Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców powstał film, do którego obejrzenia zachęcają Szkolni Artyści wraz z opiekunami Samorządu Uczniowskiego oraz jak zwykle wspierającym takie przedsięwzięcia panem Piotrem Kanią.
Wyniki konkursu plastyczno-technicznego „Idą Święta Bombka Bożonarodzeniowa” 2020
Kategoria klasy 0-III Ida_Swieta_0-3_WYNIKI_2020.pptx
Miejsce I
Hania Reczek, 3b Milena Piróg 1d
Miejsce II
Nina Baryła 0b Weronika Zych 3a
Miejsce III
Amelia Kąkol 1d Aleksandra Frelik 1d
Wyróżnienie
Anna Kowalkowska 1d, Aniela Kukowka 2d, Nina Szymańska 2c,Ola Krajewska 1d, Julia Jankowska 1c
Zosia Jankowska 0d, Małgosia Kowalkowska 1d, Emil Pałczyński 3b, Tymon Pawlicki 1b
Kategoria klasy IV-V Ida_Swieta_kl._4-5_WYNIKI_2020.pptx
Miejsce I
Weronika Wołońciej 4c Zuzanna Rodak 5c
Miejsce II
Sandra Biszczak 5c Patryk Filipczuk 4b Ula Anyszko 5a
Miejsce III
Joanna Wróbel 4c Jaśmina Jankowska 4a Weronika Bojanowska 4c
Wyróżnienie
Antonina Kosowska 5b,Stanisław Bajda 5a, Brunon Pawlicki 4a
Kategoria klasy VI-VIII
Miejsce I
Adrian Radomski 7d Szczykutowicz Maja 6a
Miejsce II
Maciek Pisarek 6a Małgosia Chmielewska 6c
Miejsce III
Gabriel Łasak 7c Nadia Miętkiewicz 6dSerdecznie gratuluję - nauczyciel plastyki - Małgorzata Pijaniwska
„Magiczna moc życzeń”
13Nasza szkoła w tym roku przystąpiła do projektu, który miał na celu wykonanie własnoręcznie kartek bożonarodzeniowych przez dzieci, wspólne zredagowanie krótkich życzeń, a następnie rozesłanie ich po całej Polsce do innych szkół, a także do naszych szkół podstawowych w dzielnicy Wawer. I to właśnie nam się to udało.
Oto lista szkół do których wysłaliśmy życzenia
1. Anna Czernel
Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej Ul. Szkolna 25
2. Weronika Rusak
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Promar ul. Bohaterów 12, 35-112 Rzeszów Dopisek: Górna Świetlica
3. Boska Oleksandra
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 sp nr 202 ul Jugosłowiańska 2
92-720 Łódź
Aleksandra Boratynska4. Barbara Danisz
Sp 23,
43-100 Tychy
Ul. Jedności 51
Dopisek: Świetlica szkolna5. Magdalena Hałaszuk
Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Świętej Rodziny Kossak-Szczuckiej 24,
40-578 Katowice6. Agata Skurska
SP nr 1 im. Jana Pawła II w Bełżycach, ul. Ks.bp T. Wilczyńskiego 62,
24 - 200 Bełżyce
7. Agnieszka Falkowska (nowy uczestnik)Zespół Szkolno - Przedszkolny w Paniówkach ul Zwycięstwa 44
44-177 Paniówki
świetlica A Falkowska Agnieszka8. Jolanta Jaroni-Tutka
Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego ul. St. Żeromskiego 4,
37-500 Jarosław9. Aneta Świlak
Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie ul. Władysława Reymonta 5
46-100 Namysłów
woj. opolskieAneta Świlak
10.Anna Ratajska
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Armii Krajowej Nr 1 w Sopocie, ul. Armii Krajowej 50/54
81-740 Sopot.11. Riki Kus
Zespól Placówek Oświatowych w Strawczynie, ul Żeromskiego 9,
26-067 Strawczyn
woj. świętokrzyskieświetlica Justyna Kusińska
12. Dorota Sielska
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Parczewie ul. 11 Listopada 90
21-200 Parczew16. Ewelina Blatkiewicz-Łabińska
Szkoła Podstawowa Nr 14 im. Zjednoczonej Europy. Ul. Borelowskiego 12
37-700 Przemyśl
świetlica: Ewelina, Monika, Kasia19. Ewa Flor
Szkoła Podstawowa nr 39 im. Szarych Szeregów ul. Krężnicka 156
20-518 Lublin
świetlica: Ewa Flor20. Michalina Milewska
Szkoła Podstawowa nr 360 w Warszawie, ul. Dzieci Warszawy 42A
02-495 Warszawa
nauczyciel - Michalina Milewska21. Aneta Tokarczyk
Szkoła Podstawowa nr. 1 im Tadeusza Kościuszki w Siekierczynie. 34-600 Limanowa,
Siekierczyna 31
z dopiskiem Aneta Tokarczyk świetlica szkolna22. Szkoła Podstawowa nr 218 im. Michała Kajki
ul. Michała Kajki 80/82
23. Szkoła Podstawowa nr 128 im. Józefa Niećki
ul. Kadetów 15
24. Szkoła Podstawowa
nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta
ul. M. Pożaryskiego 2
25. Szkoła Podstawowa
nr 86 im. Bronisława Czecha
ul. Koryncka 33
26. Szkoła Podstawowa nr 204
im. Pułku Ułanów Wołyńskich
ul. Bajkowa 17/21
Bardzo dziękuję uczniom Szkoły Podstaowej nr 109 w Warszawie, moim nauczycielom i koordynatorom konkursu: Pani Małgorzacie Sprycha, Pani Alicji Kowalczyk, Pani Katarzynie Sadowskiej, Pani Monice Żurawskiej, Panu Pawłowi Gawędzie.
Kierownik świetlicy – Monika Zimny
Wyniki konkursu z j. angielskiego- Leon dla kl. 1-3, sesji jesień/zima 2020.
