• Pożegnania nadszedł czas….Już za dzień, za chwilę ...
          • Pożegnania nadszedł czas….Już za dzień, za chwilę ...

            Nadszedł czas podsumowań, wspomnień i wreszcie …pożegnania, a także podziękowań nauczycielom i innym pracownikom szkoły za włożone serce. Rozpoczyna się nowa przygoda, nowy etap w Waszym życiu.

            Pozostaniecie w naszej pamięci i Wy pamiętajcie i o nas! Powodzenia Ósmoklasiści!

            Akademia pożegnania uczniów klas  VIII odbyła się 20 czerwca 2023 r. Tradycyjnie rozpoczęto się od zatańczenia poloneza, po którym uczniowie złożyli  uroczyste ślubowanie i przekazali sztandar szkoły w ręce młodszych kolegów.

            Następnie Dyrektor Szkoły p. Hanna Ratańska-Szot, wychowawcy klas p.Urszula Kolbicz-Gajda,  p. Aleksandra Biela-Wołonciej oraz panowie Leszek Wróblewski i Rafał Goławski, a także  Przewodniczący Rady Rodziców  p. Wiktor Sierociński  wręczyli uczniom nagrody za wybitne osiągnięcia naukowe, wzorowe zachowanie, sukcesy sportowe oraz pracę na rzecz samorządu uczniowskiego i pracę  w wolontariacie.

            Po rozdaniu  nagród ósmoklasiści zaprezentowali swoje  umiejętności artystyczno – wokalne, recytując  wiersze, śpiewając  piosenki przy wsparciu p. Piotra Kani.

            W programie znalazł się również występ uczniów  z klas VII, którzy pożegnali swoich  starszych kolegów i koleżanki oraz  wręczyli im drobne upominki.

            Absolwentom życzymy szczęścia, radości  i osiągnięcia wszystkich zamierzonych celów.

            Pamiętajcie

            Każda piękna chwila ma swoją datę ważności …

            A czas zatrzymujemy dzięki wspomnieniom…

             

            „Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy. Ważnych jest kilka tych chwil, tych, na które czekamy…”

            Dekoracja gotowa.

            Próby poloneza trwają

        • Fundacja Judyta
          • Fundacja Judyta

            14 czerwca 2023r. odwiedzili nas podopieczni Fundacji Judyta. Dzieci osobiście poznały przeurocze, przecudne, "niepełnosprytki” – Glorię, Frodo, Lusię i Snowego.

            Po lekcji edukacyjnej dzieciaki nauczyły się jak pomóc bezdomnym pieskom i co zrobić, aby zapobiegać ich bezdomności. Po zajęciach zostały przekazane wszystkie dary zebrane w czasie zbiórki w szkole.

            W imieniu fundacji bardzo dziękujemy za okazaną pomoc i wsparcie w zbiórce Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom

          • SPORTOWA OLIMPIADA PRZEDSZKOLAKÓW

            W dniu dzisiejszym grupa 0d Sówki była na obiekcie OSiR Syrenka II Marysin, gdzie odbyła się SPORTOWA OLIMPIADA PRZEDSZKOLAKÓW

            Zobaczcie jak te małe pociechy świetnie się bawiły, a przy tym aktywnie spędziły czas

            Medale wręczył Leszek Baraniewski - Zastępca Burmistrza Dzielnicy Wawer oraz Dyrektor naszego ośrodka - Sylwester Rudziński

            Udział w wydarzeniu wzięła również Radna Dzielnica Wawer Joanna Buczyńska

            Świetnie było.

            Do zobaczenia za rok

             

          • WAKACJE Z KSIĄŻKĄ

            A to miej na pilnej pieczy abyś czytał kiedy tylko możesz 

            Mikołaj Rej 

            Zgodnie z zaleceniami programowymi Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”. biblioteka szkolna umożliwia czytelnikom wypożyczenie książek w czerwcu na okres wakacji.

            W tym celu należy zwrócić do biblioteki wcześniej wypożyczone lektury i inne książki, najpóźniej do 21 czerwca, aby móc wypożyczyć książki na wakacje.

