• Podsumowanie projektu terapeutycznego w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych - WIE
          • Podsumowanie projektu terapeutycznego w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych - WIE

            "Słyszę, czuję, tworzę" - program arteterapeutyczny z elementami muzykoterapii i sensoplastyki

            W ramach XV edycji Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych SP 109 otrzymała dofinansowanie  na realizację projektu dotyczącego działań na rzecz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

            W ramach projektu został zrealizowany program atreterapeutyczny z elementami muzykoterapii i sensoplastyki "Słyszę, czuję, tworzę", który zakładał osiągnięcie mierzalnych i niemierzalnych efektów poprzez pobudzenie wszystkich zmysłów: wzroku, słuchu, węchu, dotyku w połączeniu z prostym muzykowaniem.

            Cele główne programu, to:

            • rozładowanie napięć i nagromadzonych negatywnych emocji,
            • rozwój emocjonalny, wspieranie stabilizacji emocjonalnej,
            • rozwój społeczny, integrowanie grupy, kształtowanie umiejętności pracy w parach i w grupie,
            • poznawanie siebie i świata, wychodzenie ze schematów,
            • twórcza ekspresja, poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
            • rozwijanie motoryki dużej i małej, usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
            • umuzykalnianie, doskonalenie umiejętności naśladowania określonych rytmów;

             

             

             

            W ramach projektu został zaplanowany cykl zajęć o charakterze arteterapeutycznym:

            • warsztaty z elementami sensoplastyki - bazujące na  twórczych działaniach z wykorzystaniem metody Integracji sensorycznej, wspierające motorykę dużą i małą, koordynację wzrokowo-ruchową, mające na celu stworzenie dzieciom takiej przestrzeni i mozliwości, by mogły wspolnie wyrażać siebie w procesie tworzenia dzieł plastycznych;
            • warsztaty z elementami muzykoterapii - opierajace się na prostym muzykowaniu z wykorzystaniem instrumentu Bum bum rurki, rozwijające ekspresję muzyczną, poczucie rytmu, wrażliwość oraz pamięć słuchową, koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi, spostrzegawczość, pobudzające wyobraźnię i kreatywność dzieci;
            • kreatywne warsztaty ze specjalistą - animatorem ceramiki, które niestety nie doszły do skutku w zaplanowanym terminie ze względu na zaistniałą sytuację związaną z Covid19 i zamknięciem placówek szkolnych;

             

            WARSZTATY Z ELEMENTAMI SENSOPLASTYKI:

             

            GALERIA ZDJĘĆ:

             

            Praca grupowa - AKWARIUM - z wykorzystaniem techniki frottage, kredek o różnych kształtach oraz farb strukturalnych, stemplowania słomką, oraz przyklejania trójwymiarowych elementów

             

            Praca grupowa - DOMKI W LESIE - wykorzystanie różnych faktur i grubości materiałów plastycznych, stemplowanie paluszkami z użyciem pasty do zębów

             

            Praca grupowa - GWIADKA Z NIEBA - wykorzystanie gwiazdek w formie zdrapek, dekorowanie za pomocą drewnianych patyczków

             

            Praca grupowa - BAŚNIOWY DOMEK - z wykorzystaniem kartoników - zdrapek dzieci tworzyły kolorowe domki zdrapując farbę drewnianym patyczkiem

             

            Indywidualne zabawy w pudełku sensorycznym - POSZUKIWACZ SKARBÓW - z użyciem elementów metody integracji sensorycznej, dzieci miały okazję za pomocą zmysłu dotyku doświadczac różnorodnych faktur

             

            WARSZTATY Z ELEMENTAMI MUZYKOTERAPII BUM BUM RURKI:

            Uczniowie z wielkim zapałem i skupieniem uczestniczyli w warsztatach Bum bum rurki, na których uczyli się grać na tym niecodziennym instrumencie. Bawili się tymi kolorowymi tubami, układali z nich gamę, uderzali nimi o siebie, bądź o dłoń lub dowolny przedmiot, wytwarzając w ten sposób różne dźwięki, naśladując rytmiczne sekwencje, uczyli się grać proste melodie.