Wyniki JĘZYK ANGIELSKI konkurs LEON sesja jesień/zima – 2020 Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich Warszawa Nauczyciel prowadzący: Agata Cygan
Klasa I Julia Jankowska 52% miejsce 25, Barbara Smorągiewicz 46% miejsce 28, Ryszard Mackiewicz 40% miejsce 31, Leonard Jagie 16% miejsce 43
Klasa II Franciszek Gajewski 72% miejsce 17, Małgorzata Kiliszek 52% miejsce 29, Anna Wróbel 41% miejsce 35,
Klasa III Anna Sajdych 65% miejsce 21, Dominik Puncewicz 58% miejsce 25 ,Anna Dudzińska 54% miejsce 27, Amelia Radecka 54% miejsce 27, Wojtek Tycz 53% miejsce 28, Wiktoria Kępińska 49% miejsce 30, Natalia Bochenek 44% miejsce 33, Ola Śliwińska 42% miejsce 34, Oliwia Duszyńska 39% miejsce 36, Daryna Martyniuk 39% miejsce 36.
Przyznawane są miejsca Ex aequo. Gratulujemy sukcesów i zapraszamy do wspólnej realizacji kolejnych konkursów. www.leon-konkursy.pl
Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy "LEON" powstał w 2013 roku. Początkowo był to konkurs językowy, jednak szybko okazało się, że uczniowie chętnie wzięliby udział w konkursach z innych przedmiotów. Tak zrodził się Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy "Leon", który ma na celu nie tylko sprawdzenie posiadanych umiejętności językowych oraz przedmiotowych uczniów, ale także zachęcenie uczniów szkół podstawowych do nauki. Przyjazna forma testów pozostawi pozytywne wrażenie i zachęci do aktywnego udziału w innych konkursach przedmiotowych. Czas trwania konkursu wynosi 45 minut, co jest ułatwieniem organizacyjnym, gdyż można go przeprowadzić w czasie lekcji."Leon" skierowany jest do uczniów Szkół Podstawowych z całej Polski.
Zadania konkursowe przygotowywane są przez doświadczonych nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą. Testy są układane na podstawie norm programowych. Zróżnicowany poziom zadań pozwoli każdemu uczniowi sprawdzić swoje umiejętności, a nauczycielowi dostarczy obiektywnej oceny pracy ucznia.
UWAGA ! KONKURSY PRZEDMIOTOWE - ZMIANA TERMINU
W związku ze zmianą terminu ferii zimowych w roku szkolnym 2020/2021 został zmieniony harmonogram etapu rejonowego konkursów przedmiotowych. Zgodnie z nim, w dniach 19, 20 i 21 stycznia 2021 r. przeprowadzane będą konkursy rejonowe z historii, fizyki, geografii, chemii, biologii i wiedzy o społeczeństwie.
W załączeniu szczegółowy harmonogram.
W świątecznym nastroju ...
Samorząd Uczniowski oraz Rada Rodziców serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w przedświątecznym przedsięwzięciu:
Warszawska Akcja „Zima w Mieście” 2021
Warszawska Akcja "Zima w Mieście" odbędzie się w dniach od 4.01.2021 r. - 15.01.2021 r.
Już od 7 grudnia 2020 r. od godziny 12.00 rozpoczyną się zapisy do Warszawskiej Akcji „Zima w Mieście” 2021.
czytaj więcej >>>>https://www.sp109.waw.pl/a/akcja-zima-w-miescie-3
Spotkania z Rodzicami w ramach dnia otwartego
Spotkania z rodzicami w ramach Dnia Otwartego (m.in. przekazanie informacji o zagrożeniach):
08.12.2020 - 0a, 0b, 0c, 0d
09.12.2020 - klasy I-IV
10.12.2020 - klasy V-VIII
BUDŻET OBYWATELSKI 2022
Środki finansowe potrzebne na realizację pomysłów mieszkańców pochodzą z budżetu miasta. Kwota przeznaczona na budżet obywatelski w Dzielnicy Wawer: 2 807 253 zł
Harmonogram
Zgłaszanie projektów: od 1 grudnia 2020 r. do 25 stycznia 2021 r.
Ocena zgłoszonych projektów: od 26 stycznia do 4 maja 2021 r.
Składanie odwołań: od 4 do 11 maja 2021 r.
Rozpatrywanie odwołań: od 4 do 31 maja 2021 r.harmonogram.jpg
Głosowanie na projekty: od 15 do 30 czerwca 2021 r.
Ogłoszenie wyników: 14 lipca 2021 r.
Realizacja projektów: 2022 r.
Kontakt: Koordynator ds. budżetu obywatelskiego w Dzielnicy Wawer
Dorota Głażewska
Tel. 022 443 68 69
do pobrania -->>
formularz_zgloszeniowy_2022.docx
Nauka zdalna w szkołach przedłużona do 3 stycznia 2021 r.
Nauka zdalna w szkołach przedłużona do 3 stycznia 2021 r.
Stacjonarne funkcjonowanie szkół zostaje ograniczone do 3 stycznia 2021 r. - poza pewnymi wyjątkami. Już od 30 listopada 2020 r. będzie można prowadzić zajęcia sportowe w szkołach sportowych oraz praktyczną naukę zawodu w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe.
- Nowelizacja rozporządzenia
43.89 KB
- Uzasadnienie
16.13 KB
- Nowelizacja rozporządzenia
Ferie zimowe od 4 do 17 stycznia 2021 r. – rozporządzenie podpisane
W tym roku szkolnym ferie zimowe dla uczniów z całego kraju odbędą się w jednym terminie i potrwają od 4 do 17 stycznia 2021 r. 27 listopada br. Minister Edukacji i Nauki podpisał stosowne rozporządzenie w tej sprawie.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-9
Zeszyt.online
Uczniowie klas 4 – 8 naszej szkoły, dzięki współpracy dzielnicy Wawer z Wydziałem Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej, korzystają ze wsparcia edukacyjnego i podnoszą swoje umiejętności matematyczne rozwiązując zadania w systemie zeszyt.online. Program ten doskonałą formą pomocy nauki matematyki zarówno uczniom słabszym jak i tym najlepszym. Zeszyt.online to platforma e-lerningowa, na którą logują się uczniowie i rozwiązują zadania. Loginy i hasła uczniowie otrzymali od swoich nauczycieli matematyki.