        • BIBLIOTEKA SZKOLNA OTRZYMAŁA WSPARCIE FINANSOWE W RAMACH NPRCZ 2.0 na 2023 rok
          • BIBLIOTEKA SZKOLNA OTRZYMAŁA WSPARCIE FINANSOWE W RAMACH NPRCZ 2.0 na 2023 rok

            Lista książek proponowanych do zakupienia dla czytelników do biblioteki szkolnej w ramach programu (na ten cel otrzymaliśmy 7500 zł) (powstała na podstawie dezyderatów czytelników, analizy oferty wydawniczej oraz pozycji rekomendowanych  przez znawców literatury z zakresu literatury dla dzieci i młodzieży) do wglądu na szkolnej stronie www.sp109.waw.pl  zakładka OFERTA>BIBLIOTEKA>NPCZ.2.0                          

            Elżbieta Miłkowska-Łaszkiewicz

            nauczyciel-bibliotekarz

            Biblioteka szkolna otrzymała wsparcie finansowe w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”. Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki jako Operatora Priorytetu 3. 

            W ramach wsparcia otrzymaliśmy 15 000 zł. do wydatkowania w roku  2023. Niestety ze względdów proceduralnych -niezależnych od biblioteki- Program ma duże opóźnienie.  Otrzymane środki finansowe zgodnie z celem programu zostaną przeznaczone na zakup nowości wydawniczych, realizację działań promujących czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży oraz zakup elementów wyposażenia biblioteki szkolnej. 

             

            E. Miłkowska-Łaszkiewicz 

            nauczyciel-bibliotekarz

            Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021-2025 jest kolejną edycją wieloletniego programu, nakierowanego na wzmocnienie czytelnictwa oraz modernizację bibliotek w Polsce. 

            Główny cel NPRCz 2.0 – rozwój czytelnictwa w Polsce oraz wzmocnienie roli bibliotek  – współtworzą cztery cele szczegółowe, z których każdy posiada odrębny Priorytet:

            • Priorytet 1 – Poprawa oferty bibliotek publicznych,
            • Priorytet 2 – Inwestycje w infrastrukturę bibliotek publicznych,
            • Priorytet 3 – Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych,
            • Priorytet 4 – Rozwijanie funkcjonalności bibliotek jako instytucji działających na rzecz integracji społecznej oraz promocja NPRCz 2.0.

            Za Priorytet 3 odpowiedzialne jest Ministerstwo Edukacji i Nauki. Realizacja przebiega dwutorowo i adresowana jest do placówek wychowania przedszkolnego (Kierunek interwencji 3.1.) oraz do bibliotek szkolnych i pedagogicznych (Kierunek interwencji 3.2.).

            Przyznane dofinansowania przedszkola oraz biblioteki szkolne i pedagogiczne przeznaczą na zakup nowości wydawniczych, wsparcie działań promujących czytelnictwo (w tym: zakup nagród książkowych dla dzieci biorących udział w akcjach czytelniczych, organizację spotkań autorskich, wystaw, konkursów itp.) oraz zakup nowych elementów wyposażenia, w tym sprzętu komputerowego, oprogramowania, czytników e-booków.

             

                    

        • ZDROWY POCZĘSTUNEK
          • ZDROWY POCZĘSTUNEK

            W dniu 13 czerwca w ramach promocji zdrowego odżywiania, na korytarzu naszej szkoły rozstawiliśmy kram owocowo – warzywny, oferujący wszystkim odwiedzającym go zdrowy poczęstunek. To już druga edycja naszego przedsięwzięcia!

            Chętnych na małe co nieco nie brakowało :) Aż miło było patrzeć jak ze stołu znikają owoce i warzywa, efektem czego był puściutki stół już na początku drugiej przerwy. Brawo!

            To świetny znak, że dobre nawyki żywieniowe są wśród nas!

            Duże podziękowania dla Uczniów klasy 7a za pomoc i zaangażowanie; staranne wyszorowanie owoców i warzyw, podzielenie ich i udział we wspólnym przygotowaniu poczęstunku :)

            Dziękujemy Radzie Rodziców za finansowe wsparcie naszej akcji.

            J. Sperczyńska

        • XXII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom
          • XXII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom

            Książka jest jak ogród” to hasło XXII Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom, który odbywa się w dniach 1–7 czerwca 2023 r. Hasło tegorocznego Tygodnia Czytania zostało zainspirowane starym chińskim przysłowiem: „Książka jest jak ogród, który można włożyć do kieszeni”.