            Wspólnie nauczyliśmy się grać gamę C-dur oraz kilka utworów m.in.:

            • "Biedroneczka",
            • "Dwa malutkie misie",
            • "Kosi, kosi łapci",
            • "Pojedziemy na łów",
            • "Pszczółka śpi w ogrodzie",
            • "Siała baba mak",
            • "Tańczymy labada",
            • "Te opolskie dziouchy",
            • "Wlazł kotek na płotek";

             

            GALERIA ZDJĘĆ:

             

            WARSZAWSKI KONKURS PLASTYCZNY "PALCEM MALOWANE":

            Dodatkowo, jako zwieńczenie projektu został zorganizowany i przeprowadzony I warszawski konkurs plastyczny "Palcem malowane" dla oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-III.

            Konkurs dedykowany był uczniom uczestniczącym w zajęciach specjalistycznych: terapii ręki, integracji sensorycznej, terapii pedagogicznej lub logopedycznej.

            Celem konkursu było:

            • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz ćwiczenie precyzyjnych ruchów palców i nadgarstka poprzez malowanie palcami,
            • kształtowanie twórczej ekspresji i rozbudzanie wyobraźni plastycznej,
            • możliwość doświadczenia i utrwalania określonych wrażeń dotykowych,
            • rozładowanie emocji, napięcia poprzez techniki arteterapeutyczne,
            • rozwijanie koncentracji uwagi poprzez skupienie się na zadaniu,
            • nabywanie nowych doświadczeń,
            • prezentacja swoich umiejętności, zdolności plastycznych oraz wspólna praca terapeuty, rodzica i dziecka.

            Wyłaniając zwycięzców Jury brało pod uwagę:

            • oryginalność, pomysłowość, twórcze podejście do tematu,
            • samodzielność oraz jakość wykonanej pracy.

            Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem, wpłynęło wiele pięknych prac spośród których Jury wybrało 18, które zostały nagrodzone w postaci dyplomów oraz nagród rzeczowych. Na stronie szkoły powstała internetowa galeria prac laureatów i osób wyróżnionych w konkursie.

             

            GALERIA ZDJĘĆ:

             

            Nagrodzone prace uczniów klas pierwszych

             

            Nagrodzone prace uczniów klas drugich

             

            Nagrodzone prace uczniów klas trzecich

             

             

            Projekt realizowały:

            logopeda i terapeuta SI - Dagmara Chojnacka

            terapeuta pedagogiczny - Sylwia Łasek-Marmur

        • SZKOLNE MISTRZOSTWA TABLICZKI MNOŻENIA
          • SZKOLNE MISTRZOSTWA TABLICZKI MNOŻENIA

            W dniach 16 - 18.12.2020r. odbyły się Szkolne Mistrzostwa Tabliczki Mnożenia. W rozgrywkach drużynowych oraz indywidualnych rywalizowali uczniowie klas 4-8.  Zadaniem każdego ucznia było     w czasie 3 minut wykonać jak najwięcej przykładów z tabliczki mnożenia.

            WYNIKI KONKURSU INDYWIDUALNEGO:

            KLASY 4 - 6: 

            I miejsce -  Małgorzata Chmielewska 6c - 81 pkt.

            II miejsce - Aleksander Szczodrak - 5a -  79 pkt.

            III miejsce - Albert Mechecki  6a oraz Marek Borkowski 6d - po 74 pkt.

            KLASY 7-8:

            I miejsce - Anna Hoffman 7a - 108 punktów

            II miejsce - Ignacy Waszkiewicz 7c oraz Jan Ludzia 8b - po 96 pkt.

            III miejsce - Amelia Kempińska 8a oraz Emilia Krzyżanowska 8d - po 90 pkt.

            WYNIKI KONKURSU DRUŻYNOWEGO:

            Klasy ósme:

            I miejsce -8a - 959 pkt.  II miejsce -8b - 917 pkt.  III miejsce -8d - 854 pkt.  IV miejsce- 8c - 823 pkt.

            Klasy siódme:

            I miejsce -   7c - 935 pkt. II miejsce 7a - 824 pkt. III miejsce - 7b - 778 pkt.  IV miejsce - 7d - 676 pkt. 

            Klasy szóste:

            I miejsce -     6c - 720 pkt. II miejsce -    6d - 631 pkt. III miejsce -   6a - 537 pkt.  IV miejsce -   6b - 417 pkt.

            Klasy piąte:

            I miejsce -   5a - 544 pkt. II miejsce -  5c - 542 pkt. III miejsce - 5b - 401 pkt.

            Klasy czwarte:

            I miejsce -  4b -   367 pkt. II miejsce - 4a -   361 pkt. III miejsce - 4c -  350 pkt. IV miejsce - 4d - 341 pkt.