Zeszyt.online to innowacyjny system, który dzięki sztucznej inteligencji dostosowuje poziom trudności zadań do wiedzy ucznia. Sztuczna inteligencja stara się wykrywać problemy uczniów i tak kieruje doborem zadań, aby uczeń sam był w stanie zrozumieć przyczynę swojego błędu i się poprawić, jak również samodzielnie rozwiązać zadanie, które wcześniej było dla niego za trudne. Uczniowie zdolni otrzymują zadania trudniejsze, dostosowywane do swoich możliwości i aktualnych kompetencji. Dlatego ważne jest aby uczeń rozwiązywał zadania samodzielnie, w przeciwnym razie system dopasuje się do osoby która rozwiązuje zadania za niego.
System nie podaje od razu gotowych rozwiązań, tylko tak prowadzi ucznia, aby ten samodzielnie był w stanie udzielić właściwej odpowiedzi.
Nad zeszytem.online od kilku lat pracuje zespół naukowców Wydziału Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej. System jest ciągle udoskonalany.
Joanna Lewicka
Wyniki II warszawskiego konkursu plastycznego "W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI"
Z ogromną przyjemnością ogłaszamy, że II warszawski konkurs plastyczny „W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI” został rozstrzygnięty.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i zapraszamy do udziału w przyszłym roku w kolejnej edycji konkursu.
Poniżej lista zwycięzców i galeria nagrodzonych prac.
KLASY PIERWSZE
MIEJSCE 1
Jakub Jędrzejewski, SP NR 172, terapeuta BARBARA ŻBIKOWSKA
MIEJSCE 2
Brayan Kaszyński, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
MIEJSCE 3
Bartosz Skubida, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
WYRÓŻNIENIE
Mateusz Krukowski, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
KLASY DRUGIE
MIEJSCE 1
Amelia Stein, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
MIEJSCE 2
Sandra Bazylczuk, SP NR 307, terapeuta KATARZYNA GOLEC
MIEJSCE 3
Kacper Krawczyk, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
WYRÓŻNIENIE
Kalina Sobczak, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Tomasz Szczepaniak, SP NR 222, terapeuta MONIKA ŚCIUBA
Tomasz Skowyrski, SP NR 172, terapeuta MONIKA SKOŁOŻYŃSKA
Lew Cichocki, SP NR 222, terapeuta MONIKA ŚCIUBA
KLASY TRZECIE
MIEJSCE 1
NU YENNHI TON, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
PHAM YEN NHI, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
MIEJSCE 2
Małgorzata Sitkiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Emilia Zawistowska, SP NR 25, terapeuta AGNIESZKA ZABŁOCKA JURKA
MIEJSCE 3
Weronika Lepianka, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
WYRÓŻNIENIE
Szymon Gulina, SP NR 172, terapeuta KATARZYNA KORCZYŃSKA
Anna Wyszkowska, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
UWAGA: Zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy po odbiór nagród i dyplomów do sekretariatu po ogłoszeniu zakończenia nauczania zdalnego.
Organizatorki konkursu:
Sylwia Łasek-Marmur
Dagmara Chojnacka
Wyniki I warszawskiego konkursu plastycznego "PALCEM MALOWANE"
Z przyjemnością informujemy, że I warszawski konkurs plastyczny „Palcem malowane” został rozstrzygnięty.
Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli wyzwanie, zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych edycjach konkursu.
Poniżej lista zwycięzców oraz galeria nagrodzonych prac.
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
WYRÓŻNIENIE:
Jeremi Krajanowski, SP NR172, terapeuta BARBARA ŻBIKOWSKA
KLASY PIERWSZE
MIEJSCE 1
Krzysztof Chaja , SP NR 128, terapeuta AGNIESZKA BIAŁKOWSKA
MIEJSCE 2
Kamil Łapacz , SP NR 128, terapeuta AGNIESZKA BIAŁKOWSKA
ALICJA MIŚKIEWICZ , SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
MIEJSCE 3
Helena Korolczuk, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Milena Woźniak , SP NR 143, terapeuta BOŻENA ADAMCZYK
WYRÓŻNIENIE
Jan Hałasiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
KLASY DRUGIE
MIEJSCE 1
Zofia Dopadko , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA
MIEJSCE 2
Krzysztof Gajewski, SP NR 124, terapeuta BARBARA FRELEK
MIEJSCE 3
Franciszek Siedlarz , SP NR 124, terapeuta MAŁGORZATA ZAMBRZYCKA CHODNICKA
WYRÓŻNIENIE
Wojciech Michalec, SP NR 109, terapeuta DAGMARA CHOJNACKA
Zofia Hałasiewicz, SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
Marcin Skomra, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
KLASY TRZECIE
MIEJSCE 1
Anna Wyszkowska , SP NR 139, terapeuta EWELINA NIEDZIELSKA
MIEJSCE 2
Aleksander Żółtek , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA
MIEJSCE 3
Karol Byś , SP NR 150, terapeuta AGNIESZKA TARAPATA
WYRÓŻNIENIE:
Daryna Martyniuk, SP NR 109 , terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
Urszula Pałczyńska, SP NR 109, terapeuta SYLWIA ŁASEK-MARMUR
1UWAGA: Nagrody oraz dyplomy będzie można odebrać w sekretariacie szkoły po zakończeniu nauczania zdalnego.
Organizatorki konkursu:
Sylwia Łasek-Marmur
Dagmara Chojnacka
25 XI Światowy Dzień Pluszowego Misia
Z okazji zbliżającego się (bo już 25 listopada ) Wielkimi Misiowymi Krokami Światowego Dnia Pluszowego Misia, będącego jednocześnie 118 urodzinami pierwszego pluszowego Misia który pojawił się na rynku zabawkarskim w 1902 r., jak co roku biblioteka szkolna zaprasza wszystkich do udziału w Misiowym Święcie - Tym razem w wymiarze wirtualnym.