            Biblioteka szkolna zaprasza wszystkich nauczycieli do podzielenia się z uczniami swoimi ulubionymi  książkami z dzieciństwa.  Poczytajmy głośno przez 10 minut na lekcji  -  zarówno małym jak również tym nieco większym dzieciom. 

            Na zakończenie TYGODNIA spotkanie na boisku- nasza społeczność szkolna włączy się w ogólnopolską akcję JAK NIE CZYTAM? JAK CZYTAM? . 

            7 czerwca - punktualnie o godzinie 10 - na szkolne boisko ZAPRASZAM uczniów klas 1-3 pod opieką nauczycieli - w tym dniu dzieci przynoszą własne książki, które podczas happeningu będą czytać (przy niesprzyjającej pogodzie "spotkanie na czytanie" na górym korytarzu) 

        • 9 VI - Dzień Przyjaciela
          • 9 VI - Dzień Przyjaciela

            Drzewko Przyjaźni
            Dziś 9 czerwca obchodzimy Dzień Przyjaciela w związku z tym świętem uczniowie SP 109 w maju zastanawiali się jak można budować przyjaźń? W ramach programu „Szkoła Demokracji” powstało Drzewko Przyjaźni, na którym cała społeczność uczniowska mogła dzielić się swoimi pomysłami na budowanie przyjaźni. 
            „Jedna z popularnych sentencji życiowych mówi o tym, że jeśli człowiek jest zdrowy, ma rodzinę, dach nad głową i wiernego przyjaciela, to jest bogatszy niż mu się wydaje. 9 czerwca swoje święto mają właśnie osoby, które często są nam bliskie niczym rodzina. Wydarzenie ma na celu umacnianie więzi pomiędzy ludźmi, uświadamianie, jakim drugi człowiek może być oparciem w każdej trudnej sytuacji.
            Kim jest prawdziwy przyjaciel?
            Słowo „przyjaciel” wywodzi się od czasownika „przyjać”, „sprzyjać”. A jak rozpoznać, że ktoś jest naszym kompanem na dobre i na złe? Czasami mamy takich ludzi obok siebie, a nie potrafimy dostrzec, że to są prawdziwi przyjaciele. Pierwsza rzecz to okres znajomości. By ktoś zasłużył na miano przyjaciela, trzeba czasu. Trudno nazwać tak kogoś, kogo znamy kilka miesięcy czy rok. To za krótko, by sprawdzić się w życiowych sytuacjach, kiedy jedna ze stron potrzebuje pomocy, wsparcia. Nieprzypadkowo powiedzenie że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie jest jak najbardziej trafne. Dlatego wielu lat wymaga rozpoznanie, kto nim jest. Kto stanie za naszymi plecami, kiedy wszyscy inni się odwrócą? Kto nas odwiedzi w szpitalu jeśli zachorujemy? Kto pożyczy większą sumę pieniędzy? Kto pomoże zrobić nam remont i nie weźmie za to ani złotówki? Na drugim biegunie są osoby, które trzymają się innych tylko dlatego, że są oni popularni albo bogaci. Kiedy to znika, razem z nim odchodzi pseudo przyjaciel.
            Przyjaciel to osoba, z którą dzielimy nasze tajemnice, radości, smutki. Możemy przyjść do niego bez zaproszenia w samym środku nocy, a on otworzy drzwi. Przyjaciel będzie nas wspierał na dobre i na złe, nawet jeśli nie do końca będzie przekonany o słuszności sprawy. Przedstawi swoją opinię, wyrazi wątpliwości, ale w razie potrzeby stanie po naszej stronie. Lojalność to jeden z najważniejszych elementów udanej relacji, testowany na przestrzeni całej znajomości.
            Dzień Przyjaciela
            Jak spędzić 9 czerwca? Sprawa jest oczywista - ten dzień najlepiej spędzić więc wspólnie, przyjaciele mają zazwyczaj podobne zainteresowania, np. sport czy muzyka. Można się wybrać na dobry obiad, do pubu czy pojeździć na rowerze. Pomysłów nie powinno zabraknąć. Niektórzy z okazji święta wręczają swoim kompanom drobne prezenty, wysyłają życzenia, jeśli bezpośredni kontakt jest utrudniony.
            W dniu święta warto też pomyśleć nieco o ludziach z przeszłości - każdy z nas pewnie zna bliską osobę, z którą urwał się kontakt. W Dzień Przyjaciela może warto odnowić znajomość? W końcu najlepsze przyjaźnie rodzą się na podwórku czy w szkole, we wczesnych latach życia. Pielęgnowanie takich relacji nie zawsze jest łatwe, ale w ten sposób można zbudować prawdziwą przyjaźń. W późniejszych latach, kiedy mamy już swoją rodzinę, o wiele trudniej jest poznać „bratnią duszę”. Warto więc dać niektórym ludziom jeszcze jedną szansę.”