          • 21-22 STYCZNIA świętują babcie i dziadkowie

            DZIEŃ BABCI, święto obchodzone w Polsce od 1964 roku. Dzień Babci jest świętem, podczas którego wnuki składają życzenia swoim babciom - najlepszy sposób to kartki na Dzień Babci! To taki szczególny dzień w roku, kiedy można wyrazić im wdzięczność za trud i oddanie.

            Jest wiele powodów do podziękowań, począwszy od troski i opieki nad wnukami, przez dobre słowo i miłość do bliskich, wpajanie zasad moralnych, kształtowanie wiary, przekazywanie tradycji rodzinnych, dawanie przykładu obowiązkowości i pracowitości, naukę miłości do Ojczyzny, aż po bardziej przyziemne powody jak obdarowywanie słodyczami i prezentami oraz przygotowywanie ulubionych dań. W Dzień Babci na całym świecie wysyłane są babciom laurki i kartki. Organizowane są występy i akademie w szkołach oraz przedszkolach, na które zapraszane są babcie.

            Dzień Babci w zależności od części świata obchodzony jest w różnych datach: 21 stycznia – Polska, Bułgaria 26 stycznia – Hiszpania 11 lutego – Wielka Brytania Pierwsza niedziela marca – Francja 26 lipca – Brazylia 2 października – Włochy 15 października – nieoficjalne święto w Rosji.

            W niektórych państwach święto babć jest połączone z Dniem Dziadka.

             DZIEŃ DZIADKA to  święto obchodzone w Polsce od lat 80. XX wieku. W Stanach Zjednoczonych obchodzony jest Narodowy Dzień Dziadków, który wypada we wrześniu w pierwszą niedzielę po Święcie Pracy.

            W Japonii nie ma święta Dnia Babci ani Dnia Dziadka, obchodzi się tam Dzień Szacunku dla Wieku. W Japonii starsi ludzie uważani są za bardzo przydatnych i wyjątkowo często dożywają 100 lat.

        • Odbiór nagród zdobytych w I warszawskim konkursie plastycznym "PALCEM MALOWANE"
          • Odbiór nagród zdobytych w I warszawskim konkursie plastycznym "PALCEM MALOWANE"

            Z przyjemnością informujemy, że od poniedziałku 25 stycznia w sekretariacie szkoły laureaci oraz osoby wyróżnione mogą odbierać nagrody i dyplomy zdobyte w I warszawskim konkursie plastycznym „Palcem malowane”.

            Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie, zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych edycjach konkursu.

            Poniżej przypominamy listę zwycięzców:

             

            ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

            WYRÓŻNIENIE:

            Jeremi Krajanowski, SP NR172, terapeuta BARBARA ŻBIKOWSKA

             

            KLASY PIERWSZE

            MIEJSCE 1

            Krzysztof Chaja , SP NR 128, terapeuta AGNIESZKA BIAŁKOWSKA

             

            MIEJSCE 2

            Kamil Łapacz , SP NR 128, terapeuta AGNIESZKA BIAŁKOWSKA

            ALICJA MIŚKIEWICZ , SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

             

            MIEJSCE 3

            Helena Korolczuk, SP NR 139, terapeuta  EWELINA NIEDZIELSKA

            Milena Woźniak , SP NR 143, terapeuta BOŻENA ADAMCZYK

             

            WYRÓŻNIENIE 

            Jan Hałasiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

             

             

            KLASY DRUGIE

            MIEJSCE 1

            Zofia Dopadko , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA

             

            MIEJSCE 2

            Krzysztof Gajewski, SP NR 124, terapeuta BARBARA FRELEK

             

            MIEJSCE 3

            Franciszek Siedlarz , SP NR 124, terapeuta MAŁGORZATA ZAMBRZYCKA CHODNICKA

             

            WYRÓŻNIENIE

            Wojciech  Michalec, SP NR 109, terapeuta DAGMARA CHOJNACKA

            Zofia Hałasiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

            Marcin Skomra, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR

             

             

            KLASY TRZECIE

            MIEJSCE 1          

            Anna Wyszkowska ,  SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

             

            MIEJSCE 2

            Aleksander Żółtek ,  SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA

             

            MIEJSCE 3

            Karol Byś ,  SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA

             

            WYRÓŻNIENIE:

            Daryna Martyniuk, SP NR 109 , terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR    

            Urszula Pałczyńska, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR     

             

            Dziękujemy za udział w konkursie

            Organizatorki: Dagmara Chojnacka i Sylwia Łasek-Marmur

             

        • Odbiór nagród zdobytych w II warszawskim konkursie plastycznym "W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI"
          • Odbiór nagród zdobytych w II warszawskim konkursie plastycznym "W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI"

            Zapraszamy wszystkich laureatów i osoby wyróżnione po odbiór nagród zdobytych w II warszawskim konkursie plastycznym „W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI”.

            Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i zapraszamy do udziału w przyszłym roku w kolejnej edycji konkursu.

            Nagrody i dyplomy można odbierać od poniedziałku 25 stycznia w sekretariacie szkoły.

             

            Poniżej przypominamy listę zwycięzców:

             

            KLASY PIERWSZE

            MIEJSCE 1

            Jakub Jędrzejewski, SP NR 172, terapeuta BARBARA ŻBIKOWSKA

             

            MIEJSCE 2

            Brayan Kaszyński, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC

             

            MIEJSCE 3

            Bartosz Skubida, SP NR 307, terapeuta  KATARZYNA GOLEC

             

            WYRÓŻNIENIE 

            Mateusz Krukowski, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC

             

             

            KLASY DRUGIE

            MIEJSCE 1

            Amelia Stein, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

             

            MIEJSCE 2

            Sandra Bazylczuk, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC

             

            MIEJSCE 3

            Kacper Krawczyk, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA

             

            WYRÓŻNIENIE 

            Kalina Sobczak, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

            Tomasz Szczepaniak, SP NR 222, terapeuta MONIKA ŚCIUBA

            Tomasz Skowyrski, SP NR 172, terapeuta MONIKA SKOŁOŻYŃSKA

            Lew Cichocki, SP NR 222, terapeuta MONIKA ŚCIUBA

             

             

            KLASY TRZECIE

            MIEJSCE 1

            NU YENNHI TON, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA

            PHAM YEN NHI, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA

             

            MIEJSCE 2

            Małgorzata Sitkiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

            Emilia Zawistowska, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA

             

            MIEJSCE 3

            Weronika Lepianka, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR      

             

            WYRÓŻNIENIE 

            Szymon Gulina, SP NR 172, terapeuta KATARZYNA KORCZYŃSKA

            Anna Wyszkowska, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA

             

             

            Dziękujemy za udział w konkursie

            Organizatorki: Sylwia-Łasek Marmur i Dagmara Chojnacka

             

             

        • "JESTEM  EKO - SP109" zachęca do pomocy w mroźny zimowy czas
          • "JESTEM EKO - SP109" zachęca do pomocy w mroźny zimowy czas

            Dokarmianie ptaków zimą: jak to robić dobrze?

                        Na pewno wielu z Was zastanawia się, czy trzeba dokarmiać ptaki w zimie? W poniższym tekście odpowiemy sobie na to pytanie oraz wiele innych:, kiedy rozpocząć dokarmianie, jak prawidłowo pielęgnować karmnik, czym karmić ptaki, czego unikać.

            Czy dokarmianie ptaków jest potrzebne?

                        Czas zima to trudny czas dla ptaków. Wiele raz trudno znaleźć im cokolwiek do jedzenia, gdyż wszystko zasypał śnieg. Poszukiwania pożywienia na mrozie pochłaniają cenną energię. W świecie pokrytym śniegiem często możemy spotkać wróble, mazurki, sikory, dzięcioły, kawki, gawrony, kosy oraz wiele innych gatunków ptaków, także w okolicach nasz szkoły.. Wielu ptakom nie uda się przetrwać ciężkich zimowych warunków – niskiej temperatury i opadów, bez naszej pomocy. Aby pomóc im w przetrwaniu zimy można je dokarmiać.

                        Ptaki często przylatują w pobliże naszych domów, ogrodów gdyż wiedzą doskonale, że mogą spodziewać się "darmowych smakołyków". Ptaki bardzo szybko przyzwyczajają się do takiego źródła pokarmu i dłuższe przerwy w dostarczaniu im pożywienia mogą być dla nich niebezpieczne.

             

            Karmnik – ptasia stołówka

                        Warto umieścić karmnik dla ptaków w przy domowym ogródku. Karmnik powinien zabezpieczać pokarm przed rozwianiem, zasypaniem i zamoczeniem - musi mieć daszek chroniący pokarm przed deszczem i śniegiem oraz osłonę przed wiatrem. Jednocześnie powinien zapewniać ptakom bezpieczeństwo.