Na pewno każdy z Was - a zwracam się i do Was - Małych i do Was - Dużych - ma swojego ulubionego pluszowego Misia. Może to być zupełnie zwyczajny mały bury Miś przesiadujący na kanapie albo w pudle z zabawkami. Może to być piękny kolorowy Niedźwiedź zajmujący główne miejsce w domu - takie miejsce, które rzuca się w oczy już przy samym wejściu. Może to być zupełnie malutki Misio, którego nosimy na szczęście, w portfelu lub w kieszeni. Czy wreszcie - może to być któryś z Wielkich i Sławnych Misiów, o których mówi się wszędzie i o których głośno niemal w każdej części świata - np. Kubuś Puchatek, Miś Paddington albo Miś Uszatek. Może to być Miś, który posiada jakieś piękne, ważne imię ku czci i pamięci zacnych przodków, a może to być Miś zupełnie bez imienia ...
W ramach konkursu proszę o sfotografowanie siebie i swojego Misia, może w sposób szczególnie wyjątkowy, w specjalnej dekoracji (aranżacji). Powstanie niezwykła Wirtualna Galeria Misiów. Nagrodą dla każdego będzie umieszczenie Jego Misia w Misiowej Galerii 109-tki.
Zdjęcia przesyłajcie mailem na adres biblioteki szkolnej biblioteka.sp109.waw@gmail.com
Termin nadsyłania fotografii: do 30 listopada 2020 r.
Inicjatorka Misiowego Sietowania w 109- tce - pani Barbara Michałek - ze swoim 40 letnim - pluszowym misiem .
SŁAWNE MISIE - może jakiś Miś został pominięty ? --->>> proszę o inormację na adres biblioteki
- Archie - cyrkowy niedźwiedź, kandydat na męża dla niedźwiedzicy Avy w filmie pt. Dr Dolittle 2 - reż. Steve Carr, USA 2001
- Ava - niedźwiedzica z ginącego gatunku, której dr Dolittle (Eddie Murphy) stara się znaleźć partnera, w filmie pt. Dr Dolittle 2 - reż. Steve Carr, USA 2001
- Baloo - niedźwiedź z Księgi dżungli - R. Kiplinga
- Beary - niedźwiadek wychowywany przez ludzi; z filmu The Conutry Bears - wytwórnia W. Disneya
- Benjamin- bohater serii bajeczek dla dzieci pt. Sekretny Świat Misia Benjamina. Miś Benjamin uwielbia przygody i zawsze pomaga rozwiązywać nawet najbardziej skomplikowane problemy, nieważne czy dotyczą one innych misiów czy ich właścicieli - dzieci.
- Bohaterski miś - jest maskotką przynoszącą szczęście wszystkim swoim właścicielom na frontach I wojny. Pluszowy niedźwiadek bierze udział w historii i z jego perspektywy dzieci słuchają o trudnych "dorosłych" sprawach - zaborach, wojnie, rewolucji, walce o niepodległość. Główny bohater książki dla dzieci i młodzieży o tym samym tytule - Bronisławy Ostrowskiej (Wyd. Polwen - 2004)
- Boo Boo - mały przyjaciel Misia Yogi
- Brer - niedźwiedź z opowiadania pt. Wujek Remus (Uncle Remus) - autor: Joel Chandler Harris
- Bunia - opiekunka Gumisiów, której najważniejszym zajęciem było przygotowywanie soku z gummi jagód
- Bunny- niedźwiadek brunatny z serialu animowanego dla dzieci pt. Stinky i Jake przedstawiają. Bunny wraz z sokołem o imieniu Armstrong specjalizuje się w felietonach o wystroju wnętrz przybliżając zwyczaje mieszkaniowe zwierząt z całego świata.
- Bussi - niedźwiadek z książeczki dla dzieci pt. Miś Bussi przedstawia świat zwierząt - Rolf Kauka
- Colargol - miś z Dobranocki , jego przyjaciółką była Nordynka
- Czarny Nosek - miś z książki Janiny Porazińskiej pt. Pamiętnik Czarnego Noska
- Fantazy - miś, jako bohater serialu dla dzieci przeżywa tysiące niesamowitych przygód. Bajki o nim powstają w poznańskim Studiu Filmów Animowanych na podstwie powieści Ewy Karwan-Jastrzębskiej pt. Miś Fantazy w Krainie Wiecznego Słońca
- Finli - Bezpieczny Miś PCK, widniejący na billboardach w całej Polsce. ZWOLNIJ, niech nasze aniołki zostaną na ziemi! - tymi słowami przypomina kierowcom o zachowaniu bezpiecznej prędkości na drodze.
- Fozzie- miś z Muppet Show
- Grafi - jeden z Gumisiów, zajmujący się wszelkimi naprawami w Gumisiowej Dolinie
- Gumiesie - siedem sympatycznych misiów z serialu Disney'a: Bunia, Grafi, Gusto, Sani, Kabi, Tami, Zami
- Gusto - Gumiś artysta, zajmujący się malarstwem i rzeźbą
- Jackie - bohater filmu animowanego dla dzieci pt. Mali mieszkańcy wielkich gór. Film powstał na podstawie opowiadań Ernesta Thompsona ze zbioru Wild Animals I Have Known. Jackie to malutki niedźwiadek, który wraz z Nuką po stracie matki dostaje się pod opiekę białej dziewczynki i indiańskiego chłopca
- Jake - niedźwiedź polarny z serialu animowanego (Wielka Brytania, 1999) pt. Stinky i Jake przedstawiają. Jake wraz ze skunksem Stinky przyjmują w programie wielu ciekawych gości. W serialu występuje również niedźwiedź brunatny o imieniu Bunny.
- Jednouchy- niedźwiadek z książki dla dzieci pt. Paulinka i miś w krainie marzeń - Renate Shoof, Uli Wass
- Kabi - najmłodszy Gumiś. Marzy o tym by zostać Gumisiowym rycerzem. Bardzo lubi szalone przygody i często popada w kłopoty, gdy robi to czego mu nie wolno. Odkąd został mianowany przez Księżniczkę Kalę na rycerza zyskał tytuł Niewidzialnego Obrońcy Dunwyn.
