TUTAJ, przetłumaczona karta dostępna będzie również w szkole.
            • Jeżeli dziecko przyjechało do Polski po 24 lutego 2022 r., udział Państwa dziecka w Akcji będzie bezpłatny (sfinansowany przez UNICEF) . Należy wypełnić Oświadczenie na podstawie którego Państwa dziecko zostanie zwolnione z opłat, (oświadczenie jest umieszczone w treści Karty, jest ono również przetłumaczone na język ukraiński).
            • O przyjęciu dziecka do Akcji decyduje kolejność zgłoszeń.
            • Po 20 czerwca 2022 r. rusza druga tura zapisów na wolne miejsca.

             

            Dodatkowych informacji mogą udzielić Koordynatorzy Akcji Lato w Mieście’2022 w poszczególnych dzielnicach.

             

            Wszystkim ukraińskim dzieciom życzymy udanego odpoczynku w Warszawie!

        • Na wakacje w podróż po Europie zapraszają szóstklasiści
          • Na wakacje w podróż po Europie zapraszają szóstklasiści

            Wszystkich zainteresowanych turystyką i poznawaniem naszego kontynentu, szukających inspiracji na nadchodzące wakacje zapraszamy do biblioteki szkolnej. W czytelni znajdziecie przewodniki po wybranych krajach Europy.

            Przygotowali je uczniowie klas szóstych. Dowiecie się z nich, gdzie i co ciekawego można zobaczyć, zwiedzić, doświadczyć w kilku wybranych państwach europejskich. Poznacie najciekawsze zabytki, zapierające dech widoki, zachwycającą przyrodę inną niż ta z naszego otoczenia oraz możecie poznać ciekawe potrawy i smaki lokalnych kuchni.

            Zachęcam do wizyty w bibliotece.

            Sylwia Galińska - nauczyciel geografii

        • DZIEŃ DZIECKA  - NA SPORTOWO
          • DZIEŃ DZIECKA - NA SPORTOWO

            01.06.2022 r. nauczyciele wf zorganizowali rozgrywki sportowo-rekreacyjne dla uczniów klas IV - VI. Przeprowadzono 4 konkurencje w rywalizacji na poziomi klas IV, V i VI. Były to :PRZECIĄGANIE LINY (każdy z każdym), RZUTY DO CELU, DRUŻYNOWY SKOK W DAL Z MIEJSCA, oraz BIEG SZTAFETOWY.

                  Brawami i gratulacjami zostali nagrodzeni uczniowie wszystkich klas. Doceniono zaangażowanie uczniów, pogratulowano współpracy. Na zakończenie imprezy wszystkie dzieci otrzymały słodkie upominki ufundowane przez Radę Rodziców.

                 Klasa 8b z okazji Dnia Dziecka wzięła udział w grze typu klasowy escape room. Uczniowie odgadując zagadki musieli uratować swoje oceny i wytropić hakera, który zaatakował e-dziennik. Logiczne myślenie i współpraca pozwoliły wszystkim osiągnąć sukces. 

        • ŻYCZENIA
          • ŻYCZENIA

            "Bądź dzieckiem jak najdłużej.

            Jak dziecko baw się, śmiej !

            Kochaj tak jak dziecko !

            Serce dziecka zawsze miej !"

            Drogie Dzieci ! … te małe i duże,

            z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka wszystkiego najlepszego, zdrowia, radości i entuzjazmu w poznawaniu świata. Dzisiejsze święto jest bliskie także dorosłym, bo każdy kiedyś był dzieckiem.     

                             Dlatego jako bohaterowie dzisiejszego święta wykorzystajcie je na świetną zabawę. Dzieciństwo niech pozostanie dla Was czasem poznawania zainteresowań, nauki w przyjaznej szkole i wielu ciekawych przygód.

                                       Z okazji DNIA DZIECKA wszystkim, którzy nadal dziećmi są, a także tym którzy ciagle się nimi  czują, wielu powodów do radości, samych sukcesów, rozwijania swoich talentów i pasji, spełnienia wszystkich marzeń  oraz uśmiechu na co dzień .

            ŻYCZĄ:

            DYREKCJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 109 

            oraz PRACOWNICY SZKOŁY

             

             

        • Informacja o wolnych miejscach i postępowanie uzupełniające - dyżury wakacyjne 2022 r.
          • Informacja o wolnych miejscach i postępowanie uzupełniające - dyżury wakacyjne 2022 r.