            Pamiętajcie, że karmnik może przyciągać drapieżniki (np. koty), dlatego umieśćmy go tak, aby utrudnić dostanie się im do niego. Powinien być zamocowany solidnie, aby nie spadł, gdy przyjdzie silny wiatr.

            Czym warto karmić ptaki?

                        Zapamiętaj, że do karmienia ptaków używamy tylko naturalnych produktów – nieprzetworzonych przez człowieka! Mogą to być kasze, zboża, płatki owsiane, ziarna słonecznika, dyni, orzechy, suszone owoce oraz gotowe mieszanki nasion dla dzikich ptaków. Dla wielu gatunków ptaków przysmakiem jest tłuszcz zwierzęcy (słonina lub łój), a także zalane roztopionym tłuszczem nasiona i orzechy - tzw. zimowe kule.

            Czym nie można karmić ptaków?

                        Nasi mali przyjaciel są często dokarmiani w sposób przypadkowy i nieprzemyślany, a niewłaściwy rodzaj pokarmu powoduje więcej szkód niż pożytku. Głodne ptaki zjedzą wszystko, ale efekty mogą być tragiczne.

                        Ptaków nie wolno karmić produktami, które zawierają sól – tj. orzeszkami solonymi, soloną słoniną, słonym pieczywem. Bardzo niebezpieczny jest pokarm zepsuty np.: spleśniałe pieczywo. Nie wolno dawać ptakom nieugotowanego pęczaku oraz innych pęczniejących w przewodzie pokarmowym ziaren!

             

            Pochwal się jak Ty pomagasz ptakom przetrwać zimę !

            Napisz do NAS ! Prześlij fotografię! 

             Ks. Łukasz Sikorski

            opiekun szkolnego zespołu 

             Jestem EKO - SP109 | Facebook

             

          • „Magiczna moc życzeń”


             

                 Nasza szkoła w tym roku przystąpiła do projektu, który miał na celu wykonanie własnoręcznie kartek bożonarodzeniowych przez dzieci, wspólne zredagowanie krótkich życzeń, a następnie rozesłanie ich po całej Polsce do innych szkół, a także do naszych szkół podstawowych w dzielnicy Wawer. I to właśnie nam się to udało.

             

            Oto lista szkół do których wysłaliśmy życzenia

            1. Anna Czernel

            Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej Ul. Szkolna 25

            2. Weronika Rusak

            Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Promar ul. Bohaterów 12, 35-112 Rzeszów Dopisek: Górna Świetlica

            3. Boska Oleksandra

            Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 sp nr 202 ul Jugosłowiańska 2
            92-720 Łódź
            Aleksandra Boratynska

            4. Barbara Danisz

            Sp 23,
            43-100 Tychy
            Ul. Jedności 51
            Dopisek: Świetlica szkolna

            5. Magdalena Hałaszuk

            Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Świętej Rodziny Kossak-Szczuckiej 24,
            40-578 Katowice

            6. Agata Skurska

            SP nr 1 im. Jana Pawła II w Bełżycach, ul. Ks.bp T. Wilczyńskiego 62,
            24 - 200 Bełżyce


            7. Agnieszka Falkowska (nowy uczestnik)

            Zespół Szkolno - Przedszkolny w Paniówkach ul Zwycięstwa 44

            44-177 Paniówki
            świetlica A Falkowska Agnieszka

            8. Jolanta Jaroni-Tutka

            Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego ul. St. Żeromskiego 4,
            37-500 Jarosław

            9. Aneta Świlak
            Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie ul. Władysława Reymonta 5
            46-100 Namysłów
            woj. opolskie

            Aneta Świlak

            10.Anna Ratajska

            Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Armii Krajowej Nr 1 w Sopocie, ul. Armii Krajowej 50/54
            81-740 Sopot.