- Ke - bóstwo zachodu obdarzone wielką mocą magiczno-leczniczą u Indian Tewa, boski niedźwiedź
- Kimun - w mitologii Ajnów niedźwiedź jako najwyższy z bogów ziemi (Hokkaido)
- Kiwaczek - Czieburaszka: zwierzaczek niewiadomego pochodzenia, podobny do misia, bohater radzieckiej dobranocki pt. Kiwaczek i krokodyl Gienia
- Kobi- miś, maskotka igrzysk olimpijskich w Barcelonie w 1992 r
- Kubuś Puchatek - sympatyczny misiu o bardzo małym rozumku, z książki o tym samym tytule, którego twórcą był Alan A. Milne. Po raz pierwszy wystąpił w opowiadaniu The Wrong Sort Of Bees, które ukazało się w wigilię Bożego Narodzenia 1925 roku w londyńskich Wiadomościach Wieczornych. Inspiracja dla utworzenia postaci Kubusia Puchatka ( w oryginale Winnie-The-Pooh) datuje się na rok 1920, kiedy to prawdziwy niedźwiedź nazywany Winnie był jednym z najbardziej popularnych zwierząt zamieszkujących londyński Ogród Zoologiczny.
- Kudłatek - symaptyczny miś z polskiego serialu animowanego dla dzieci pt. Miś Kudłatek, który wraz z przyjaciółmi przeżywa różne przygody
- Maciek- niedźwiadek z książki pt. Miś Maciek dzwoni do przyjaciół - Marta Berowska
- Mały Miś - ciekawy świata, pluszowy bohater animowanego serialu dla dzieci. Świat widziany jego oczyma ma jest radosny, czarujący i pełen przygód. Razem z Małym Misiem widzowie obserwują codzienne zajęcia typowego przedszkolaka. Animowana seria oparta jest na popularnej książce dla dzieci autorstwa Else Holmelund Minarik z ilustracjami Maurice Sendaka.
- Mandarynkowy miś - bohater filmu animowanego pt. Tangerine Bear (USA - Hyperion for Artisan, 2000). Miś, któremu przez pomyłkę przyszyto usta do góry nogami. Jego największym marzeniem było zostanie bożonarodzeniowym prezentem dla jakiegoś małego dziecka. Jednak smutna minka spowodowała, że trafił do sklepu z używanymi rzeczami, gdzie jego futerko płowiejąc na słońcu stało się koloru mandarynki.
- Misiaczek - malutka maskotka z książki dla dzieci Miry Jaworczakowej pt. Coś ci powiem, Stokrotko...
- Miszka i Muszka - dwa niedźwiadki z animowanej bajki pt. Przygoda na Biegunie Północnym, zekranizowanej na podstawie powieści Tomiko Inui
- Nalle - bohater książki Nalle wesoły niedźwiadek - Gosta Knutsson
- Nemcatacoa - bóg, niedźwiedź u Czibów (Kolumbia)
- Niedźwiadki Berenstain - rodzina niedźwiadków występujących w serii bajek dla dzieci Stana i Jana Berenstainów, np.: Niedźwiadki Berenstain uczą się, jak postępować z obcymi (The Berenstain Bears Learn about Strangers - 1985).
W skład rodziny wchodzą: Tata Miś, który jest drwalem, Mama Miś - zajmująca się domem i dwoje dzieci, Brat z Siostrą. Przed pojawiewniem się siostry, brat nazywany był Małym Misiem. Rodzina żyje w kraju zamieszkiwanym przez wiele innych niedźwiedzich postaci. - Niedźwiedź w dużym... - pomarańczowy, pluszowy miś, bohater brytyjskiego serialu animowanego o tym samym tutule, mieszkający w wielkim niebieskim domu wraz ze swoimi przyjaciółmi.
- Niua - niedźwiadek, towarzysz szczeniaka Miki - Włóczęgi Północy - James Oliver Curwood
- Nordynka (Nordine) - polarna przyjaciółka misia Colargola
- Nuka - siostra niedźwiadka Jackie z filmu Mali mieszkańcy wielkich gór
- Olo - miś, który nie może spać. Bohater bajeczki dla dzieci pt. Bach mówi miś Olo - Tony Kenyon
- Paddington - niedźwiadek z Peru, mieszkający w Londynie. Bohater książki Miś zwany Paddington - Michael Bond
- Pafnucy - bardzo łagodny i sympatyczny niedżwiadek, bohater powieści Joanny Chmielewskiej pod tym samym tytułem
- Pako - miś, który ma wielu przyjaciół do świetnej zabawy. Lubi wspinaczkę, pracę w ogródku, budowanie zamków z piasku i puszczanie latawców. Bohater bajeczki dla dzieci pt. Miś Pako - Vaclav Suplata
- Piotrek - mały niedźwiadek, który przy boku swojej mamy rozgląda sie po świecie. Bohater książki dla dzieci pt. Niedźwiedź Piotrek i jego przyjaciele - Martiny Drijverovej (Wyd. Bertelsmann Media - 2001)
- Płaczek- miś ze zbioru bajek Ulica Bajkowych Postaci - Bogusława Michalca
- Pooky - pluszowy miś z komiksu pt. Garfield - Jima Davisa. Pooky jest nieodłącznym towarzyszem kota Garfielda, który bez swojej maskotki nie potrafi się obejść. Garfield dzieli się z Pookym swoimi najgłębszymi przemyśleniami.
- Puszek- ciekawski świata niedźwiadek z książki pt. Puszek, miś wędrowniczek - Agnes Vandewiele
- Remiś- niedźwiadek z bajki pt. Miś Remiś - Denise Chabot
- Rupert - bohater komiksu, który od 1920 roku bawił czytelników brytyjskiego dziennika Daily Express. Rupert to zawsze uprzejmy i pogodny miś, ubrany w swój charakterystyczny czerwony sweter, żółte, kraciaste spodnie i szalik pozwalający zrozumieć, dlaczego dobre maniery i uśmiech, na co dzień są tak ważne w życiu.