             Szanowni Państwo,

            w związku z ogłoszeniem (30 maja br. o godz. 13:00) listy przyjętych na dyżury wakacyjne oraz planowanym opublikowaniem wykazu wolnych miejsc dziś 31 maja o godz. 14:00 uprzejmie informuję, że:

            ·        do dziś do godz. 13:00 możliwe będzie, jeśli będą wolne miejsca, wprowadzenie do systemu informacji o przyjęciu dziecka (dotyczy tylko np. dzieci uczęszczających do przedszkola, których rodzice zapomnieli o zapisie na dyżur wakacyjny lub dzieci, którym placówka omyłkowo nie wprowadziła potwierdzenia woli zapisu),

            ·        w dniach 1-6 czerwca kiedy trwać będzie dodatkowe postępowanie uzupełniające funkcjonalność przyjmowania dzieci na dyżury będzie wyłączona. Zapisy uzupełniające nie będą odbywać się za pośrednictwem elektronicznego systemu a bezpośrednio w placówkach.

            ·        informację o przyjęciu dziecka na dyżur będzie można wprowadzić do elektronicznego systemu zapisów, zgodnie z harmonogramem - 9 czerwca br.

            Szczegółowy komunikat dla rodziców dotyczący uzupełniających zapisów na dyżury wakacyjne został opublikowany na stronie Biura Edukacji: Listy przyjętych i zapisy uzupełniające na dyżury wakacyjne - Edukacja (um.warszawa.pl)

             

            Po 9 czerwca informacja o wolnych miejscach na dyżury wakacyjne aktualizować się będzie na bieżąco i jeśli placówka będzie dysponować wolnym miejscem to dyrektor może podjąć decyzję o przyjęciu dziecka na dyżur.

             

             

             

            Pozdrawiam,

            Izabela Siander

            Izabela SianderInspektorURZĄD M.ST. WARSZAWYDzielnica WawerWydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicyul. Żegańska 1, pokój 141, 04-713 Warszawatel. +48224436889faks +48224436889isiander@um.warszawa.plhttps://wawer.um.warszawa.pl/ 

        • PROGRAMY STYPENDIALNE m.st. Warszawy
          • PROGRAMY STYPENDIALNE m.st. Warszawy

            * Stypendia m.st Warszawy im. Jana Pawła II

            Stypendia m.st. Warszawy SAPERE AUSO 

            List_Prezydenta_m.st._Warszawy_skan.pdf 

            Stypendia_edukacyjne_2022_pismo_Burmistrzowie.pdf

            Szanowni Państwo, drodzy Rodzice i Uczniowie,

            uprzejmie informujemy o możliwości ubiegania się o stypendia m.st Warszawy im. Jana Pawła II.  Miejskie stypendia to comiesięczne, konkretne wsparcie dla uczniów i studentów, z którego warto skorzystać.

            Program stypendialny jest skierowany do uczniów szkół podstawowych (po skończeniu 3. klasy) i szkół ponadpodstawowych oraz studentów do 26. roku życia.

            O stypendium mogą się ubiegać uczniowie i studenci warszawskich szkół oraz uczelni, którzy

            – mogą pochwalić się działalnością i osiągnięciami naukowymi, sportowymi, artystycznymi lub zaangażowaniem społecznym,

            – uzyskują dobre wyniki w nauce,

            – miesięczny dochód netto na jednego członka ich rodziny nie przekracza kwoty 2000 zł.

            Stypendia wynoszą od 200 do 1500 zł miesięcznie.

            Rekrutacja dla uczniów rozpocznie się 24 czerwca i potrwa do 1 sierpnia.

            Rekrutacja dla studentów prowadzona będzie od 1 września do 10 października.

            Warto już teraz sprawdzić warunki naboru, żeby przed końcem roku szkolnego spokojnie zgromadzić potrzebną dokumentację i zwiększyć szanse na uzyskanie stypendium!

            Szczegółowe informacje: https://www.centrumjp2.pl/stypendia/

            Operatorem stypendiów jest Centrum Myśli Jana Pawła II, instytucja kultury m.st. Warszawy.