            11. Riki Kus

            Zespól Placówek Oświatowych w Strawczynie, ul Żeromskiego 9,
            26-067 Strawczyn
            woj. świętokrzyskie

            świetlica Justyna Kusińska

            12. Dorota Sielska

            Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Parczewie ul. 11 Listopada 90
            21-200 Parczew

             

            16. Ewelina Blatkiewicz-Łabińska

            Szkoła Podstawowa Nr 14 im. Zjednoczonej Europy. Ul. Borelowskiego 12
            37-700 Przemyśl
            świetlica: Ewelina, Monika, Kasia

            19. Ewa Flor

            Szkoła Podstawowa nr 39 im. Szarych Szeregów ul. Krężnicka 156
            20-518 Lublin
            świetlica: Ewa Flor

            20. Michalina Milewska

            Szkoła Podstawowa nr 360 w Warszawie, ul. Dzieci Warszawy 42A
            02-495 Warszawa
            nauczyciel - Michalina Milewska

            21. Aneta Tokarczyk

            Szkoła Podstawowa nr. 1 im Tadeusza Kościuszki w Siekierczynie. 34-600 Limanowa,
            Siekierczyna 31
            z dopiskiem Aneta Tokarczyk świetlica szkolna

             

            22. Szkoła Podstawowa nr 218 im. Michała Kajki

                        ul. Michała Kajki 80/82

             

            23. Szkoła Podstawowa nr 128 im. Józefa Niećki

                        ul. Kadetów 15

             

            24. Szkoła Podstawowa

                   nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta

                   ul. M. Pożaryskiego 2

             

            25. Szkoła Podstawowa

                  nr 86 im. Bronisława Czecha

                   ul. Koryncka 33

             

            26. Szkoła Podstawowa nr 204

                  im. Pułku Ułanów Wołyńskich

                  ul. Bajkowa 17/21

             

            Bardzo dziękuję uczniom Szkoły Podstaowej nr 109 w Warszawie, moim nauczycielom i koordynatorom konkursu: Pani Małgorzacie Sprycha, Pani Alicji Kowalczyk, Pani Katarzynie Sadowskiej, Pani Monice Żurawskiej, Panu Pawłowi Gawędzie.

            Kierownik świetlicy – Monika Zimny

        • Wyniki konkursu z j. angielskiego-  Leon dla kl. 1-3, sesji jesień/zima 2020.
          • Wyniki konkursu z j. angielskiego- Leon dla kl. 1-3, sesji jesień/zima 2020.

            Wyniki JĘZYK ANGIELSKI konkurs LEON sesja jesień/zima – 2020 Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich Warszawa Nauczyciel prowadzący: Agata Cygan

            Klasa I  Julia Jankowska 52% miejsce 25, Barbara Smorągiewicz 46% miejsce 28, Ryszard Mackiewicz 40% miejsce 31, Leonard Jagie 16% miejsce 43

            Klasa II  Franciszek Gajewski 72% miejsce 17,  Małgorzata Kiliszek 52% miejsce 29,  Anna Wróbel 41% miejsce 35,

            Klasa III Anna Sajdych 65% miejsce 21, Dominik Puncewicz 58% miejsce 25 ,Anna Dudzińska 54% miejsce 27, Amelia Radecka 54% miejsce 27, Wojtek Tycz 53% miejsce 28, Wiktoria Kępińska 49% miejsce 30, Natalia Bochenek 44% miejsce 33, Ola Śliwińska 42% miejsce 34, Oliwia Duszyńska 39% miejsce 36, Daryna Martyniuk 39% miejsce 36.

            Przyznawane są miejsca Ex aequo. Gratulujemy sukcesów i zapraszamy do wspólnej realizacji kolejnych konkursów.                                    www.leon-konkursy.pl

            Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy "LEON"  powstał w 2013 roku. Początkowo był to konkurs językowy, jednak szybko okazało się, że uczniowie chętnie wzięliby udział w konkursach z innych przedmiotów. Tak zrodził się Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy "Leon", który ma na celu nie tylko sprawdzenie posiadanych umiejętności językowych oraz przedmiotowych uczniów, ale także zachęcenie uczniów szkół podstawowych do nauki. Przyjazna forma testów pozostawi pozytywne wrażenie i zachęci do aktywnego udziału w innych konkursach przedmiotowych. Czas trwania konkursu wynosi 45 minut, co jest ułatwieniem organizacyjnym, gdyż można go przeprowadzić w czasie lekcji."Leon" skierowany jest do uczniów Szkół Podstawowych z całej Polski.

            Zadania konkursowe przygotowywane są przez doświadczonych nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą. Testy są układane na podstawie norm programowych. Zróżnicowany poziom zadań pozwoli każdemu uczniowi sprawdzić swoje umiejętności, a nauczycielowi dostarczy obiektywnej oceny pracy ucznia.

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
        03-991 Warszawa
        03-991 Warszawa
        Poland
  • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 442944
  • Galeria zdjęć

      brak danych