- Sani - Gumiś płci żeńskiej, marząca o tym aby zostać księżniczką
- Stary Ben (Old Ben)- potężny i nieuchwytny niedźwiedź, bohater jednego z najsłynniejszych i najlepszych opowiadań Williama Faulknera Niedźwiedź (ang. The Bear).
- Szardik (Shardik)- olbrzymi niedźwiedź, wysłannik Boga z książki pod tym samym tytułem - Richarda Adamsa
- Sztruksik - głóny bohater animowanego serialu dla dzieci o tym samym tytule. Sztruksik to pierwszy miś, którego przygody toczą się we współczesnym dużym mieście. Film powstał na podstawie książeczek dla dzieci napisanych przez Dona Freemana.
- Tami - Gumiś, którego hobby jest ogrodnictwo oraz praca nad modelami statków
- Tao-Tao - bohater filmu animowanego pt. Tao-Tao, mały miś panda
- Teddy - pluszowy miś - superzabawka, towarzysząca Dawidowi w poszukiwaniu Błękintej Wróżki w filmie Stevena Spilberga Sztuczna inteligencja
- Tina - towarzyszka Walta, latającego misia z bajki Niedźwiadki z Leśnej Polany
- Tsetsesgin - niedźwiedź o nadprzyrodzonej mocy u Kwakiutlów (Kanada)
- Tymoteusz Rymcimci - pluszowy bohater słuchowiska nagranego w 1972 r. pod tym samym tytułem, do którego tekst napisał Jan Wilkowski, muzykę zaś Jerzy Dobrzański. Głosu Tymoteuszowi udziliła Eleonora Staniecka, a jego Tatusiowi Tadeusz Bartosik
- Uszatek - miś z "klapniętym" uszkiem, stworzony przez Czesława Janczarskiego oraz ilustratora Zbigniewa Rychlickiego. Filmowy bohater lalkowego serialu dla dzieci pt. Miś Uszatek. Cz. Janczarski wymyślił tę postać w roku 1957, a na ekrany telewizorów miś trafił w roku 1975
- Walt - towarzysz Tiny z filmu Niedźwiadki z Leśnej Polany
- Wojtek - słynny niedźwiadek z armii Andersa
- Yogi - słynny niedźwiadek mieszkający w Parku Jellystone. Bohater rysunkowego filmu dla dzieci. Twórcami tej animowanej postaci byli: William Hanna i Joseph Barbera (1959).
- Zami - Gumiś, strażnik Gumisiowej mądrości, który ma lęk wysokości i jąka się
Komunikat w sprawie nauki zdalnej oraz ferii zimowych 2021
Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że zdecydowano o kontynuacji nauki zdalnej do 23-24 grudnia 2020 r.
Została podjęta również decyzja, że przerwa edukacyjna w szkołach będzie trwała od 4 do 17 stycznia 2021 r. dla wszystkich i zastąpi dotychczasowe ferie zimowe.
Tegoroczny wypoczynek będzie się jednak różnił od pozostałych. Dzieci i młodzież pozostaną w domach, ze względu na zakaz organizacji wyjazdów na ferie zimowe.
Źródło: Kancelaria Premiera
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 - V aktualizacja
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 19 listopada 2020 dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, wydane na podstawie art. 8a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374, 567 i 1337).
Organizacja opieki w podmiocie:
- Grupa dzieci wraz z opiekunem powinna przebywać w wyznaczonej i stałej sali (zalecenia dotyczqce spożywania posiłków poniżej).
- Zaleca się, aby do grupy dzieci przyporządkowani byli, w miarę możliwości organizacyjnych, ci sami opiekunowie.
czytaj więcej >>>>10ak-rozporzadzenie_z_dnia_19.11.2020-1.pdf
Materiały
Zmiany na egzaminie ósmoklasisty i egzaminie maturalnym w 2021 r.
W 2021 roku egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny będą przeprowadzone wyjątkowo na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej.
Prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych – 20-27 listopada br.
Mamy opracowaną propozycję wymagań egzaminacyjnych z poszczególnych przedmiotów egzaminacyjnych, którą chcemy teraz poddać publicznej dyskusji. Zmianie powinny ulec również arkusze egzaminacyjne, chcemy pokazać na czym te zmiany będą polegały. Do końca grudnia będą gotowe przepisy, a także aneksy do informatorów, dzięki którym można spokojnie przygotować się do egzaminów.
Wymagania egzaminacyjne to istotne wytyczne dla nauczycieli i uczniów. Dzięki nim wiadomo, jakie wiadomości i umiejętności będą sprawdzane w zadaniach egzaminacyjnych oraz co należy z lat wcześniejszych powtórzyć do egzaminu. Wprowadzone rozwiązania pozwolą również na większy komfort pracy nauczycielom.
Prace nad wymaganiami egzaminacyjnymi
19 listopada zakończył się pierwszy etap prac zespołów ekspertów, którzy od października br. pracowali nad opracowaniem wymagań egzaminacyjnych.
Minister Edukacji i Nauki, po analizie wyników ubiegłorocznych egzaminów i biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiczną, uznał, że w 2021 r. egzaminy powinny być przeprowadzone na podstawie zawężonego zakresu wymagań podstawy programowej. Podjął również decyzję o powołaniu zespołów eksperckich, których zadaniem było opracowanie propozycji wymagań egzaminacyjnych. Członkami tych zespołów zostali eksperci w zakresie każdego przedmiotu: nauczyciele - praktycy, nauczyciele akademiccy, przedstawiciele CKE i okręgowych komisji egzaminacyjnych.
Zadaniem zespołów było przeanalizowanie obowiązujących podstaw programowych oraz stworzenie – na ich podstawie – wymagań egzaminacyjnych dla poszczególnych przedmiotów w zakresie obu egzaminów. Podczas tych prac eksperci przeprowadzili również konsultacje międzyprzedmiotowe, tak aby wymagania egzaminacyjne dla pokrewnych przedmiotów, np. biologii i chemii, wiedzy o społeczeństwie oraz geografii, były skorelowane i spójne. Efektem pracy zespołów jest przygotowana propozycja wymagań egzaminacyjnych na rok szkolny 2020/2021. Co istotne zmiana ta będzie dotyczyła egzaminów wyłącznie w bieżącym roku szkolnym (2020/2021).
Prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych
Od 20 listopada br. rozpoczynamy prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych. Na uwagi i opinie merytoryczne czekamy do 27 listopada pod adresem: prekonsultacje@men.gov.pl. Wszystkie przesłane opinie zostaną przekazane zespołom, które w kolejnym etapie prac dokonają analizy propozycji i zmodyfikują projekt.
Kolejne kroki w przygotowaniu egzaminów
Wymagania egzaminacyjne zostaną ogłoszone w grudniu br. w formie rozporządzenia. Również w grudniu rozpoczną się szkolenia dla doradców metodycznych i nauczycieli, organizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Dodatkowo dyrektor CKE opublikuje aneksy do informatorów, zawierające m.in. opisy zmian w formułach arkuszy, zmodyfikowane zakresy struktur gramatycznych dotyczące egzaminów z języków obcych nowożytnych oraz listy lektur do egzaminów z języków mniejszości narodowych, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego.
Po opublikowaniu ostatecznej wersji wymagań egzaminacyjnych, opracowane zostaną arkusze próbnego egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego. Następnie zostaną one udostępnione szkołom i zdającym w marcu 2021 r., na około 2 miesiące przed egzaminami w maju 2021 r.
Warto podkreślić, że w przypadku egzaminu ósmoklasisty w 2021 r. uczniowie będą mieli więcej czasu na opanowanie i powtórzenie zredukowanego zakresu wymagań, ponieważ w 2021 r. egzamin ten odbędzie się w ostatnim tygodniu maja, a nie jak w roku 2019 – w kwietniu.
Czym są wymagania egzaminacyjne?
Przygotowane przez ekspertów wymagania egzaminacyjne są oparte na wymaganiach ogólnych i szczegółowych podstawy programowej kształcenia ogólnego. W swoim zakresie uwzględniają one jednak specyficzną sytuację edukacyjną na przestrzeni ostatnich trzech lat szkolnych. Wymagania egzaminacyjne nie określają zakresu kształcenia. Nie ograniczają także w żaden sposób możliwości i zakresu realizacji podstawy programowej jako takiej. Określają natomiast treści – zakres wiadomości i umiejętności, których opanowanie będzie w 2021 r. sprawdzane w zadaniach egzaminacyjnych odpowiednio egzaminu ósmoklasisty czy maturalnego.
Co istotne, nauczyciel realizuje program nauczania uwzględniający wymogi podstawy programowej. Jednocześnie w związku z ustaleniem nowych wymagań egzaminacyjnych na 2021 r. w sposób szczególny zwraca uwagę na te treści kształcenia, które zostały wskazane jako wymagania egzaminacyjne.
Zmiana arkuszy egzaminacyjnych
Wprowadzenie na potrzeby egzaminów w 2021 r. wymagań egzaminacyjnych wiąże się z modyfikacją formuły arkuszy egzaminacyjnych. Zmiana ta będzie dotyczyła m.in.:
w przypadku egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego:
- zmniejszenia zakresu treści sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych, np. ograniczona będzie liczba lektur obowiązkowych, formy wypowiedzi ograniczone zostaną do dwóch: rozprawka albo opowiadanie,
- zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w pierwszej części arkusza egzaminacyjnego (czytanie ze zrozumieniem), przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (120 minut),
- możliwości odwołania się przez ucznia w wypracowaniu do wybranej lektury obowiązkowej, spełniającej warunki zadania (nie będzie wskazana lektura obowiązkowa, do której uczeń musiałby się odwołać );
w przypadku egzaminu ósmoklasisty z matematyki:
- zmniejszenia zakresu treści sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych, np. ograniczono wymagania dotyczące m.in. własności figur geometrycznych na płaszczyźnie, geometrii przestrzennej, elementów statystyki opisowej,
- zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w arkuszu egzaminacyjnym, przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (100 minut),
- zmniejszenia liczby zadań otwartych do rozwiązania (w porównaniu do arkuszy z lat 2019–2020);
w przypadku egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego:
- zmniejszenia zakresu treści sprawdzanych w zadaniach egzaminacyjnych, np. obniżony zostanie ogólny oczekiwany poziom biegłości językowej (poziom A2),
- zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w arkuszu egzaminacyjnym, przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (90 minut),
- ograniczenia/dostosowania zakresu struktur gramatycznych (opublikowanych w Informatorach o egzaminie z poszczególnych języków);
w przypadku egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym:
- zmniejszenia (o 5 pkt) liczby zadań do rozwiązania w arkuszu egzaminacyjnym (przede wszystkim w zakresie zadań otwartych), przy zachowaniu pełnego czasu przeprowadzania egzaminu (170 minut);
w przypadku egzaminu maturalnego ze wszystkich przedmiotów na poziomie rozszerzonym:
- zniesienia obowiązku przystąpienia do egzaminu maturalnego z jednego przedmiotu na poziomie rozszerzonym jako warunku zdania egzaminu maturalnego.
Przypominamy o konsultacjach dla zdających egzaminy
W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych dyrektorzy szkół mogą umożliwić uczniom klas ósmych oraz klas maturalnych konsultacje indywidualne lub w małych grupach.
Materiały
Prezentacja – Zmiany_na_egzaminie_ósmoklasisty_i_egzaminie_maturalnym_w_2021.pdf 3.56MB
Departament Informacji i PromocjiMinisterstwo Edukacji Narodowej
Prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych – zachęcamy do udziału
20.11.2020
20 listopada br. rozpoczynamy prekonsultacje propozycji wymagań egzaminacyjnych dotyczących egzaminu maturalnego oraz egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021. Wszystkie nadesłane uwagi zostaną przekazane zespołom, które w kolejnym etapie prac dokonają analizy propozycji i zmodyfikują projekt. Na merytoryczne opinie czekamy do 27 listopada. Prekonsultacje to efekt zmiany w egzaminach ósmoklasisty i maturalnym, które w roku szkolnym 2020/2021 zostaną wyjątkowo przeprowadzone na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej.