            Kontakt w sprawie stypendiów: stypendia@centrumjp2.pl

            _____________________________________________________________________________________

             

            Szanowni Państwo,trwa nabór wniosków w ramach czternastej edycji projektu stypendialnego m.st. Warszawy SAPERE AUSO, adresowanego do najzdolniejszych uczniów uczęszczających do publicznych i niepublicznych szkół ponadpodstawowych na terenie m.st. Warszawy.

            Podobnie jak w ubiegłym roku, wnioski można wypełniać w Elektronicznym Systemie do Obsługi Stypendiów m.st. Warszawy (ESdOS), dostęp: stypendia.um.warszawa.pl(otwiera się w nowej karcie)Aby wypełnić wniosek w ESdOS, w systemie rejestruje się wnioskodawca.

            Ważne: W związku z wdrożeniem ESdOS preferowaną formą komunikacji z wnioskodawcami/kandydatami/opiekunami prawnymi kandydatów małoletnich jest komunikacja e-mailowa. Prosimy o przedłożenie razem z wnioskiem oświadczeń o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w tym zakresie (formularze w plikach do pobrania oraz na stronie ESdOS). Wskazanie innego sposobu komunikacji nie będzie stanowić podstawy do odrzucenia wniosku, jednak komunikacja elektroniczna umożliwi niezwłoczne przekazywanie Państwu przez Urząd istotnych informacji związanych z prowadzoną procedurą w sprawie przyznania stypendium m.st. Warszawy SAPERE AUSO.

            KTO MOŻE ZOSTAĆ STYPENDYSTĄ?

            Zgodnie z regulaminem udzielania stypendiów m.st. Warszawy SAPERE AUSO, przyjętym uchwałą nr XLVII/1463/2021 Rady m.st. Warszawy z dnia 15 kwietnia 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 3753)(otwiera się w nowej karcie), stypendia mogą być przyznane uzdolnionym uczniom, którzy w roku szkolnym 2021/2022 będą uczęszczać do publicznych lub niepublicznych szkół ponadpodstawowych lub do dotychczasowych klas szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży na terenie m.st. Warszawy bez względu na miejsce zamieszkania - za wybitne osiągnięcia naukowe, twórcze lub społeczne odnotowane w roku szkolnym 2020/2021 w szkołach ponadpodstawowych lub w dotychczasowych klasach szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży.

            Zwracamy szczególną uwagę na specyfikę stypendiów, adresowanych również do uzdolnionych uczniów, którzy nie osiągają wysokiej średniej ocen przedmiotowych, ale mają udokumentowane wybitne osiągnięcia w wybranej przez siebie dziedzinie. Katalog kryteriów merytorycznych został tak skonstruowany, aby stypendystę m.st. Warszawy SAPERE AUSO mogły wyróżniać także wyjątkowe osiągnięcia związane z własnym dorobkiem naukowym, badawczym, twórczym lub szczególne zaangażowanie społeczne.

            KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK?Z wnioskiem o przyznanie stypendium może wystąpić m.in.:

            • dyrektor szkoły, do której uczęszcza kandydat;
            • rodzic lub opiekun prawny kandydata;
            • pełnoletni kandydat.

            WYSOKOŚĆ STYPENDIUM:3 800 zł

            JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK?

            Wnioski można składać od 25 czerwca do 31 sierpnia 2021 roku, w godz. 8:00-16:00 (liczy się data wpływu).Dwie możliwości złożenia wniosku, do wyboru:

            • w formie papierowej:Podpisaną przez wnioskodawcę wersję papierową (zalecany wydruk wniosku wypełnionego i zarejestrowanego wcześniej w systemie ESdOS, tj. z widocznym numerem wniosku w nagłówku, wraz z załącznikami) można dostarczyć bezpośrednio lub wysłać pocztą (liczy się data wpływu do Urzędu) na adres:Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawyadres do korespondencji: ul. Kredytowa 3, 00-056 Warszawa- w zaklejonej kopercie, z dopiskiem „Wniosek o stypendium m.st. Warszawy SAPERE AUSO/nr wniosku …”.

            Pamiętaj! Za terminowe złożenie wniosku uznaje się datę wpływu podpisanego wniosku do Urzędu.Wnioski niekompletne, niepodpisane, złożone poza terminem nie będą rozpatrywane.Ze względów organizacyjnych, prosimy o składanie wniosków w możliwie szybkim terminie.

            ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU (formularze również na stronie ESdOS):

            PLIKI DO POBRANIA:

            KONTAKT:

            Operatorem stypendiów m.st. Warszawy SAPERE AUSO jest Biuro Edukacji Urzędu m.st. WarszawyE-mail: stypendia@eduwarszawa.plTelefon: 22/ 44 33 584 lub 22/ 44 33 634W przypadku ewentualnych problemów technicznych z Elektronicznym Systemem do Obsługi Stypendiów m.st. Warszawy (ESdOS) prosimy o kontakt na adres e-mail: esdospomoc@centrumjp2.pl

            ŻYCZYMY POWODZENIA!

            Wyniki w IV kwartale 2021 r. (przełom października i listopada)

        • Konkurs Wiedzy o Patronie Szkoły
          • Konkurs Wiedzy o Patronie Szkoły

            Dnia 16 maja 2022 r w naszej szkole odbył się ,,Konkurs Wiedzy o Patronie Szkoły”. Zgodnie z regulaminem konkursu uczestniczyli w nim uczniowie klas drugich i trzecich. 

            Komisja w składzie: p. Beata Radzimowska, p. Joanna Górczyńska przyznała: 

            4 pierwsze miejsca:- Hanna Górecka II a,  Rebeka Franaszek II c,  Miłosz Warpas III b,  Emilia Błaszkowska III d,

            2 drugie miejsca:  Ania Kowalkowska II b,  Milena Pieróg II d,

            2 trzecie miejsca:  Miłosz Zawadzki III d,  Nikola Gorczyńska III a.

          • ATRAKCJE W CZERWCOWE WEEKENDY w WAWRZE

            Harmonogram 

            04.06   PIKNIK HISTORYCZNY

            12:00 - rozpoczęcie imprezy

            13:00 - lekcja żywej historii

            14:00 - inscenizacja wręczenia konstytucji Księstwa Warszawskiego, gra historyczna, przemarsz wojsk

            15:00 - pokaz i warsztaty salonowych tańców europejskich, pokaz szermierki

            16:00 - pokaz epokowej mody i obyczajów

            16:30 - pokaz artyleryjski

            17:00 - pokaz i warsztaty narodowych tańców polskich

            17:30 - pokaz kaskaderów konnych

            18:15 - inscenizacja bitewna , przedstawiony zostanie epizod wojny Księstwa Warszawskiego i Austrii w 1809 roku

             

            11.06  PIKNIK LOTNICZY

            16:00 -> Rozpoczęcie imprezy

            Przez cały czas trwania imprezy stoisko lotnicze, paralotniarzy, ekspozycja i pokaz Muzeum Sił Powietrznych z Dęblina oraz ekspozycja i pokaz Szkoły Orląt z Dęblina

            17:00 -> Pokaz kostiumowy z postawieniem balonu i opowieścią o początkach lotów balonem

            18:00 -> Loty balonem na uwięzi

            19:00 -> Wspólny start balonów

            20:00 -> Przelot pokazowy wzdłuż koryta Wisły 

            21:00 -> Powrót balonu z lotu oraz "ognista niespodzianka"

            21:30 -> Zakończenie imprezy

        • OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA JĘZYKA ANGIELSKIEGO OLIMPUSEK- edycja wiosenna – wyniki
          • OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA JĘZYKA ANGIELSKIEGO OLIMPUSEK- edycja wiosenna – wyniki

            Olimpiada OLIMPUSEK, to konkurs dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Polega na rozwiązaniu zintegrowanego sprawdzianu zróżnicowanego dla poszczególnych klas. Treść sprawdzianu uwzględnia elementy edukacji polonistycznej, społeczno-przyrodniczej i matematycznej. Odrębnym sprawdzianem jest test z języka angielskiego.

            Łącznie w edycji wiosennej (j. angielski) wzięło udział 28 naszych uczniów.

            Ogromne brawa dla wszystkich uczniów, którzy wzięli udział.