            Agata Cygan z Samorządem Uczniowskim 
            *źródło: https://www.kalbi.pl/dzien-przyjaciela

          • "Dzień Kosmosu"

            28 kwietniaw klasie 1a odbyły się zajęcia pod hasłem "Dzień Kosmosu". Sala zamieniła się na moment w przestrzeń kosmiczną. Uczniowie zaspokoili swoją dziecięcą ciekawość, zdobyli wiedzę o wszechświecie oraz bawili się i tańczyli przy kosmicznej muzyce.

            Było kosmicznie! Brawa dla dzieci i Pani Joanny Górczyńskiej

             

        • obrazek
          • Podsumowanie projektu terapeutycznego zrealizowanego w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych (WIE)

             

            "Słyszę, czuję, tworzę" - program arteterapeutyczny z elementami muzykoterapii i sensoplastyki

            W ramach XVIII edycji Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych SP 109 otrzymała dofinansowanie na realizację projektu terapeutyczny z elementami muzykoterapii i sensoplastyki "Słyszę, czuję, tworzę".

            Program realizowany był w oddziałach przedszkolnych, a jego założeniem było osiągnięcie pozytywnych efektów poprzez stymulację zmysłu wzroku, słuchu i dotyku.

             

            Główne cele programu, to:

            • rozładowanie napięć i nagromadzonych negatywnych emocji;
            • rozwój emocjonalny, wspieranie stabilizacji emocjonalnej;
            • rozwój społeczny, integrowanie grupy, kształtowanie umiejętności pracy w parach i w grupie;
            • poznawanie siebie i świata, wychodzenie ze schematów;
            • twórcza ekspresja, poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych;
            • rozwijanie motoryki dużej i małej;
            • usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej;
            • umuzykalnianie, doskonalenie umiejetności naśladowania określonych rytmów;

             

            W ramach projektu zrealizowany został cykl zajęć o charakterze arteterapeutycznym z elementami sensoplastyki i muzykoterapii:

            • WARSZTATY Z ELEMENTAMI SENSOPLASTYKI: bazujące na twórczych działaniach z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej, wspierające motorykę dużą i małą uczestników, doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową, stworzyły dzieciom przestrzeń do współnego wyrażania siebie w procesie tworzenia dzieł plastycznych.
            • WARSZTATY Z ELEMENTAMI MUZYKOTERAPII: opierajace się na prostym muzykowaniu z wykorzystaniem instrumentu Bum Bum rurki, rozwijające ciekawość, ekspresję muzyczną, poczucie rytmu, wrażliwość i pamięć słuchową, doskonalące koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, koncentrację uwagi i spostrzegawczość, wpłynęły na kreatywność i wyobraźnię dzieci.

             

             

            WARSZTATY Z ELEMENTAMI SENSOPLASTYKI:

             

            1. Praca grupowa "Bałwanek" -  dzieci wykonały pastelami olejnymi pracę wielkoformatową o wielkości 16 kartek A4, następnie pomalowały ją czarną farbą zdrapką.

             

            2. Praca indywidualna "Pisanka" - dzieci wyklejały kształt pisanki plasteliną według swojego pomysłu, a następnie ozdabiały różnego rodzaju makaronem.

             

            3.  Praca indywidualna "Masa solna" - każde z dzieci wykonało własnoręcznie masę solną, a następnie eksperymentowało, wycinając kształty, wałkując, odciskając kształty i faktury.