Prekonsutacje wymagań egzaminacyjnych – 20-27 listopada br.
Ministerstwo Edukacji Narodowej opracowało propozycje wymagań egzaminacyjnych dotyczących egzaminu maturalnego oraz egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021.
Na merytoryczne uwagi i opinie w dotyczące tej propozycji czekamy do 27 listopada br.
Prosimy przesyłać je na adres mailowy prekonsultacje@men.gov.pl
Wszystkie przesłane opinie zostaną przekazane zespołom, które w kolejnym etapie prac dokonają analizy propozycji i zmodyfikują projekt.
Osoby przekazujące uwagi prosimy o zapoznanie się z klauzulą RODO.
Zmiany w egzaminach w roku szkolnym 2020/2021
Prekonsultacje to efekt zmiany w egzaminach ósmoklasisty i maturalnym, które w roku szkolnym 2020/2021 zostaną wyjątkowo przeprowadzone na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie jak w ubiegłych latach na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej. Informację w tej sprawie ogłosił wczoraj, 19 listopada br. Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek podczas konferencji prasowej.
Wymagania egzaminacyjne zostaną ogłoszone w grudniu br. w formie rozporządzenia.
Również w grudniu rozpoczną się szkolenia dla doradców metodycznych i nauczycieli, organizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Dodatkowo dyrektor CKE opublikuje aneksy do informatorów, zawierające m.in. opisy zmian w formułach arkuszy, zmodyfikowane zakresy struktur gramatycznych dotyczące egzaminów z języków obcych nowożytnych oraz listy lektur do egzaminów z języków mniejszości narodowych, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego.
Więcej informacji na temat zmian w egzaminach w roku szkolnym 2020/2021 w komunikacie MEN dostępnym na stronie.
Materiały
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY – wymagania egzaminacyjneE8_Wymagania.pdf 0.51MB
EGZAMIN MATURALNY – wymagania egzaminacyjneEM_Wymagania.pdf 1.50MB
Wykaz placówek - indywidualne konsultacje stacjonarnie/online z doradztwa zawodowego - dla uczniów/rodziców Szkoły Podstawowej nr 109 w Warszawie
I. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 109 w Warszawie
Pani Monika Zimny - pokój nr 101 A (wejście główne do szkoły)
Ze względu na sytuację epidemiologiczną konsultacje stacjonarne zostają zawieszone.
Odbywają się obecnie online - Ms Teams - MZimny@eduwarszawa.pl Zapisy przez dziennik elektroniczny Librus lub telefonicznie /22/ 277 11 57
II. PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA NR 17
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 17 otwarta dla potencjalnych klientów konsultacji z doradztwa zawodowego.
ul. Żegańska 1a 04 - 713 Warszawa
tel./fax. 22 27 72 000
e-mail: ppp17@edu.um.warszawa.plNajlepiej jest dzwonić w godzinach pracy doradczyń (wskazane poniżej).
Jeśli nie będą mogły odebrać telefonu, to oddzwonią na pozostawiony w sekretariacie numer i umówią się na konsultację /diagnozę.
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna zaprasza również na trening antystresowy dla ósmoklasistów.
Nowa edycja treningu ruszy po nowym roku. Zajęcia będą odbywać się w piątki i obejmą 7 spotkań po 45 minut.
Godziny pracy Pani Janiny Mąki:
- poniedziałek i środa 14.00-19.00
- wtorek 13.00-16.00
- czwartek 8.30-11.30
- piątek 13.00-17.00
Godziny pracy Pani Pauli Wojtyńskiej:
- poniedziałek i środa 8.00-12.00
- wtorek 11.00-16.00
- czwartek 15.00-19.00
- piątek 8.00-11.00
III. CENTRUM ROZWOJU DORADZTWA ZAWODOWEGO WCIES
Indywidualne konsultacje dla uczniów prowadzone przez doradców zawodowych.
Konsultacje odbywają się przez Internet, z wykorzystaniem komunikatora Teams oraz stacjonarnie.
Obecnie ze względu na sytuację epidemiologiczną konsultacje stacjonarne zostają zawieszone.
Zapisów do doradców zawodowych z Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego WCIES można dokonać elektronicznie:
https://crdz.wcies.edu.pl/index.php/indywidualne-konsultacje-z-doradcami-zawodowymi
Osoby zapisane na spotkanie zdalne, dzień wcześniej, otrzymają na podany przy zgłoszeniu adres mailowy, link do spotkania.
Doradca zawodowy - Monika Zimny
Archiwum Aktualności
Aktualności
- Wręczenie dyplomów - Olimpusek sesja zimowa 2023/24 - j. angielski
- Mobilny Serwis Rowerowy
- mały Wielki 109-tki Szkolny Budżet Obywatelski dla kl. 0-3
- ZEBRANIAE Z RODZICAMI
- Podsumowanie warszawskiego konkursu „Mój Przyjaciel Robot”
- 3 maja - NARODOWE ŚWIĘTO KONSTYTUCJI TRZECIEGO MAJA
- 6 edycja Szkolnych Zawodów Speedcubingu
- 25 IV ŚWIATOWY DZIEŃ PINGWINA- Przyjaciel z mroźnej krainy
- BUDŻET OBYWATELSKI - dla klas 0-3
- DZIEŃ JĘZYKA ANGIELSKIEGO w kl. 1-3
- Kampania Rowerowy Maj 2024 zbliża się wielkimi krokami...
- 27 IV - Wawerskie Sprzątanie Lasu
- 23 IV Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
- 22 IV - Dzień Ziemi
- ŁĄCZY NAS PAMIĘĆ Akcja społeczno – edukacyjna „Żonkile”
- 15 IV - Międzynarodowy Dzień Kombatanta
- SP 109-tka Szkołą w Sąsiedztwie - apel
- DZIEŃ OTWARTY
- Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
- #podcast #psychogadki