            Wyniki przedstawiają się następująco:
            J. angielski - kl. 1
            1. Jankowska Zofia – kl. 1d – suma punktów 138 pkt. , miejsce – 37, dyplom uznania 
            2. Baryła Nina – kl. 1a – 135 pkt, 38, dyplom uznania
            3. Kiliszek Agata – kl. 1 b – 130 pkt, 41, dyplom uznania 
            4. Biela Anna – kl. 1a – 127 pkt, 42, dyplom uznania
            5. Tomasiak Pola – kl. 1 b – 124 pkt, 44 – dyplom uznania
            6. Czerska Wiktoria – kl. 1a – 117 pkt, 47 – dyplom uznania
            7. Kiełczewski Szymon – kl. 1 b – 116 pkt, 48 – dyplom uznania
            8. Biela Alicja – kl. 1a – 85 pkt, 63 – dyplom uznania 
            9. Kołodziejczyk Celina – kl. 1c – 69 pkt – 71 – dyplom uznania

            J. angielski - kl. 2    
            1. Jankowska Julia – kl.2c  - suma punktów 201 pkt., miejsce – 4 – dyplom laureata, nagroda książkowa 
            2. Górecka Hanna – kl. 2a – 164 pkt., 23, dyplom uznania
            3. Bojko Franciszek – kl. 2a – 135 pkt., 37, dyplom uznania
            4. Smorągiewicz Barbara – kl. 2b – 132 pkt., 39, dyplom uznania
            5. Jędrzejczyk Jan – kl.2a – 126 pkt, 42, dyplom uznania
            6. Szynkowski Adam – kl. 2b – 118 pkt, 46, dyplom uznania
            7. Kąkol Amelia – kl. 2d – 116 pkt, 47, dyplom uznania
            8. Gronowska Hanna – kl. 2b – 114 pkt, 48, dyplom uznania
            9. Grocholska Hania – kl. 2b – 103pkt., 53, dyplom uznania
            10. Śmigulska Helena – kl.2c  -  90 pkt., 60, dyplom uznania


            J. angielski - kl. 3
            1. Moser Wojciech – kl. 3d – 199 pkt, 6, dyplom laureata
            2. Gajewski Franciszek – kl.3c – 198 pkt, 7, dyplom laureata
            3. Szymańska Nina – kl.3c – 169 pkt, 21, dyplom uznania
            4. Jary Miłosz – kl.3c  - 166 pkt, 23, dyplom uznania
            5. Utrata Tatiana – kl. 3a – 149 pkt, 31, dyplom uznania
            6. Czerwińska Zuzanna – kl. 3a – 131 pkt, 40, dyplom uznania
            7. Łukasz Leszczyński – kl. 3a – 125 pkt, 43, dyplom uznania
            8. Błaszkowska Emilia – kl.3d – 119 pkt. 46, dyplom uznania
            9. Bogdańska Oliwia – kl. 3a – 88 pkt, 62, dyplom uznania

            Wszystkim uczniom biorącym udział w konkursie serdecznie gratuluję i zapraszam na kolejne zmagania za rok. 
            Agata Cygan
            Szkolny Koordynator Olimpiady 
             

          • EGZAMIN ÓSMOKLASISTY

            Drodzy uczniowie klas ósmych!  Egzamin odbędzie się w dniach:

            24.05 - język polski            25.05 - matematyka            26.05 - j.angielski

            Do szkoły przychodzicie do godziny 8.30.

            Na teren szkoły wchodzicie następującymi wejściami: 8a i 8b - główne wejście8c i 8d - wejście od gabinetu pani intendent.

            Przy wejściu będzie sprawdzana lista obecności i podana informacja, w której sali piszecie egzamin.

            Swoje rzeczy możecie zostawić w sali 121.

            Do sali egzaminacyjnej można wnieść wyłącznie:

            1. w przypadku egzaminu ósmoklasisty z każdego przedmiotu – długopis (lub pióro) z czarnym tuszem/atramentem (niedozwolone jest korzystanie z długopisów zmazywalnych/ścieralnych)

            2.dodatkowo w przypadku egzaminu z matematyki – linijkę.

            3. małą butelkę z wodą.

            Podczas pracy z arkuszem egzaminacyjnym butelka powinna stać na podłodze przy nodze stolika, aby uczeń przypadkowo nie zalał materiałów egzaminacyjnych.

            Zdający powinni mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. legitymację szkolną, dowód osobisty)

            Do sali, w której odbywa się egzamin, nie wolno wnosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych!