             

            4. Praca grupowa "Wielkanocne kurczaczki" - dzieci ozdobiły jaja wycięte z kartonu za pomocą elementów o różnym kształcie i fakturze: pomponami, piórami, chrupkami, skorupkami jaj, papierowymi kółeczkami, posypką, krepiną, cekinami itp. 

             

            5. Praca grupowa "Pizza" - dzieci wylepiły okrąg z kartonu gliną, a następnie ozdabiały swoją "pizzę" za pomocy różnego rodzaju makaronu, słomkami, fasolą, grochem, ciecierzycą, ziarnkami pieprzu i ziela angielskiego, pestami dyni, wiórkami, kuleczkami styropianu i pomponami.

             

            6. Praca grupowa "Owieczki na hali" - każde z dzieci wykonało górę - wydzierając ją z gazety, choinkę, a także owieczkę, wyklejając ją watą i choć to nie łatwe, do klejenia używały tylko paluszków. Na koniec każde z dzieci przykleiło swoje dzieła na dużym kartonie, tworząc tym samym piękną pracę grupową.

             

            7. Praca w parach "Akwarium"  - każde z dzieci odrysowało i wycięło kształt dłoni z kolorowego kartonu, a następnie w parach, przyklejając różnego rodzaju materiały  stworzyły barwne akwarium.

             

            8. Praca grupowa - "Geometryczne ptaki" - dzieci wycięły koła, owale, trójkąty i kwadraty z kolorowego papieru, a następnie korzystając z różnorodnych pod względem sensorycznym materiałów stworzyły geometryczne ptaki.

             

            9. Praca indywidualna "Kwiaty w wazonie" - każde z dzieci wycięło z kolorowego papieru geometryczny kształt wazonu, a następnie tworzyło kwiaty, odciskając dłonie pomalowane farbami.

             

            10. Praca grupowa - "Kolorowe wieżowce" - dzieci przyklejały na dużym kartonie okienka pomalowane farbą zdrapką, na których za pomocą patyczka wydrapały własne obrazki.

             

             

            WARSZTATY Z ELEMENTAMI MUZYKOTERAPII - BUM BUM RURKI

             

             

            WARSZAWSKI KONKURS PLASTYCZNY

            "Palcem Malowane"

             

            Zwieńczeniem projektu był II warszawski konkurs plastyczny "Palcem malowane" dla oddziałów przedszkolnych i uczniów klas I-III. Konkurs dedykowany był uczniom uczestniczącym w zajęciach specjalistycznych" terapii pedagogicznej, terapii ręki, terapii logopedycznej lub integracji sensorycznej.

             

             

            Celem konkursu było: 

            • doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, orientacji przestrzennej,
            • kształtowanie twórczej ekspresji i rozbudzanie wyobraźni plastycznej,
            • czerpanie radości przy tworzeniu prac z wykorzystaniem różnych technik plastycznych
            • motywowanie dzieci do ćwiczeń terapeutycznych,
            • umożliwienie dzieciom z dysleksją w przełamaniu niechęci w pracy nad swoimi trudnościami
            • prezentacja swoich umiejętności, zdolności plastycznych oraz wspólna praca terapeuty pedagogicznego, rodzica i dziecka

             

             

             

            GALERIA NAGRODZONYCH I WYRÓŻNIONYCH PRAC:

             

             

             

             

            Osoby odpowiedzialne za projekt:

            Sylwia Łasek-Marmur - terapeuta pedagogiczny

            Dagmara Chojnacka - logopeda, terapeuta SI

             

        • Warsztaty kulinarne
          • Warsztaty kulinarne

            Dnia 22 maja w naszej szkole w ramach programu "Szkoła Demokracji" odbyły się warsztaty kulinarne zorganizowane i przeprowadzone przez uczniów z Ukrainy. Sami uczniowie zaproponowali potrawy, zrobili zakupy oraz wykonali popisowe dania.Po warsztatach nastąpiła pyszna degustacja oraz poczęstunek społeczności szkolnej.

             

            Agata Cygan wraz z Samorządem Uczniowskim

  • RODO

  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

    • Logowanie

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie
      • 22 277 11 23
      • ul. Przygodna 2
        03-991 Warszawa
        03-991 Warszawa
        Poland
  • MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Liczba wizyt

    liczba odwiedzin: 441863
  • Galeria zdjęć

      brak danych