            Warunkiem ukończenia szkoły podstawowej jest przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty (z wszystkich trzech przedmiotów).

             

            JOANNA LEWICKA - WICEDYREKTOR SZKOŁY

        • Gra w zmianę – dyskusyjna gra karciana o organizacjach społecznych
          • Gra w zmianę – dyskusyjna gra karciana o organizacjach społecznych

                           Dnia 23.05 uczennice klasy 8 wzięły udział w zajęciach w ramach programu Pozarządownik Szkolny 4.0. W ramach programu Pozarządownik Szkolny zapoznajemy społeczność szkolną ze światem organizacji społecznych, oddolnego organizowania się w różnych obszarach życia, rozwijania pasji czy zainteresowań.

                    Dzięki podnoszeniu wiedzy na temat III sektora wspólnie doprowadzamy do zwiększania postaw obywatelskich wśród młodzieży i jej zaangażowania społecznego.
            Naukę prowadzimy przede wszystkim za pomocą interaktywnych narzędzi, takich jak „Gra w zmianę”, czyli gry karcianej ukazującej różnorodność fundacji i stowarzyszeń i skłaniającej do argumentowania swoich racji na rzecz zmiany społecznej.
            Link do instrukcji gry: https://www.youtube.com/watch?v=15XdnHwn2b8

            Szkolny Koordynator Programu
            Agata Cygan
             

            Program “Pozarządownik szkolny” skierowany jest do nauczycieli i nauczycielek z warszawskich szkół, którzy chcą przybliżyć swoim uczniom i uczennicom działalność organizacji pozarządowych. W tym roku zapraszamy już do 4. edycji programu, mającym na celu rozwijanie wiedzy o III sektorze wśród uczniów warszawskich szkół podstawowych (VII i VIII klasy) oraz ponadpodstawowych.

            Uczniowie i uczennice: 

            • zdobywają wiedzę o organizacjach społecznych 
            • rozwijają kluczowe kompetencje – komunikacji, argumentacji, pracy w grupie 
            • zyskują świadomość, w jaki sposób sami mogą się zaangażować w działania organizacji

            Nauczyciele i nauczycielki:

            • mają możliwość skorzystania ze wsparcia mentorskiego, które ułatwia bezpieczne, odpowiedzialne, ale też głębsze i bardziej kreatywne zajęcie się tematem organizacji społecznych
            • mogą wziąć udział w webinariach oraz szkoleniach
            • otrzymują materiały merytoryczne (scenariusze lekcji na podstawie wizyt filmowych i inne)

            Nauczyciele ze wsparciem mentora / mentorki będą mogli zrealizować dwie spośród poniższych form aktywności:

            • Lekcję wprowadzającą z informacjami ogólnymi o III sektorze
            • Lekcję z rozgrywką gry karcianej “Gra w zmianę”
            • Lekcję z wykorzystaniem scenariusza stworzonego na podstawie filmowej wizyty studyjnej (do wybory jeden z dwóch filmów z odpowiadającym mu scenariuszem)
            • Warsztat dla młodzieży prowadzony przez organizację społeczną
            • Warsztat dla rodziców prowadzony przez organizację społeczną (z listy dostępnych warsztatów oferowanych przez ngo)

            Koordynatorki programu:

            Ze strony Centrum Edukacji Obywatelskiej- Dominika Strzelecka

            Mail: dominika.strzelecka@ceo.org.pl

            Ze strony Fundacji Pole Dialogu- Agnieszka Pędzich

            Mail: a.pedzich@poledialogu.org.pl

            Projekt realizowany przez:

            Centrum Edukacji Obywatelskiej

            Fundacja Pole Dialogu

            Projekt finansowany jest przez m.st. Warszawa.

        • Wyróżnienia w Kangurze!
          • Wyróżnienia w Kangurze!

            Znane są już wyniki tegorocznego Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur 2022”. Kangur Matematyczny wywodzi się z Australii, a pytania wybierane są przez reprezentantów 37 krajów świata. Uczestnicy, w zależności od grupy wiekowej, mają do rozwiązania od 21 do 30 zadań w czasie 75 minut.

            W naszej szkole niezmiennie od wielu lat konkurs cieszy się bardzo dużą popularnością, w tym roku przystąpiło do niego 42 uczniów.

            Miło nam jest poinformować, że wśród wszystkich uczestników z naszej szkoły pięcioro uczniów otrzymało wyróżnienia. Są to:

            Marcin Rejniak z klasy 4d (w kategorii „Maluch”),

            Paweł Okniński z klasy 4c (w kategorii „Maluch”),

            Wojciech Karpiejczyk z klasy 6c (w kategorii „Beniamin”)

            Anna Hoffman z klasy 8a (w kategorii „Kadet”).

            Aleksandra Zborowska z klasy 8a (w kategorii „Kadet”).

            Wyróżnionym serdecznie gratulujemy sukcesu! Brawo!

            Dziękujemy pozostałym uczestnikom i im również gratulujemy odwagi w zmierzeniu się z zadaniami matematycznymi. Zachęcamy do udziału w tej ciekawej zabawie matematycznej w przyszłym roku.

            Nauczyciele matematyki

             

        • Biblioteka szkolna zaprasza uczniów kl. 1-3 do udziału w KONKURSIE PIĘKNEGO CZYTANIA
          • Biblioteka szkolna zaprasza uczniów kl. 1-3 do udziału w KONKURSIE PIĘKNEGO CZYTANIA

            Regulamin brombowego konkursu "Mistrz pięknego czytania"  

             I. Organizatorem konkursu jest Biblioteka Szkoły Podstawowej nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie. 

            II. Data i miejsce konkursu : - eliminacje odbędą się w dniach 30-31 maja 2022 r. - finał Konkursu 15 VI 2022 r.  

            III. Cele konkursu: 

            - kształtowanie umiejętności pięknego czytania; -popularyzacja literatury i czytelnictwa;  

            - propagowanie kultury czytelniczej 

            - budzenie zainteresowania wartościową literaturą, 

            - nauka współzawodnictwa,  

            - rozwijanie wrażliwości na prozę oraz umiejętności odbioru dzieł literackich, 

            - wyrabianie nawyku czytania jako formy spędzania wolnego czasu, 

            - wdrażanie do staranności przekazu językowego; 

             IV. Zasady uczestnictwa  

            Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów klas 1-3.  

            I  ETAP 

             1. Przeprowadzony zostanie w każdej klasie. Wychowawca oraz bibliotekarz podczas czytania przez dzieci wskazanego fragmentu (w załączniku konkurs_pieknego_czytania_fragment_tekstu.pdf) z książki pt. “Bromba i inni...”   oceniają: płynność, poprawność, wyrazistość, tempo (max. po 3 pkt). Wybierają trzy najlepiej czytające osoby z danej klasy, które reprezentować będą ją w następnym etapie.  

            2. Klasowym Mistrzem Pięknego Czytania zostanie dziecko z największą liczbą punktów.  

            3. W przypadku zdobycia przez uczestników takiej samej ilości punktów, zostanie przeprowadzona dogrywka, polegająca na przeczytaniu tekstu, przygotowanego przez organizatora. 

             

            II  ETAP 

            1. Przeprowadzony zostanie na poziomie klas 1, 2, 3.  

            MISTRZ na tym poziomie zostanie wyłoniony przez jury (w składzie wychowawca klasy, bibliotekarz, nauczyciel polonista), które oceniać będzie przygotowanie prezentacji wybranego tekstu - oceniana będzie DYKCJA (0-5 pkt.), INTERPRETACJA (0-5 pkt.), OGÓLNE WRAŻENIE ARYTYSTYCZNE (0-5 pkt.)  

            2. Zadaniem ucznia będzie wybranie dowolnego fragmentu z książki pt. “Bromba i inni...”.  i przygotowanie się do pięknego i głośnego czytania. 

            3. Czas czytania - do 3 minut.  

            4. W przypadku zdobycia przez uczestników takiej samej ilości punktów, zostanie przeprowadzona dogrywka, polegająca na przeczytaniu tekstu, przygotowanego przez organizatora. 

            V. Nagrody: komisja konkursowa przyzna tytuły "Mistrza pięknego czytania" w poszczególnych klasach i na poziomie klas. Możliwe jest przyznanie wyróżnień. Laureaci otrzymają pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe. 

             VI. Postanowienia końcowe 

             1. Przystępując do konkursu opiekun prawny uczestnika konkursu, wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia konkursu. 

             2. Wszelkie sprawy związane z organizacją i przebiegiem konkursu rozstrzyga Organizator. 

             3. Decyzja jury jest ostateczna i nie ma od niej odwołania. 

             

            Na konkurs zaprasza organizator: Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz 

             

            DO POBRANIA regulamin_konkursu.pdf


        • A w maju w naszej bibliotece ... TYDZIEŃ BIBLIOTEK z Brombą!
          • A w maju w naszej bibliotece ... TYDZIEŃ BIBLIOTEK z Brombą!

            A w maju w naszej bibliotece "brombowe" czytanie o stworach z Naszej Okolicy. Fantazjujemy na temat "Zwierzątka Mojej Mamy" -inspiracją książka Macieja Wojtyszko "Bromba i inni". Poznaliśmy już główną bohaterkę BROMBĘ -specjalistkę od mierzenia i ważenia, zgłębialiśmy tajniki muzyki z GLISSANDEM oraz przygody zamieszkującego Czas listonosza PCIUCHA. 

            Niezwykły świat mieszkańców Naszej Okolicy

            Od blisko 60 lat znakomity zbiór opowiadań Macieja Wojtyszki Bromba i inni rozwija wyobraźnię i poczucie humoru młodych czytelników, a także ich umiłowanie abstrakcji i absurdu. „Jak to zmierzyć? Jak zważyć?” – duma Bromba, zajęta mierzeniem i ważeniem wszystkiego. „O jakim czasie mówimy?” – pyta zamieszkujący Czas Pciuch, którego dostrzec można tylko wtedy, gdy się żyje kiedy indziej. „Co to za wszechświat?” – dziwi się Gżdacz, wyglądając z Dziury Kosmicznej. „Och…” – wzdycha nieszczęśliwie zakochany w Malwince Fikander (którego ucho mierzy właśnie Bromba). „Od tak dawna stukamy?” – Psztymucle są wyraźnie zaskoczone. „A my od tylu lat jesteśmy dzielni!” – podkreślają Viceversowie… Fukającym Fumom ze zdziwienia opadają łapki, detektyw Kajetan Chrumps wciąż tropi, Zwierzątko mojej Mamy niestrudzenie wymyśla psikusy, zaś Gluś-Filmowiec kadruje portrety przyjaciół… Zupełnie jak Autor, który o mieszkańcach Naszej Okolicy opowiedział i je narysował, a do tego jeszcze dopisał piosenki.

            Po czym – wraz ze swoimi bohaterami – dzięki głosom wielbicieli Bromby i innych… wkroczył do wydanego w 2003 roku Kanonu Książek dla Dzieci i Młodzieży. I właśnie wtedy Autor dopisał (i dorysował) nową część: po latach także…, dzięki czemu poznaliśmy Filwinkę i Meandra i oczywiście dowiedzieliśmy się, co u kogo nowego, a co „po staremu”…

             

            "Kiedy Brombę uhonorowano tegoroczną Warszawską Nagrodą Literacką (za wierszowany tomik „Bromby i Fikandra wieczór autorski”), Maciejowi Wojtyszce nie pozostało nic innego, tylko zdradzić długo skrywany sekret. – Naprawdę istnieje coś takiego jak Nasza Okolica. To domki leżące między Wałem Miedzeszyńskim i Międzylesiem. Nazywane różnie. Czasem Zerzeń, czasem Borków.

            Nazwa Nasza Okolica pierwszy raz pojawiła się w 1975 roku, w zbiorze opowiadań „Bromba i inni”. Wydawało się wtedy, że to przestrzeń całkowicie fikcyjna. Tymczasem prototypem miejsca jest teren jak najbardziej realny. Stoi tu dom rodzinny Macieja Wojtyszki, który postawiła jeszcze babcia autora. Dom przetrwał okupację. I teraz mieszkają w nim dzieci i wnuki twórcy Glusia, Gżdacza czy Zwierzątka mojej Mamy. – Raj, Arkadia, Nasza Okolica są właśnie tam – zapewnia".

            Nasza_Okolica_jest_calkiem_blisko_____mowia_Bromba_i_pan_Wojtyszko

            _(wersja_do_druku).pdf

             

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2 03-991 Warszawa 03-991 Warszawa Poland
  • Nagłówek

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 314914
  • Galeria zdjęć

      brak danych